Ai että olen vihainen!
Jo toiset oharit mieheni kaverin vaimolta! Sanokaapas mielipiteenne tästä käytöksestä!
Mieheni kaverin perheessä on muutaman kk ikäinen vauva. Parin kk ikäisenä meillä pidettiin illalliskutsut, joihin kaikki olivat kovasti tulossa. Emäntä ja isäntä laittoivat parastaan. Kaveri tuli yksin (vaimo ja vauva jäivät kotiin). No, lautanen pois pöydästä ja sillä selvä. Ajattelin, että vauva valvottaa tms. Mutta eilen tekivät toisetkin oharit. Nyt vielä sillä tavalla, että miehen kaveri oikein pyysi, että voisivatko tulla meille perjantai-iltana iltaa istumaan. No, meillä molemmilla oli töissä tiukkaa koko viikon, mutta järkättiin taas hyvät tarjoilut (kalliit pihvit muuten), kattaukset, kukka-asetelmat jne. Ja miehen kaveri tuli taas yksin. Siinä sitten istuttiin iltaa kolmistaan (omille lapsille oli hankittu mummolasta hoitopaikka 2 päiväksi). Nostin vain rouvan lautaset yms. kaappiin enkä virkkonut mitään. Että mua v--tti! Olisi sentään voinut aikuisena ilmoittaa etukäteen, että en tule. Ja nyt syynä ei ollut se, että vauva valvotti vaan että halusi olla omien kavereidensa kanssa iltaa istumassa. Niin, ollaan aina tultu miehen kaverin ja vaimonsa kanssa oikein hyvin juttuun. Kommentteja?
Kommentit (6)
Ensi kerralla pyydät suoraan, heitä ilmoittamaan ovatko molemmat tulossa.
Jos hän vaikka sattuukin tulemaan, niin sanot luulleesi, ettei hän tapansa mukaan tulekaan.
Se tuntuu olevan vaan se tapa. Mulla kans yks tuttava joka peruu lähes aina kaiken.
Ehkä teidän kannattaa pyytää jotakuta toista perhettä jatkossa illalliselle. Olisi sinullakin välillä onnistunut ilta. Ymmärrän hyvin, kuinka ikävää on kun näkee vaivaa, laittaa ruokaa ja siivoaa, laittaa nätin kattauksen ja odottaa sitten leppoisaa, mukavaa iltaa jutustelun merkeissä. Ja lopputulos onkin että vietät iltaa lähes yksi kun mies juttelee ja saunoo kaverinsa kanssa...
Mies keksii yksin että voisivat tulla teille kylään, mutta edellisenä iltana muistaa mainita asiasta. Hups, eipä tullut mieleen että vaimo olikin jo sopinut muuta menoa.
Mutta etkä tajua pointtia? Koko illanistujaisten juoni meni pilalle. Ei minulle ollut seuraa niistä miehistä, puhuivat ja tekivät omia juttujaan, saunoivat jne. Minulla ei ollut ollenkaan hauska ilta! Teinkin ruokailun jälkeen töitä, kun en muuta keksinyt. Oli minullakin suunnitelmia illan varalle, naisten kesken jutustelua niin kuin ennenkin.