Teen keittämisestä, keksintö -Sinccis
Onko kukaan keksinyt teen hölskytintä. ? Nyt kestää liian kauan tuo pussien likoaminen. Pitäisi olla joku vehje, joka nostelee pusseja ylös pannusta, jotta tee tulisi nopeammin.
Muistakaa teen keittelijät myös, että vedenkeittimellä tulee liian kuumaa vettä. Eteeriset öljyt kitkeröityvät yli 88 asteessa!
Lienee sanomatta selvää mitä juuri tässä keittelen.
Keksinnöllisesti,
Sinccis
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Pussin hölskyttely ei auta asiaa.
Terkuin barista
Vaikka baarista olisitkin tullut, niin kyllä se pussien nostelu nopeuttaa valmistumista.
Sinccis
Keitä kahvinkeittimellä, irtoteetä suodattimeen. Hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teenkeitin. Suunniteltu irtoteelle, mutta kai siihen siivilään voi pussejakin laittaa. Lämpötilat 50, 70, 80 ja 90 astetta ja saa sillä kiehuvaakin. Pitää 50 asteessa puoli tuntia. Hieno keksintö. Maksoin 20 euroa tammialessa.
Oletko tehnyt Sous videetä sillä, kun noin hyvät valinnat on?
Sinccis
En. Ei ole käynyt mielessäkään. Crockpot on mun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis taas asiantuntijana, hohhoi. Teepussin hölskyttely ei teen hautumista nopeuta tippaakaan.
Ja mikä tuo 88 asteen juttukin taas on. Jotkut teet haudutetaan juuri kiehuneessa vedessä (mustat), jotkut matalammassa lämpötilassa (jotkut senchat jopa 60-70 asteessa).
Teetaituri siellä Yellow Labelin pussia humpsuttelee selvästikin tai sitten niitä makuscheisseja. Et ole kunnon teetä nähnytkään.
Oot tän palstan ärsyttävin tunari ja huomio******.
Olen minä nähnyt. Kerran ostin myös käsin kerättyä luonnon teetä.
Mutta sehän ei ollut asian pointti, olenko minä asiantuntija, vaan että olen laiska.
Voidaanhan me ruokakin valmistaa vaikka avotulella, kun hellat ovat turhia ylellisyyksiä.
Sinccis
Eikö ?
Laiska? No sitäkin olet varmasti, en epäile. Teen hauduttaminen onnistuu laiskaltakin. Ei tarvitse tehdä mitään. Sinä taas puolestasi haluat vaan vatkata ja ravistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin barista
Vaikka baarista olisitkin tullut, niin kyllä se pussien nostelu nopeuttaa valmistumista.
Sinccis
Ehe ehe, pidätkö itseäsi hauskana? No ei se kyllä nopeuta, tämän tietäisit jos asiaan olisit perehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä irtoteetä?
Ei irtoteetäkään kuulu hölskytellä. Sitäkin kuuluu hauduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Keitä kahvinkeittimellä, irtoteetä suodattimeen. Hyvää tulee.
Ei auta, kun r*nkkarin pitää päästä vatkaamaan sitä keitintäkin, että tulee valmista mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä irtoteetä?
Kyllä mä joskus käytänkin, mutta mitä se auttaa?
Kahvinkeittimellä voisi tulla veikeätä teetä, kun siellä on kahvia joka päivä keitetty.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin barista
Sinccis
Ehe ehe, pidätkö itseäsi hauskana? No ei se kyllä nopeuta, tämän tietäisit jos asiaan olisit perehtynyt.
Juuri olen tässä tänään perehtynyt ja tee nopeutuu kun nostelee pusseja.
Paljon nopeammin se ottaa väriä. Kai tämän jo tajuaa lapsikin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin barista
Sinccis
Sinccis
Eli ylös alas, ylös alas, ylös alas nopeasti. Varmasti tuttu toimintatapa sulle ja sun kädelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkuin barista
Sinccis
Sinccis
Väri ei maku.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis taas asiantuntijana, hohhoi. Teepussin hölskyttely ei teen hautumista nopeuta tippaakaan.
Ja mikä tuo 88 asteen juttukin taas on. Jotkut teet haudutetaan juuri kiehuneessa vedessä (mustat), jotkut matalammassa lämpötilassa (jotkut senchat jopa 60-70 asteessa).
Teetaituri siellä Yellow Labelin pussia humpsuttelee selvästikin tai sitten niitä makuscheisseja. Et ole kunnon teetä nähnytkään.
Oot tän palstan ärsyttävin tunari ja huomio******.
Mä rakastan sua. Puit sanoiksi kaiken sen, mitä halusin sanoa, mutta jota en sairauteni takia saanut kirjoitettua. Kiitos.
t. toinen ärsyyntynyt teenystävä
Tee haudutetaan eikä hölskytellä. Hauduttamiseen menee muutama minuutti.
Mihin voi olla moinen kiire? Runkkaamaan?