Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelinmyyjä jäi jankkaamaan älyvapaista asioista

keskellä työpäivää vieläpä
02.04.2019 |

Minulle soitti puhelinmyyjä, joka ei suostunut ymmärtämään "ei"-sanaa. Sanoin, että tässä elämäntilanteessa en ehdi lukea mitään lehtiä nyt, eikä hänen kaupittelemiensa lehtien aihepiireissä ole minua kiinnostavia asioita.

Myyjä jankkasi 6 minuuttia, että "Kyllä ehdit! Kyllä ehdit!" (liioittelematta hän sanoi noin) ja "Miten niin ei muka kiinnosta? Kyllä kiinnostaa!" (hän siis kertoi, mikä minua kiinnostaa :D ). Tuli tunne, että hän oikein kerjäsi verta nenästään ja yritti provosoida minua keskeyttämään jankutuksensa tai lyömään luurin korvaan, vaikka olen lehmänhermoiseksi kehuttu, rauhallinen ja kiltti ihminen.

Annoin puhelimen olla kaiuttimella ja kirjoittelin työsähköposteja samalla.

Halusin hukata hänen aikaansa, koska olin niin kyrsiintynyt huonoon käytökseen.

Kyllä meille aikoinaan annettiin ihan eri ohjeet, kun opiskelijana 90-luvulla käymääni puolen päivän puhelinmyyntikoulutustani muistelen. Ei on ei. Toki yhteen kieltäytymiseen voi vielä yrittää tarjota toista lehteä, mutta pitäisi kyllä ymmärtää antaa periksi. En ihmettele, että puhelinmyyjät ovat itse asiassa noin vihattua väkeä. Hukkaavat ihmisten aikaa.

Miten te pääsette eroon puhelinmyyjistä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun puhelinmyyjä soittaa, se saattaa puhua monta minuuttia ennen kuin saan suunvuoron.

Eli joko pitää puhua myyjän päälle tai odottaa kunnes sieltä tulee monen minuutin päästä se "miltäs tällainen kuulostaa?" Kun kieltäytyy vasta siinä vaiheessa, niin saattaa tulla vähän typerä olo, kun tavallaan tuhlasi myyjän aikaa. Vaikka eihän se minun vika ole, jos en saanut suunvuoroa aiemmin, ja ei sitä aina viitsi päällekään puhua.

On kolmaskin vaihtoehto, jossa ei tarvitse odottaa lainkaan.

Tarkoitat kai puhelun katkaisua kesken toisen puhumisen? Se menee samaan luokkaan päälle puhumisen kanssa. Oikeastaan päälle puhuminen on jopa kohteliaampaa, jos ei ihan hirveyksiä lauo. Puhelinmyyntiä on ärsyttävä vastaanottaa, mutta ihmisiä nekin ovat.

Vierailija
42/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä myyntipuhetta alkamaan. Heti kun henkilö on esitellyt itsensä ja kertonut mistä firmasta soittaa, sanon vaan etten tilaa mitään, kiitän, sanon heippa ja katkaisen puhelun. Jos litania ehtii jo alkaa, puhun päälle sen kiitosein ja katkaisen puhelun. Ei niistä pääse ikinä eroon jos jää kuuntelemaan ja vänkäämään ettei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joku "vastuuohjaaja"-asiantuntija -soittelija TE-toimistosta on entinen puhelinmyyjä. Arvatkaa jankuttaako samaa asiaa? 

Vierailija
44/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kun ärsyynnyin noihin puhelinmyyjiin, niin vaihdoin liittymäni prepaidiin. Sen jälkeen ei ole tullut ensimmäistäkään tuollaista puhelua.

Vierailija
45/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin jostain kyselytutkimuksesta. Sanoin, että olen juuri menossa lääkärille niin että ihan juuri nyt ei sovi vastailla kysymyksiin. Soittaja alkoi jankuttaa, että ei tässä mene kuin muutama minuutti. Minulta pääsi nauru kun toistin, että niin mutta kun nyt ei ole yhtäkään minuuttia kun lääkäri tuossa jo huutelee nimeltä. Ja se siis oli totta. Mielelläni vastaan kaikenlaisiin kyselyihin, mutta eikö niillä soittajilla tosiaan ole yhtään järkeä päässä? Jos sillä hetkellä ei sovi, eikö voi kysyä, milloin sopisi? Minulle olisi ihan hyvin sopinut vaikka puoli tuntia myöhemmin.

Vierailija
46/57 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää selitellä rahanpuutteesta tai ajanpuutteesta? Senkun sanoo vain ei.

Ei selityksiä ei.

Vierailija
47/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän puhelimen pöydälle ja lähden puuhailemaan muuta. Puhukoon siellä itsekseen.

Vierailija
48/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sanon etten tilaa ja suljen puhelun, tai sitten vain katkaisen sen. Kuuntelen aina kuitenkin ensin, että mitä he sanovat, koska olin kerran itse töissä eräässä yrityksessä ja minun piti soittaa meillä asioineille asiakkaille kysyäkseni tarkempia tietoja heidän tilauksistaan, koska yrityksessä oli tapahtunut kavallus ja niitä tietoja tarvittiin.

