Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoo haluavansa erota riidan aikana

Vierailija
03.04.2019 |

Mitä mieltä ootte? Aina kun riidellään ehkä kerran kuussa, mies huutaa vihaisena että tämä oli tässä tms, tai sitten kertoo miten ei ole tyytyväinen meidän suhteeseen muutenkaan, kun ei ole tarpeeksi intohimoa ja en näe tarpeeksi sen sukua ja kavereita jne. Eikä ole varma haluaako mun kanssa koskaan lapsia. Sitten kun on rauhoittunut ja riita ohi, ei kuulemma tarkoittanut ja haluaakin olla yhdessä. Onko kellään ollut vastaavaa? En enää jaksa tällaista vuoristorataa, kun tuntuu etten voi suunnitella tulevaisuutta ollenkaan hänen kanssa ja tuntuu epäreilulta. Kun sitten kerran ilmoitin että haluan eron, niin pari viikkoa oli tosi huomaavainen ja vaikutti aidosti haluavan jatkaa. Sitten taas sama meno. Itse oon ollut muuten tyytyväinen, mutta nää riidat on ollut kuluttavia. Onko järkeä jatkaa tällaista suhdetta? Ollaan toki puhuttu paljon ja todettiin että ollaan aika erilaisia, mies äkkipikainen ja raivostuu helposti, mutta myös pääsee riidan yli nopeasti, ja itse taas yritän keskustella rauhallisesti kunnes miehen raivoaminen saa mut pois tolaltani ja huudan takaisin ja alan itkemään, murehdin riitaa sitten pari päivää. Silti ollaan haluttu jatkaa. Nyt taas riideltiin ja mies sanoi aika rumasti eikä puhuttu mitään sen jälkeen, toi sitten seuraavana päivänä kukkia anteeksipyyntönä. En kyllä tiedä jaksanko enää tällaista :/

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta, eihän tuollaista pidä sietää. 

Tulosta eropaperi. Ensikerralla kun mies ilmoittaa haluavansa eron niin tyrkkää paperi kouraan ja käske täyttämään se.

Vierailija
2/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jossain määrin tuttua, mutta meillä tässä käytösmallissa oli kyse muusta hiertävästä asiasta kuin siitä mistä sillä hetkellä riideltiin. Pyrin tuomaan tätä esille ja kyselin mieheltä mikä häntä painaa - ei kuulema mikään.

Vaikeita tilanteita.

Onko teillä aina ollut näin, vai onko tämä uutta? Jospa kyselisit riitojen ulkopuolella painaako miestä jokin ja voisiko siitä keskustella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluat? Elää tuollaista elämää ja mahdollistaa tuollaista käytöstä?

Vierailija
4/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauan jatkaisi. Keskustelisin asiasta rauhallisella hetkellä, ja sanoisin, että tuollainen raivoaminen ja uhkailu ei kuulu mun mielestä hyvään parisuhteeseen, ja että seuraavalla kerralla se ero oikeasti pistetään tapahtumaan. En halua elää elämääni riidellen.

Vierailija
5/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, tuo on raskasta kestää. Mun vaimo on samanlainen. Riitely on mahdotonta ja usein normaali keskustelukin on mahdotonta, koska se muuttuu riidaksi, joka on mahdotonta. Loppuhuipentumana yleensä hillitsemätön raivoaminen ja eroamisen huutojulistaminen.

Noin yleensä ottaen sanoisin, että suuri virhe monilla on olettaa, että suuttuneena saisi sanoa toiselle mitä tahansa julmaa ja loukkaavaa mieleen sattuu juolahtamaan, ja että sen voi sitten lepyttelyvaiheessa kumota vain pyytämällä anteeksi. Ei se niin mene. Sanat satuttavat syvältä ja vaikuttavat pysyvästi. Sanat ovat jokseenkin kaikki, millä voimme tiettyjä asioita ja ajatuksia toiselle välittää. Vihaisena huudettuna elekielen tukiessa erolla uhkaaminen on todella julmaa. Se on henkistä väkivaltaa. Paitsi jos todella sitä tarkoittaa... on se silloinkin ilkeä ja epärakentava tapa asia tuoda ilmi, mutta toisaalta silloinhan sanoista tekoihin on aikalailla nolla sekuntia pitkä matka. 

Jos toinen uhkaa erolla, on parasta erota mahdollisimman pian, eikä alistua tuollaiseen julmaan vallankäyttöön. Mikäli toinen kerrankin alkaa raivopäisesti huutaen ilmoittaa haluavansa erota, niin kyllä se sitten on siinä. Saakoon haluamansa. 

Vierailija
6/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun sanoo noin otat taksin ja lähdet vieraisiin....seuraavana päivänä kun pyytelee anteeksi niin kerrot että kävit "eron" jälkeen vähän kuksimassa jotain vierasta. Tämän jälkeen hän eroilee harvemmin, näin ainakin meillä kävi. 11v 4kk ei ole mies eroillut enää minusta. Ennen näin kävi viikoittain.

