Kyllä on ihmisillä pokkaa
Ehdottaa 10 euron PÄIVÄpalkkaa lemmikin hoidosta. Vttu miten törkeää.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-9429485
Tulisipa tuo Ruotsin 6 tunnin sääntö Suomeenkin, niin koirapäiväkoteja alkaisi olla joka kadunkulmassa.
Ehdottomasti. Sitten vähän mietittäisiin otetaanko koira. Koira on laumaeläin, joka tarvitsee ulkoilman stimulointeja. Taas yksi tuttu otti koiran, kun lapset mankui. Naapuriperhe otti koiran, jota lapset riehututti, eikä kukaan kouluttanut. Koiran kasvaessa perheelle tuli "allergiaa" ja koira lähti. Se oli nuori kouluttamaton riehuja. Ei sitä kukaan kestänyt. Yksi tuttu ei kouluttanut saksanpaimenkoiraansa, koska "ei raaskinut käskeä" sitä!?? Yksi tutun tuttu ei ulkoiluttanut koiraansa kuin kolme pissalenkkiä päivässä. Ja sitten vetosi siihen, että jotkut vie vain kaksi kertaa. Ehkä silloin lenkki on pidempi kuin 10-15 minuuttia. Kukaan ei kysy koiralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä tarkoittaa siis vuorokautta. Mikäs siinä, alle 50 sentin tuntipalkka on ihan ok!!!!
Tuntipalkkahan pitäisi laskea työajan mukaan. Lemmikistä ja olosuhteista riippuen päivittäinen työaika vaihtelee noin kymmenestä minuutista pariin tuntiin.
Tässä oli kyseessä useampi vuorokausi ja tämä pelle ehdottaa 10 €/vuorokausi. Ap
Ei se, että joku elukka mölöttää kotonasi viikon putkeen tarkoita, että olet tehnyt töitä viikon putkeen. Ihan ihme provo.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-9429485
Tulisipa tuo Ruotsin 6 tunnin sääntö Suomeenkin, niin koirapäiväkoteja alkaisi olla joka kadunkulmassa.
Koirasta maksetaan 350 e/kk (+ ruuat), lapselle saa päivähoitopaikan halvemmalla.
Koirahotelli maksaa 20 euroa.
Sinccis
Tajuatteko että olen vastuussa elukasta 24 h vuorokaudessa, siivoan pissat ja kakat, ruokin, annan lääkkeet mikäli on tarvetta. Kyllä normaali ihminen tarjoaa "vähän" enemmän kuin 40 senttiä tunnilta. Huoh. Ap
En minä tee hyväntekeväisyyttä ja minuun yhteyttä ottava tietää varsin hyvin, että haluan työstäni palkan. 40 senttiä tunnilta on pelkkää vttuilua ihmiselle, joka pitää huolen toisen lemmikistä. Ap
Vahdin kerran ystäväni koiraa parina päivänä muutaman tunnin, ja ystäväni tökkäsi minulle 20€ kouraan "kaikesta vaivasta". Ei siitä minulle vaivaa ollut. Työtön kun olin, niin minulla oli hyvin aikaa, ja ystäväni koira on aivan ihana, kaikkien kaveri ❤. Mielelläni vietin sen kanssa aikaa. Sai samalla vähän esimakua, millaista olisi jos olis oma koira.
Vierailija kirjoitti:
Vahdin kerran ystäväni koiraa parina päivänä muutaman tunnin, ja ystäväni tökkäsi minulle 20€ kouraan "kaikesta vaivasta". Ei siitä minulle vaivaa ollut. Työtön kun olin, niin minulla oli hyvin aikaa, ja ystäväni koira on aivan ihana, kaikkien kaveri ❤. Mielelläni vietin sen kanssa aikaa. Sai samalla vähän esimakua, millaista olisi jos olis oma koira.
Ok? Siistiä? Minä hoidan tuntemattomien eläimiä jotta saisin vähän lisärahaa. Se "vähän" ei kuitenkaan tarkoita 40 senttiä tunnilta. Ap
En ymmärrä minkä takia kaikki jankkaavat kavereista, kun en ole sanonut sanaakaan kavereista. Otan hoitoon ventovieraiden eläimiä ja odotan saavani ihan normaalin korvauksen siitä. Ei millään eläinrakkaudella ja Pyhällä Hengellä makseta laskuja. En ole rahapulassa, mutta yritän hankkia lisätienestiä ja välttää rahapulan jatkossakin. Joten voitte mennä muualle jankkaamaan, kuinka te hoidatte ilmaiseksi kavereidenne elukoita. Aika harva ottaa kaverilta rahaa ja tähän ei liity kaverit mitenkään. Ap
Ap olisi voinut avata aloitusviestissään tilannetta hieman enemmän pelkän päättömän vaahtoamisen sijaan.
Mutta juu, jos hoidat elukoita elannonansaitsemismielessä, niin sitten varmaankin tosiaan teette asianmukaiset sopimukset asiasta ja maksat saamistasi tuloista verot yms.?
Yleensä lemmikkejä hoidetaan ihan pelkästä ilosta ja tästä riittää pelkkä nimellinen korvaus ellei eläin aiheuta kamalasti vaivaa ja erikoisjärjestelyjä normielämään hoitajalla.
Tässäkään en näe tätä lemmikin omistajaa tarinan pahiksena. Sen sijaan että ap tulee palstalle haukkumaan jonkun ihmisen, olisi hän voinut tilanteessa jo aukaista suunsa ja esittää paljon haluaa hänelle maksettavan tuosta "työstä". Sitten lemmikin omistaja olisi saanut päättää suostuuko tähän vai ei. Hyvin yksinkertaista.
Vakuutukset kannattaa sitten olla myös kunnossa, muuten joudut maksamaan rotukoiran hinnan, jos jotain tapahtuu. Verottaja myös tykkää saada osansa. Jos nämä asiat on kunnossa, sinulla on oikeus vaatia "oikeaa palkkaa".
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minkä takia kaikki jankkaavat kavereista, kun en ole sanonut sanaakaan kavereista. Otan hoitoon ventovieraiden eläimiä ja odotan saavani ihan normaalin korvauksen siitä. Ei millään eläinrakkaudella ja Pyhällä Hengellä makseta laskuja. En ole rahapulassa, mutta yritän hankkia lisätienestiä ja välttää rahapulan jatkossakin. Joten voitte mennä muualle jankkaamaan, kuinka te hoidatte ilmaiseksi kavereidenne elukoita. Aika harva ottaa kaverilta rahaa ja tähän ei liity kaverit mitenkään. Ap
Sinulle on toisi kissaani hoidettavaksi maksustakaan (vaikka Sinä maksaisit)!
Jos tää on sulle bisnes niin eikös sulla kannattaisi olla valmiit hinnastot? Koira 40 e/vrk, kultakala 20 e/vrk?
Olen ottamassa ensimmäistä kertaa lemmikkiä hoitoon ja minulla on oikeus ottaa ihan normaali palkka työstä, kun ventovieras eläin tulee minun kotiini.
Ai minä olisin voinut avata asiaa? Entä TE? TE olisitte voineet lukea aloituksen ja havaita, että en sano sanaakaan mistään kaverista tai tutusta ja päätellä, että ehkä ei kannata alkaa jankkaamaan kavereista kun aloittaja ei ole maininnut sanaakaan että ottaisi tutun eläimen hoitoon.
Jos otan useammaksi vuorokaudeksi ventovieraan eläimen kotiini, odotan saavani siitä vähintään 100 €. Tai sitten lemmikin omistaja on täysin vapaa viemään lemmikkinsä hoitolaan, jossa saa pulittaa 40 € yöltä.
Mutta minä en tee hyväntekeväisyyttä vaan lisätienestiä. Siinä ei merkitse tippaakaan se että olen eläinrakas. Sillä ei makseta laskuja. Ymmärrättekö???
Ap
Eli kun minä otan lemmikin hoitoon 8 vuorokaudeksi, haluan siitä vähintään 100 €. Hoitolassa samat 8 vuorokautta maksaa noin 328 €. Siitä vain valintaa tekemään. En kuvitellut, että kenelläkään on OIKEASTI pokkaa tarjota 10 euroa vuorokaudelta. Täyttä vttuilua hoitajaa kohtaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä tarkoittaa siis vuorokautta. Mikäs siinä, alle 50 sentin tuntipalkka on ihan ok!!!!
Tuntipalkkahan pitäisi laskea työajan mukaan. Lemmikistä ja olosuhteista riippuen päivittäinen työaika vaihtelee noin kymmenestä minuutista pariin tuntiin.
Tässä oli kyseessä useampi vuorokausi ja tämä pelle ehdottaa 10 €/vuorokausi. Ap
Jos kyseessä on kaverisi niin ihan ok ehdotus. Itsekin hoidin juuri kaverini tuttua koiraa meillä 8pv, eipä siitä hirveästi vaivaa ollut vaan kivaa oli touhuta koiran kanssa. Tuttava antoi palkkioksi 50e wolt lahjakortin ja minusta tuo oli aika hyvä palkinto, odotin viinipulloa tai suklaarasiaa tms.
Kenenkään tuntemattoman tuntematonta koiraa en kyllä hoitaisi puoli-ilmaiseksi.
No huhhuh, nyt on pipo tosi kireellä. Ehkä eläimet ei vaan oo ap:n juttu. Oisko agressiivinen puhelinmyyjän työ passelimpi homma.
OLEN SANONUT MONTA KERTAA ETTÄ EI OLE KYSEESSÄ KAVERI VAAN TÄYSIN VENTOVIERAS. JA IHMETTELETTE KUN SUUTUN SIITÄ, ETTÄ JOLLAIN ON OIKEASTI POKKAA TARJOTA 10 EUROA VUOROKAUDELTA. Pelkkää vttuilua toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tähän liittyen firma, niin voinet laittaa hinnat nettisivulle ja linkata kysyjät sinne. Jos teet pimeänä, ja odotat että sun "asiakkaat" tietävät etukäteen mikä on mielestäsi kohtuullinen hinta, niin voit katsoa peiliin. On aika eri asia jos maksat saadusta palkasta asianmukaiset verot, yelit ja vakuutukset, kuin että jonkun piski nyt sattuu olemaan muutaman päivän omasi seurana, ja sinä saat siitä pienen korvauksen.
Kultakala. Sen pissattaminen ulkona on lisäksi hankalaa kun pitää tehdä vielä avanto lähijärveen.Tulisipa jo kesä.