14-vuotiaalle lävistys
Eli onko 14-vuotias jo tarpeeksi kypsä hankkimaan lävistyksen huuleen? Tyttö haluaisi madonna-lävistyksen joka tulee vasemmalle ylähuuleen... On toivonut jo noin kolme vuotta. Hällä on myös molemmissa korvissa reiät, ei muuta.
En ole antanut kyllä lupaa tuommoiseen, tuntuu että tyttöä alkaa joskus hävettämään lävistys ja kun ottaa sen pois niin siinä sitten se arpi huulessa pysyy... Muutenkin mielestäni lävistykset ovat todella rumia! Olen nyt välillä alkanut kuitenkin miettimään että parantaisiko se esim. tytön mielialaa. Saan kuulla ihan urakalla sitä että tahtoo lävistyksen, ja sitten kun lopettaa vinkumisen niin mieli on ihan maassa...
Mitä mieltä olette? Ja annatteko te ottaa teidän nuorien ottaa lävistyksiä?
Kommentit (12)
Alaikäisille ei tehä ilman huoltajan suostumusta. Moni ei (onneksi) tee suostumuksellakaan.
Lävistys sen takia että parantaa mielialaa? Hohhoijaa, millainen vanhempi oikein olet?
Meillä alaikäisellä ei lävistetä kuin korvat, aikuisena saa hankkia lisää reikiä jos haluaa.
Sanoisin että jos vielä 15 vuotiaana haluaa niin sitten saisi ottaa. Ei kannata tyrmätä ideaa suorilta, koska jos hän sen todella haluaa niin tekee vaikka itse (tämä ei ole hyvä asia). Kannattaa silti odottaa, koska sillä varmistuu halu siihen lävistykseen.
En olisi niin huolissani yhdestä arvesta. Arpia tulee elämästä muutenkin kehoon vaikka ne toki voivat ikäviä ollakin varsinkin kasvoilla.
Jos vielä 16veenä haluaa niin ottakoot. Ei noin nuorelle.
Mites sitten kun tyttö kasvaa ja huulet suurenevat ja muuttuvat?
Mulle on tehty reiät korviin ehkä 2-3v kun äiti niin halusi ja nyt aikuisena ne ovat aivan väärässä paikassa ja jäänyt ruma jälki, enkä nyt aikuisena voi käyttää lainkaan korvakoruja.
Älkää äidit laittako niitä lävistyksiä ja reikiä, ei ainakaan, kunnes lapsi on savuttanut pituuskasvunsa. Lapset on teidän vastuulla.
WT:ksi pääsemiseksi riittää, että edes toinen vanhemmista palstailee täällä - ei siihen läväreitä tarvita...
Anna mielummin ottaa liikkeessä, kuin puhkoa itse ! Lävistys ei jätä suurta ei näkyvää arpea sitten kun tahtoo eroon. Ja lävistyksethän ovat nykyään teineillä ihan peruskauraa, yhtä yleiset kuin paljaat nilkat.
Mulla oli periaatteena, että ei mitään lävistyksiä naamaan tytölle... napakorun sai 14-vuotiaana ja korvalehden lävistyksiä pari vuotta myöhemmin (en kuollaksenikaan nyt muista että minkä nimisiä sellaiset on, mutta ei siis puhuta tavallisista korviksista). Aina uhosi että ottaa nenälävistystä sun muuta heti kun täyttää 18, mutta eipä ole näkynyt. Eikä tatuointejakaan.
Mutta napakoru ja korvalävistykset edelleen paikoillaan.
En antaisi ottaa vielä. Mutta jos uhkaa esim. pistää itse tai kaverin kanssa, niin kai se on pakko sitten antaa lupa ottaa steriilisti ja turvallisesti ammattilaisella. En tykkää ajatuksesta rei'istä naamassa tuon ikäisellä, vaikka itsellänikin on ollut kasvoissa vaikka mitä lävistyksiä. Niistä jää aina jonkinlainen arpi, jos sen joskus ottaa pois...joten olisi hyvä että miettisi vielä pari vuotta.
Itse vinguin nenäkorua 14-vuotiaana, monet riidat siitä saatiin aikaiseksi, äiti jo suostui mutta isä ei.
Kyllä silloin otti päähän, mutta hyvä kun pakottivat odottamaan. Otin sitten täysikäisenä senkin edestä lävistyksiä...
Vierailija kirjoitti:
En antaisi ottaa vielä. Mutta jos uhkaa esim. pistää itse tai kaverin kanssa, niin kai se on pakko sitten antaa lupa ottaa steriilisti ja turvallisesti ammattilaisella. En tykkää ajatuksesta rei'istä naamassa tuon ikäisellä, vaikka itsellänikin on ollut kasvoissa vaikka mitä lävistyksiä. Niistä jää aina jonkinlainen arpi, jos sen joskus ottaa pois...joten olisi hyvä että miettisi vielä pari vuotta.
Itse vinguin nenäkorua 14-vuotiaana, monet riidat siitä saatiin aikaiseksi, äiti jo suostui mutta isä ei.
Kyllä silloin otti päähän, mutta hyvä kun pakottivat odottamaan. Otin sitten täysikäisenä senkin edestä lävistyksiä...
Lisäyksenä tähän vielä, että 15-vuotiaana sain ottaa napakorun. Se on ollut siitä asti, eli vuosikymmeniä, paikallaan. Tykkään siitä edelleen.
Jos mahdollinen keloidi ei pelota.