Höh, olen laihtunut 8 kiloa eikä kukaan ole huomannut
Painosta 73 kiloa olen saanut pudotettua tämän vuoden aikana 65 kiloon, vähän ihmetyttää kun kukaan ei ole kommentoinut muutosta. Ite olen kyllä hirveän tyytyväinen keventyneeseen minääni=)
Kommentit (22)
Toisten painon kommentoiminen on junttia. Eli fiksuja tuttuja sulla :)
No sehän on hyvä, olet heille muuta kuin painosi.
Mä oon laihtunut samasta painosta 58,5 kg. Kukaan ei ole sanonut myöskään mitään.
Rakas, näytät tänään vähemmän lihavalta.
M
En minä ymmärrä miksi pitäisi kenenkään laihtumista/lihomista kommentoida? Joku kun voi esimerkiksi laihtua tahattomasti jonkun sairauden pohjalta tai rankan eron takia, niin menepä siihen nyt töksäyttämään "oletpas sinä laihtunut"...
Toisaalta mulle ainakin tulee vähän kiusallinen olo, jos joku kommentoi. Mietin, että kyttääkö ne mun painoa. Tai olinko ennen niin läski, että oikein oli jäänyt mieleen :D
Jos menee kehumaan jotain painonpudotuksesta niin rivienvälissähän on viesti että piti toista lihavana.
Mä taas kuulen koko ajan että olen laihtunut. Tosiasiassa paino ei ole heilahtanut viiteen vuoteen yhtään mihinkään. Ei tosin tarvettakaan. Olen aika hoikka. Ihmettelen vaan mitä ihmiset oikein näkee
Nykykulttuurissa kynnys on kasvanut myönteiseenkin kommentointiin. Minäkään en kommentoisi painonpudotusta, varsinkaan jos en tietäisi, että henkilö on yrittänyt laihduttaa. Jos tietäisin ja kyseessä olisi läheinen ihminen, saattaisin mainita siitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä laihduin 68kg -> 58kg ja ainoat kommentit mitä oon saanu on että näytän kamalalta tai narkkarilta. On se joillekkin vaikeeta olla hiljaa, jos ei oo hyvää sanottavaa. :D Onneksi oon ite tyytyväinen.
Sama täällä, kahdeksan kiloa lähtenyt, mutta kukaan ei ole sanonut mitään vaikka olisikin huomannut. Mua ei haittaa, oma olo tuntuu mahtavalta ja iloisen olemuksen ovat varmasti kaikki huomanneet.
Jos haluaa aiheesta keskustelua, niin kannattaa itse aloittaa.
Itse olen ehkä kehunut vasta siinä vaiheessa, kun tuttu on tiputtanut painonsa normaalipainoon. Ei ainakaan tule kiusallista keskustelua siitä, mitä mieltä olen hänen painosta tai ulkonäöstä.
Kannatan itsekin sitä, että jos haluat aiheesta keskustella, aloita itse se keskustelu.
Heh, oletko minä? Minulla oli sama lähtöpaino ja tämän vuoden aikana olen laihtunut reilut kahdeksan kiloa. Yksi tuttu on kommentoinut mutta hän onkin tunnettu epähienotunteisuudestaan. Toisaalta olisi kiva, kun joku sanoisi jotain. Toisaalta taas en itsekään kommentoi muiden kehoa edellä jo mainituista syistä. Eli parempi näin.
En koskaan kommentoi kenellekään painoa, olipa sitä tullut lisää tai lähtenyt. Ei minua kiinnosta ihmisten ulkoinen olemus.
Minä olen myös pudottanut 8 kiloa (ja toivottavasti tästä lähtee vielä lisää, suunta lupaavasti alaspäin) eikä kukaan ole sanonut mitään. Hyvä niin, olen tyytyväinen että lähipiiri ja tutut ovat sen verran hienotunteisia etteivät kommentoi – mikäli siis ovat edes huomanneet mitään.
Minulle tulisi vähän kiusallinen olo jos joku kauheasti kehuisi. Vähän kuin että pitivät ennen minua kauheana pullerona, onneksi laihdutin kun nyt on "niin paljon parempi"!
Minusta on vain hyvien tapojen mukaista, etteivät ihmiset kommentoi. Jos olisi syytä olla huolissaan toisen terveydentilasta, sitten ymmärtäisin.
Minun painoni on pudonnut viimeisen viiden kuukauden aikana viitisen kiloa, ja kaksi tuttua aina minut nähdessään alkaa suorastaan huutamaan, että ”ai kauhea kuinka sinä olet sitten laihtunut, varmaan vähintään 15 kiloa”. Tosi noloa jossain Cittarin hedelmätiskillä...
Olen 176 cm pitkä, eikä tuo 5 kg ole antanut esim aihetta ostaa uusia vaatteita. En ole koskaan ollut mikään lihava, enkä nyt missään nimessä ole mitenkään laiha. Ihmetyttää, mitä he tuolla käytöksellä hakevat.
Muiden kuin lääkärien on törkeää kommentoida toisten painoa.