Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

X-adventure twincot

20.05.2006 |

Heippa!

Yhdistelmävaunukeskustelussa oli kommentti ko. vaunuista ja siihen nyt tarraudun... =)

Ostimme ko. vaunut ja nyt 4kk käytön jälkeen tuntuu löytyän tosi monenlaista vikaa:

- ensimmäisenä päivänä kankaisen alakorin kiinnitys irtosi saumoistaan

- etupyörän lukitussysteemi meni rikki ekan viikon aikana

- vaunujen kasaamisessa tärkeä lukitus (pitää vaunut kasassa nostettaessa esim auton kyytiin) alkoi murtua muovisosistaan

- kankainen alakori ei kestä todellista käyttöä - kaupassa on pakko käydä ja jos alakoriin ei voi laittaa mitään vähänkin painavaa, niin turhahan se on.

- jalkapeitteen tarrakiinnitys on mennyt tosi huonoon kuntoon, kun päivittäisessä käytössä tarrat menevät rikki

- etupyörä on löystynyt ja lonkottaa

Vaunut ovat olleet ihan normaalissa käytössä ja nyt jo noin paljon vikoja.

Millaisia kokemuksia muilla? Oletteko ottaneet yhteyttä valmistajaan?

masuli

+ tyttötrio

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samaiset menopelit olleet käytössä viime syksystä lähtien, ja harmitellut ainoastaan sitä, etten ostanut näitä heti! Eli me olemme olleet todella tyytyväisiä käyttäjiä. Tärkeimmät ominaisuudet meidän mielestä ovat olleet: samat rattaat käyvät maastoon kuin maastoon, ja menevät myös cityrattaina shoppaillessa, koska liikkuvat niin näppärästi ja mikä parhainta - emme tarvitse erillisiä matkarattaita, koska nämä mahtuvat Chryslerimme mitättömään peräkonttiin (menevät pienempään tilaan kuin Carenan twinshopperit).

Meillä ei ole noita mainitsemiasi ongelmia ilmennyt, vaikka käytetty on paljon. Milloin ja mistä olet rattaasi ostanut? Jos ne on vuoden -03 mallia, niin niissä rattaissa oli viallinen (tai jotenkin huono) se eturenkaan ripustussysteemi, se saattoi rikkoontua. -04 rattaisiin tämä osa vaihdettiin erilaiseen ja se kestää.

Meillä meni aika uudekseltaan näistä rikki jalkatuen säätöjuttu, ja se oli miehen moka, kun nosti rattaita siitä jalkatuesta (olen kyllä kieltänyt, mutta taukki ei muistanut;) - vaikka vika oli itseaiheutettu, myyjäliike lähetti uuden osan ilman kustannuksia.

Lisäksi rattaista hajosi turvakaaren lukitusosa, ja se rikkoontui ihan omaa huolimattomuutta - tipautin rattaat kontista ottaessa maahan. Tämän osan maahantuoja laittoi uudelleen ilmatteeksi, maksoin vain postikulut.

Eli takuu on pelannut myös itseaiheuttuihin vahinkoihin - kannattaa sinun kysäistä maahantuojalta, josko saisit rattaasi kuntoon. Harmi, jos näin hyvistä menopeleistä on jollain huonoja kokemuksia!

Naapurimme osti meidän positiivisten kokemusten innoittamana samanlaiset rattaat ja hekin ovat tyytyväisiä. Ei mitään vikoja ole ilmennyt, heidän rattaat ovat kestäneet lentokoneen ruumankin =)

Vierailija
2/5 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Me ostettiin rattaat tämän vuoden helmikuussa eli 3-4 kuukauden käytön jälkeen luettelemani viat.

Olen tosin miettinyt lasten kanssa liikkuessa, että melkein 80cm rattailla olisin jäänyt jumiin moneen paikkaan, joten kapeus on ehdottomasti twincojen etu. Ei hyvää, jos ei jotain huonoakin. Meilläkin rattaat mahtuu hyvin takakonttiin, vaikka farmarissa on kyllä aika hyvän kokoinen perä.

Jossain asioissa olen tosi tyytyväinen ja toisissa tosi raivoissani.

Löytyykö muilta hyviä tai huonoja kokemuksia?

=)

masuli

+ tyttörio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin netissä ihastellut Twincoja, mutta sitten kun näin ne livenä, ne eivät minua kuitenkaan vakuuttaneet. Te, joilla on ko. rattaista käyttökokemusta, niin kertokaapa, miten hyvin käytännössä toimii esim. istuinten selkänojien säätö? Sehän oli toteutettu sellaisilla remmeillä. Itse suhtauduin tuollaiseen säätöön vähän epäillen. Suuren miinuksen minulta sai myös tavarakori. Miksi ihmeessä siinä on se väliseinä, joka tekee pienestä korista vieläkin käyttökelvottomamman. Edelleen minua houkuttelee Twincojen näppärä koko, mutta silti suuret sisämitat. Paljon on lisäksi saanut lukea noista laatuongelmista. Twincot aiheuttaa minussa siis ristiriitaisia tunteita. Luulen että lopulta päädyn ostamaan jotkut muut valitettavasti leveämmät rattaat :(

Vierailija
4/5 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikoja löytyi meidänkin twincoista, takapyörä puhkesi satatuhatta kertaa parin kk aikana, en todella tiedä mistä johtui, juostiin lastentarvikeliikkeessä yhtä soittoa, myöskin se etulukitus ei pitänyt ollenkaan, tarkoitan sitä millä etupyörä on siinä, se heilui jatkuvasti, en saanut lukittua sitä.

vaikeuksia todella riitti, niinpä ko. vaunut ovat nyt mökki rattaina!

Vierailija
5/5 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaista hajosi kerran kasattaessa istuinosan jatkeena oleva jalkatuki. Toisaalta hajoaminen oli oma vika, koska nostettiin rattaita kyseisestä osasta, mutta toisaalta rattaat hajosivat aika helposti. Lisäksi jarrujen vierestä yksi ruuvi tuli aina ulos, eikä pysynyt kireällä. Onneksi olimme ostaneet rattaat Suomesta, joten saimme rattaat helposti korjatuksi samassa paikassa, josta olimme rattaat ostaneetkin.

Rattaiden hyvinä puolina on kapeus eli mahtuvat kaikista ovista. Lisäksi rattaita on kevyt työntää. Tavarakori on aivan onnettoman pieni, mutta onneksi emme käykään ruokaostoksilla vaunujen kanssa.

Kaiken kaikkiaan ollaan kuitenkin oltu tyytyväisiä ja ostaisin varmaan edelleenkin Twincot. Tosin ulkomailta en uskaltaisi kyseisiä rattaita ostaa, koska tällöin takuuasiat on hankalampi hoitaa. Meillä Twincot ovat olleet kaksosten ainoat rattaat vastasyntyneestä asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi