Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja ositus

Vierailija
01.04.2019 |

Mistä saa apua, ellei eron yhteydessä osituksesta päästä minkäännäköiseen sopimukseen ja milloin sitä voi hakea?

Jos joku ulkopuolinen tekee osituksen, onko siinä silti neuvotteluvaraa vai meneekö se vääjäämättä 50:50? Minulle riittäisi reilusti alle 50%. Olen tarjonnut mielestäni reilua sopimusta, mutta ei kelpaa. Toisen osapuolen pyrkimys on, etten saisi mitään, ja se taas ei käy minulle. Miten tämä ratkeaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies, oikeusaputoimisto. Millainen omaisuus on jaettavana? 

Vierailija
2/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten saa ositusta tehtyä, niin käräjäoikeudelta voi hakea pesänjakajaa, joka tekee osituksen ihan nimelliseen 10 000 - 20 000 euron hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa lakimieheltä ja asian voi viedä käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jos ei ole avioehtoa on periaatteena yleensä omaisuuden jako tasan puoliksi. Paitsi jos on selvät todisteet siitä, että tästä pitäisi poiketa esim. toinen aviopuolisoista on jo ennen avioliittoa ollut miljonääri.

Vierailija
4/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole avioehtoa. Kaikki omaisuus on hankittu pitkän yhdessäolomme aikana, oltiin kumpikin tyhjätaskuja, kun aloitettiin. Osa omaisuudesta on välttämättömyys toisen ammatinharjoittamisen kannalta, eli tilat ja välineet. Näistä en halua mitään, koska häneltä menisi siinä toimeentulo ja tulevaisuus, enkä ole tehnyt mitään niiden eteen.

Vierailija
5/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole oikeutettu oikeusaputoimiston palveluihin, eikä ole vakuutuusta  ulkopuolinen apu maksaaa keskimäärin noin 250 euroa/tunti. Eli onko omaisuus vaivan arvoista ja kannattaako parisuhdetta tavallaan jatkaa riitelemällä? Jokainen meistähän on vuonna 2019 turvannut kuitenkin selustansa eron varalle ettei ihan puilla paljaille jää vai mitä?

Vierailija
6/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole avioehtoa. Kaikki omaisuus on hankittu pitkän yhdessäolomme aikana, oltiin kumpikin tyhjätaskuja, kun aloitettiin. Osa omaisuudesta on välttämättömyys toisen ammatinharjoittamisen kannalta, eli tilat ja välineet. Näistä en halua mitään, koska häneltä menisi siinä toimeentulo ja tulevaisuus, enkä ole tehnyt mitään niiden eteen.

No tilat ja välineet jää tietysti sille, joka niitä tarvitsee ja sinulle kuuluu sitten samasta arvosta jotain muuta tai sitten ihan kylmää rahaa. Et sä nyt jumalauta rupea nössöilemään ja luopumaan siitä MIKÄ SULLE KUULUU! 

Vierailija
7/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sun puolison mielestä sun ei kuuluisi saada mitään?

Vierailija
8/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies. Kai olet sanonut, että jos tulee riita niin et ryydy yhtään vähempään, vaan otat 50%, mikä sinulle kuuluu ja lisäksi joudutte maksaa ulkopuoliselle jakajalle jopa tuhansia euroja.

Vierailija
9/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole oikeutettu oikeusaputoimiston palveluihin, eikä ole vakuutuusta  ulkopuolinen apu maksaaa keskimäärin noin 250 euroa/tunti. Eli onko omaisuus vaivan arvoista ja kannattaako parisuhdetta tavallaan jatkaa riitelemällä? Jokainen meistähän on vuonna 2019 turvannut kuitenkin selustansa eron varalle ettei ihan puilla paljaille jää vai mitä?

Ei jää puille paljaille, mutta minulle jäävät myös lapset. Ja alle 10% yhdessä hankitusta, jos lähden noin vain, ts. tililleni ei toinen pääse käsiksi ja sen sisältö jää siis minulle.

