Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän tässä voi olla mitään perää?!?

20.05.2006 |

Onko kukaan kuullut tällaista legendaa? Aloin pesemään ikkunoita ja kun anoppi kuuli asiasta, niin se käski mun heti lopettaa pesemisen, koska napanuora voi mennä kiertyä ikkunanpesusta johtuen vauvan kaulan ympärille... Eihän tuommoisessa voi olla mitään perää? Eihän? Mua lähinnä nauratti, mutta anoppi kertoi että hänen reipas 50v ystäväkin oli kertonut samanlaisia tarinoita ikkunanpesusta. Ilmeisesti johonkin aikaan näin on uskottu, mutta kai nyt hyvänen aika tästä olisi neuvolassa varoitettu jos näin olisi. :D

Mirju 35+6

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistaakseni ei saanut ylipäätään nostaa käsiä ylös, eli kurotella, mitä tietty ikkunanpesussa joutuu tekemään.

Vanhalla kansalla nyt riittää noita uskomuksia.

Meriaani rv 31+6 ja ikkunat on pesty!

Vierailija
2/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta... Mulle sano anoppi ihan samallalailla!! mulla oli sillon viikkoja 12+jotain ja muuttoa tehtiin, musta tuli ihan sairas siinä vaiheessa, en olis saanu mitään tehä, en ees lattioita pestä...

No minä sitten neuvolasta kysymään että voiko näin olla ja neuvolan täti vaan nauroi ja totesi että taitaa anoppia harmittaa kun ei pääse meidä uutta kotia siivoomaan. Minä siis itse pesin ikkunat sillon ja viikko sitten uudelleen.28.viikon ultrassa katsottiin napanuoraa ja ihan vapaasti oli, ei ollu kiertyny kaulan ympärille...

Nää on näitä kaupunki tarinoita, että pese ihan rauhassa vaan!!! =) Sitä paitsi ainahan naiset on ikkunoita pessy raskaana ollessaan, eikä siitä kait haittaakaan ole ollu...

Hipsuli06 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä kyse on siitä, että käsien ylös kurottelu ei olisi hyvä nimenomaan aivan loppuraskaudessa. Siis jos ajatellaan, että vauva on jo laskeutunut alas synnytysasemiin ja istukka ja napanuora kiinnittyneet ylös (siis istukan ja napanuoran paikka määräytyy tietysti jo alkuraskaudessa). Sit jos napanuora olis vielä vaikka vauvan kaulan ympäri, niin ehkä se saattais sitten entisestään kiristyä. Joillakinhan on napanuora muutenkin tavallista lyhyempi.

Mulla ei ole tästä todellakaan minkäänlaista faktatietoa tms., mutta ite vaan olen asian tuolla tavalla miettinyt, siis syyksi sille, miksi ainakin vanha kansa kieltää ikkunoitten pesun viimeisillään raskaana ollessa. Tiedä häntä sitten, onko mitään perää.

neronja rv 24+6

Vierailija
4/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haravoida ei saa kun napanuora kiertyy...

Mä en kyllä fysiologiaakin opiskelleena voi MITENKÄÄN ymmärtää että miten napanuora voisi kiertyä sen takia vauvan ympärille. Oletusarvona olisi kai siis se, että vauva liikkuu äidin liikkeiden myötä? Toinen päähän on kiinni istukassa, joka on jämäkästi kiinni kohdun seinämässä eikä istukka varmasti mihinkään pyöri.

Käytännössä mitä isompi vauva on, niin sitä vähemmän se siellä liikkuu lapsiveden mukana. Periaatteessahan vesi voisi toimia fysiikan lakien mukaan kai niin, että äidin liike vasemmalle liikuttaisi vauvaa oikealle, vrt. kultakalan kuljettaminen pussissa. Mutta käytännössä äidin liikkeet eivät ole niin äkkinäisiä edes ikkunoita pestessä tai haravoidessa että mitään voisi sattua, ja kun vielä liikkuvat osat ovat KÄDET jotka liikkuvat tasaisesti molemmin puolin, ei koko vartalo joka liikkuu vain äkillisesti yhteen suuntaan niin en mä ymmärrä...

Jos tätä mun logiikkaa noudattaisi niin esimerkiksi äkilliset juoksunpyrähdykset pitäisi kieltää, samoin rojahtaminen sohvalle.

No ehkä joku osaa selittää että mikä mun päättelyssä menee pieleen :)

Coe rv 17+6

Vierailija
5/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aionpa silti pyöräillä:) Kai nämä niitä entisajan uskomuksia.

Vierailija
6/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata myöskään laittaa silmiään kieroon, sillä jos tuuli kääntyy, ne jää sellaisiksi:)) Mun mammalla oli näitä juttuja iso varasto!

äitimiia rv 38 ja just kurkottelin verhot keittiön ikkunaan

Vierailija
7/7 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan uskoa tuohon ikkunan pesu hommaan.. (ei nimittäin yhtään innostusta pestä noita ikkunoita :D)

*kiirehtii kertomaan miehelleen hyvää syytä luistaa hommasta*

Kiittäen Jenni 33+5