Vierailija
7/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisit mieheltä suihin ilman vastapalveluksia, hymyilisit ja lakkaisit suunnittelemasta sitä perinteistä perhehelvettiä lapsineen. Tee asioita yhdessä miehen kanssa. Eläkää toisillenne hetkessä älkääkä sinun visiollesi tulevaisuudesta. Rivien välistä voi lukea paljon.

Vierailija
8/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä haluat? Elää tuollaista elämää ja mahdollistaa tuollaista käytöstä?

Samaa mieltä. Unohda hetkeksi koko mies ja mieti mitä sinä haluat. 

Kukaan meistä ei ole virheetön, väistämättä jokainen meidän elämässä oleva ihminen loukkaa meitä, jne, joten voimme valita vain sen millaisen ihmisen pidämme elämässämme.

Vierailija
9/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun sanoo noin otat taksin ja lähdet vieraisiin....seuraavana päivänä kun pyytelee anteeksi niin kerrot että kävit "eron" jälkeen vähän kuksimassa jotain vierasta. Tämän jälkeen hän eroilee harvemmin, näin ainakin meillä kävi. 11v 4kk ei ole mies eroillut enää minusta. Ennen näin kävi viikoittain.

Aika kiveksetön cuck täytyy ”miehen” olla, jos jää suhteeseen tuollaisen naisen kanssa.

Vierailija
10/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö punaviini kuvioon mitenkään? Eli ryyppääkö jompi kumpi ennenkuin tilanne eskaloituu?

Vierailija
11/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jaksaisi tuollaista jatkuvaa erolla uhkailua ja sitä että mies ei ota vastuuta omista sanoistaan vaan pyörtää ne ja sitten taas seuraavassa riidassa heittää märän rätin naamalle. Kovin vahvaa ja suurta hänen sitoutumisensa / tunteensa tuskin ovat jos hän jatkuvasti käyttäytyy noin.

Vierailija
12/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa oikeasti erota. Etsii vaivihkaa pian jonkun "helpomman" uuden kumppanin. Eikä sinun tarvitse tuollaista sietää!

Vierailija
13/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#familygoals 🙈

Vierailija
14/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa oikeasti erota. Etsii vaivihkaa pian jonkun "helpomman" uuden kumppanin. Eikä sinun tarvitse tuollaista sietää!

Noniin, jospa ei kuitenkaan tehtäsi oletuksia muiden puolesta. Ei meilläkään ollut tällaisesta kysymys, ihmisten epävarmuus esimerkiksi kumpuaa erinäisillä tavoilla. Joskus myös vihana.

Riidan yhteydessä heitetty eroukaasi olisi aika lapsellinen tapa erota. Kyllä aikuisten ihmisten täytyy vähintään pystyä keskustelemaan asiasta ja esittämään ajatuksensa myös muuten kuin siinä kiihtyneessä mielentilassa.

Vierailija
15/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, tuo on raskasta kestää. Mun vaimo on samanlainen. Riitely on mahdotonta ja usein normaali keskustelukin on mahdotonta, koska se muuttuu riidaksi, joka on mahdotonta. Loppuhuipentumana yleensä hillitsemätön raivoaminen ja eroamisen huutojulistaminen.

Noin yleensä ottaen sanoisin, että suuri virhe monilla on olettaa, että suuttuneena saisi sanoa toiselle mitä tahansa julmaa ja loukkaavaa mieleen sattuu juolahtamaan, ja että sen voi sitten lepyttelyvaiheessa kumota vain pyytämällä anteeksi. Ei se niin mene. Sanat satuttavat syvältä ja vaikuttavat pysyvästi. Sanat ovat jokseenkin kaikki, millä voimme tiettyjä asioita ja ajatuksia toiselle välittää. Vihaisena huudettuna elekielen tukiessa erolla uhkaaminen on todella julmaa. Se on henkistä väkivaltaa. Paitsi jos todella sitä tarkoittaa... on se silloinkin ilkeä ja epärakentava tapa asia tuoda ilmi, mutta toisaalta silloinhan sanoista tekoihin on aikalailla nolla sekuntia pitkä matka. 

Jos toinen uhkaa erolla, on parasta erota mahdollisimman pian, eikä alistua tuollaiseen julmaan vallankäyttöön. Mikäli toinen kerrankin alkaa raivopäisesti huutaen ilmoittaa haluavansa erota, niin kyllä se sitten on siinä. Saakoon haluamansa. 

Otan myös osaa. Tuo ”hillitsemätön raivoaminen ja eroamisen huutojulistaminen” kuullostaa tutulta. En ole koskaan aiemmin kokenut vastaavaa. Ja oon olettanut että meillä menee hyvin, mut miehen mielestä ilmeisesti ei, kun alkaa riidan aikana purkaa niitä patoutumiaan. Ei liity alkoholi asiaan ja seksiäkin on, muttei miehen mielestä ilmeisesti aina tarpeeksi, nyt kun on mennyt vähän aikaa huonommin niin sekin loppui, ei kiinnosta mua.

Ikää mulla jo sen verran että tuo lisääntyminen mietityttää, en voi jäädä odottamaan kunnes mies on sitä mieltä että haluaa lapsia mun kanssa ja juna menee. En toki halua myöskään tällaisen raivopään kanssa tehdä lapsia, kun pelottaa oma jaksaminen. Jotenkin vaan kuvittelin että puhumalla hänen käytös jotenkin muuttuu ja tajuaa olla raivaamatta, mutta ei mikään muutu, on se ehkä jossain tilanteissa osannut hillitä itsensä, ja toki itsekin oon yrittänyt, mutta edelleen meillä tulee näitä isoja riitoja.

Eniten satuttaa se että kun itse haaveilen naimisiin menosta ja perheestä ja toinen ei ole näköjään sitoutunut muhun samalla lailla. Jos olisi jatkuvasti tuollainen niin ero olisi erittäin helppo ratkaisu. Mutta kun muuten mies on suurimman osan ajasta tosi ihana mulle. On sillä ollut työstressiäkin, mutta en usko siitä johtuvan vaan kyse on sen luonteesta, tilanne paheni yhteenmuuton jälkeen, oikeastaan silloin tuo miehen piirre paljastui, vajaa 1,5v sitten.

-Ap

Vierailija
16/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies tekee tota. Aina kun riidellään niin hän sanoo, että ei halua enää olla mun kanssa ja ottaa eron. Olen ottanut sen niin, että se on varmasti ihan tottakin just siinä hetkessä, minä tunnun hänestä niin pashalta, että hän ei halua juuri silloin olla kanssani.

Kerran hän lähtikin ajelulle, mutta palasi hetken päästä takasin. Ennen loukkaannuin siitä ja tuntui siltä, että en uskalla hänen kanssaan turvallisesti riidellä kun, aina hän uhkaa erolla. 13 vuotta ollaan kuitenkin yhdessä oltu, eikä hän vieläkään ole ottanut eroa. Olen ajatellut että hänelle se ilmaisu on vähän sama kun sanoisi: mene pois! en jaksa sua just nytten. Mutta koska riidassa toinen haluaa toista tahallaan loukata niin erokorttia on oikein hyvä vilauttaa toiselle, niin toinen tietää, että nyt ollaan tosissaan. eikä riita tunnu pikkujutulta. 

Vierailija
17/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin mies tekee tota. Aina kun riidellään niin hän sanoo, että ei halua enää olla mun kanssa ja ottaa eron. Olen ottanut sen niin, että se on varmasti ihan tottakin just siinä hetkessä, minä tunnun hänestä niin pashalta, että hän ei halua juuri silloin olla kanssani.

Kerran hän lähtikin ajelulle, mutta palasi hetken päästä takasin. Ennen loukkaannuin siitä ja tuntui siltä, että en uskalla hänen kanssaan turvallisesti riidellä kun, aina hän uhkaa erolla. 13 vuotta ollaan kuitenkin yhdessä oltu, eikä hän vieläkään ole ottanut eroa. Olen ajatellut että hänelle se ilmaisu on vähän sama kun sanoisi: mene pois! en jaksa sua just nytten. Mutta koska riidassa toinen haluaa toista tahallaan loukata niin erokorttia on oikein hyvä vilauttaa toiselle, niin toinen tietää, että nyt ollaan tosissaan. eikä riita tunnu pikkujutulta. 

Oho! On se myös lähtenyt pois riidan aikana. Koen sen niin että se ei kestä mun jotain eriävää mielipidettä, eikä osaa käsitellä sitä ja riidellä rakentavaati. Tällainen on kuluttavaa ja tosiaan vallankäyttöä. Mä en uskalla tehdä lapsia tuollaisen riitapukarin kanssa. Stressaannun noista riidoista tosi paljon ja itken, tää menee vaan liian pitkälle. Ei ole tosiaan turvallinen olo sen kanssa.

Vierailija
18/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkaileminen on henkistä väkivaltaa ja kiristystä. Siihen ei pidä suostua, vaan seuraavalla kerralla toteat, että se oli viimeinen kerta kun uhkailee. Seuraavalla kerralla on parasta olla eropaperit kourassa, tai pitää turpa kiinni. Riitelyssä(kin) pitää olla kunnolliset pelisäännöt. Se osapuoli, joka ei niitä noudata, on automaattisesti sälittävä vätys!

Vierailija
19/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että jos riidan aikana haluat erota, niin lomake on netissä. Toisaalta outoa, että nimenomaan riidan aikana asia pitäisi laittaa vireille, mutta jos todella noin on, niin keskeyttäkää edes riita siksi aikaa, että hän saa eropaperit matkaan.

Vierailija
20/42 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis olla naimisissa, mutta samaa mieltä. Sanoo vaan jälkeenpäin että siltä sillä hetkellä tuntuu.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän