Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsiikö joku muu heräilystä öisin?

Vierailija
01.04.2019 |

Tätä on nyt jatkunut jo 6kk. Joka ilta nukahdan hyvin, nukun 2-3h tuntia ja sen jälkeen unensaanti hankalaa ja uni pätkittäistä. Melatoniinia ja muutamia nukahtamislääkkeitä on kokeiltu, mutta ei tunnu auttavan asiaan (ainakaan että nukkuisi yhteen putkeen koko yön). Terveelliset elämäntavat muuten ja elämä suht stressivapaata. Haluaisin parantaa vaivan luonnollisen keinoin ilman vahvempia unilääkkeitä.

Jos olet tästä selvinnyt, niin mikä keino lopulta auttoi?

Kiitokset etukäteen vastanneille!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos herää klo  1-2 välillä kyse on sairaudesta (esim. masennus, kilpirauhaset, uniapnea), jos klo 4-5 välillä kyse on stressistä.

Mä herään klo 3-3.30. Aina. Mitäs tämä on, kun ei kumpaakaan noista?

Klo 3 herääminen = suden hetkellä herääminen. Kertoo henkisestä stressistä.

Mitenkäs tämä eroaa tuosta kello neljän stressistä?

Vierailija
22/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle auttoi paksut verhot makkarissa ja nyt huone on tarpeeksi pimeä.

Ja tänä talvena on ollut todella kirkkaita öitä, kun kuu on valaissut taivaalta

Vielä helpompi ratkaisu on silmälaput, ei tarvitse edes sisustusta muuttaa. Lisäksi käytän miehen kuorsaamisen vuoksi korvatulppia, näillä varustuksilla pysyn ihan omassa kuplassani koko yön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun sinne klo 03-04 vielä hyvin (ellei kissat herätä jo aijemmin), kunnes alkaa levoton pyöriminen ja säpsähtely ja ahdistuksen tunne siitä, että kohta se herätyskello hälyttää klo 05.30... 

Vierailija
24/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia unikouluista?

Vierailija
25/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään 1-2h välein. Tätä on ollut ainakin 10v. Joskus en nukahda uudelleen vaan valvon pari tuntia.

Vierailija
26/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin 1 x yössä vessassa. Nykyään 3 x ja todella vaikea nukahtaa enää uudestaan. Ja en tosiaan juo enää klo 18 jälkeen joten en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
27/27 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 v nainen , heräilen monta kertaa yössä, pisin yhtäjaksoinen pätkä on n.2 tuntia unta, yleensä tunnin välein melkein heräilen, todella väsyttävää ja ahistaa. Vaihdevuodet aiheuttaa, tosin en ole ennenkään nukkunut hyvin :/