Kuitenkin, soitin listaa läpi ja soitin sitten eräälle naiselle, ehdin vain esitellä itseni ja sanoa mistä soitan, kun hän sanoi kiitos en tilaa ja katkaisi puhelun. Soitin pari kertaa uudestaan ja kolmannelle yrityksellä vastasi mies ja sain hänelle selitettyä asiani.

Vierailija
49/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti ettei koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Oletko niitä, jotka sitten tarkastaa numeron kenen se on ja soittaa takas, jos olikin tärkeä? Tai vasta jos soittaja jättää viestin?

On rasittavaa soittajan ajan tuhlaamista tuokin, ja ei, en ole puhelinmyynnissä töissä. Tosin huomasin että on ihana mahdollisuus hoitaa asiat kuntoon niiden kanssa jotka siihen puhelimeen vastaavat kuin menettää hermoja yrittäessäni tavoittaa näitä "en vastaa tuntemattomiin". Yleensä nämä ensin mainitut ovat myös niitä fiksumpia j työntekijöitäkin...

Vierailija
50/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta, on asiallisia yrityksiä ja yrityksiä joissa myyjä itse ei saa sulkea puhelua vaan odottaa että asiakas tekee sen. Voi olla että työpaikalla painostetaan tyrkyttämään jos asiakas sanoo ei. Meillähän on nyt käytössä aktiivimalli, eli ihmiset pakotetaan töihin. Aktiivimallin kannattajien pitäisi olla iloisia saadessaan puheluja myyjiltä.

Vierailija
51/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomarina työskentelevä kaverini sanoi kerran, että X. käräjäoikeus (hänen työpaikkansa siis), on julistanut hänet edunvalvontaan, eikä hän voi solmia itse taloudellisia sopimuksia.

Vierailija
52/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti ettei koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Oletko niitä, jotka sitten tarkastaa numeron kenen se on ja soittaa takas, jos olikin tärkeä? Tai vasta jos soittaja jättää viestin?

On rasittavaa soittajan ajan tuhlaamista tuokin, ja ei, en ole puhelinmyynnissä töissä. Tosin huomasin että on ihana mahdollisuus hoitaa asiat kuntoon niiden kanssa jotka siihen puhelimeen vastaavat kuin menettää hermoja yrittäessäni tavoittaa näitä "en vastaa tuntemattomiin". Yleensä nämä ensin mainitut ovat myös niitä fiksumpia j työntekijöitäkin...

Yhteydenottoa varten on sähköposti ja mikäli on tarvetta ja asiakas näin toivoo, sovitaan puhelinneuvottelu. Koska erillistä asiakaspalvelua ei ole olemassa, työn lomassa ei ole mitään takeita, että vastataan tunnettuihin numeroihinkaan.

Vierailija
53/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomarina työskentelevä kaverini sanoi kerran, että X. käräjäoikeus (hänen työpaikkansa siis), on julistanut hänet edunvalvontaan, eikä hän voi solmia itse taloudellisia sopimuksia.

Mulla on yks kaveri, joka on ydinsukellusveneen päällikkö, mutta miten tämä liittyi aiheeseen mitenkään?

Vierailija
54/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten eroon. Robinson-rekisteri.

Jos joku vielä soittaa siltikin, niin "kiitos, en tilaa. Kiitos hei."

Sama. Ensinnäkään en jaa numeroani mihinkään kilpailuihin yms, toiseksi jos joku onnistuu Robinson-rekisteristä huolimatta sen löytämään niin vastaukseni on "En osta koskaan mitään puhelinmyynnistä,mukavaa päivänjatkoa" ja suljen puhelun.

En ymmärrä näitä puhelinmyyjien kanssa jankuttajia.

Vierailija
55/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytössä vastaaja. Asiallisista asioista soittavat voivat kertoa siihen asiansa ja soitan sitten takaisin.

Eri

Vierailija
56/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks kaveri, joka on ydinsukellusveneen päällikkö, mutta miten tämä liittyi aiheeseen mitenkään?

Epäselvästi kirjoitin bussissa. Kaverini siis sanoi tuon edunvalvontatekosyyn puhelimessa puhelinmyyjälle. Sehän oli ketjun aihe, miten myyjien kanssa menetellään :)

Vierailija
57/57 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin jostain kyselytutkimuksesta. Sanoin, että olen juuri menossa lääkärille niin että ihan juuri nyt ei sovi vastailla kysymyksiin. Soittaja alkoi jankuttaa, että ei tässä mene kuin muutama minuutti. Minulta pääsi nauru kun toistin, että niin mutta kun nyt ei ole yhtäkään minuuttia kun lääkäri tuossa jo huutelee nimeltä. Ja se siis oli totta. Mielelläni vastaan kaikenlaisiin kyselyihin, mutta eikö niillä soittajilla tosiaan ole yhtään järkeä päässä? Jos sillä hetkellä ei sovi, eikö voi kysyä, milloin sopisi? Minulle olisi ihan hyvin sopinut vaikka puoli tuntia myöhemmin.

Haastattelija oli vissiin entinen puhelinmyyjä. 😂 Mä ainakin soitin uudestaan, jos joku halusi myöhemmin vastailla. Itsekin tykkään vastailla erilaisiin haastatteluihin, niin en pitänyt näitä hätävalheina. Aina sain haastattelut tehtyä ilman suurempia ongelmia.