Vierailija
10/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on maksanut asuntolainaa. Minä olen maksanut päivittäiskulut ja lasten menot. Hän näkee asian, että kumpikin saa sen, mihin tililtä on rahat laitettu. Koti ym. siis hänelle, minun olisivat vuosien varrella syödyt perunat, viemäristä valuneet shampoot ja liian pieneksi jääneet lastenvaatteet, koska olen ostanut ne.

Vierailija
11/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on maksanut asuntolainaa. Minä olen maksanut päivittäiskulut ja lasten menot. Hän näkee asian, että kumpikin saa sen, mihin tililtä on rahat laitettu. Koti ym. siis hänelle, minun olisivat vuosien varrella syödyt perunat, viemäristä valuneet shampoot ja liian pieneksi jääneet lastenvaatteet, koska olen ostanut ne.

Hah. Kuule, soitapa sinne oikeusaputoimistoon. Eiköhän sieltä laiteta miehelle jauhot suuhun.

Vierailija
12/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit mies, niin silloin otettaisiin huomioon molempien toimet yhteisen omaisuuden kartuttamiseksi ja ylläpitämiseksi ja et saisi mitään, mutta koska olet nainen, niin kaikki jaetaan 50-50, mukaanluettuna miehen yritys.

Vierailija
13/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Tässä taas oikein oivallista elävää oppimateriaalia, jota ei kannata niiden ohitaa jotka on vielä naimissa.

Vierailija
14/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä? 

Vierailija
15/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä olisit mies, niin silloin otettaisiin huomioon molempien toimet yhteisen omaisuuden kartuttamiseksi ja ylläpitämiseksi ja et saisi mitään, mutta koska olet nainen, niin kaikki jaetaan 50-50, mukaanluettuna miehen yritys.

Mitä nämä "toimet" ovat? Olen tehnyt palkkatyötä siinä kuin hänkin ja kiikuttanut joka sentin yhteiseen talouteen. Ja juuri sanoin näkemyksekseni, että hän saa pitää yrityksensä sellaisenaan. En usko sukupuolikysymykseksi.

Vierailija
16/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Tässä taas oikein oivallista elävää oppimateriaalia, jota ei kannata niiden ohitaa jotka on vielä naimissa.

Mikä tässä on ongelma? Näin meilläkin on paitsi talo on 50/50, samoin tontti vaikka mies ne on maksanut käytännössä. Kyllä mä nyhtäisin puolet kaikesta mukaani lähtiessäni. Avioehtoa ei siis ole.

Vierailija
17/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava esimerkki siitä, mitä seuraa kun avioliitossa "kaikki on yhteistä eikä ole väliä mitä kenenkin tililtä maksetaan". Tuon takia en ikinä enää suostuisi muunlaiseen järjestelyyn kuin siihen, että yhteiset kulut maksetaan puoliksi ja loput on omaa rahaa, jolle saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
18/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas piti miesasiamiehen tulla vinkumaan. Eikö yhtään edes hävetä? Nainenhan ei tietysti mielestäsi tee tai ole tehnyt mitään perheen hyväksi, lapsetkin vauvasta asti huolehtineet itsestään.

Vierailija
19/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on avioliitossa ollut solidaarisuusvelvoite ja kumpikin vastannut toisen elatuksesta. Kyllä sulle kuuluu puolet tottakai.

Velkoja kuitattaessa sinun rahalainaa ei makseta kuitenkaan miehen pussista eikä toisinpäin. Vaikka laina olisi käytetty ruokaan/lastn harrastuksiin.

Toivottavasti sinun ruokaan yms. menevä velka on tehty suoraan siihen ruokakauppaan, jossa olet asioinut.

Vierailija
20/50 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Kaikki tasan, se on kaikkien kannalta oikeudenmukainen ratkaisu. Pitäkää puolenne, te jota tuleva ex yrittää kyykyttää.