Ruotsissa poliisi sakottanut ja takavarikoinut puhelimia onnettomuuspaikalta somettavilta :-(
Onkohan ihan perustuslain mukaista?? Itse aina pysähdyn ottamaan kuvan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta! Ruotsin poliisille on kasvanut pallit takaisin. (No ihan pienet, mutta kuitenkin)
Päinvastoin todisteiden tuhoaminen on raukkamaista poliisilta.
Älyttömän hyvä juttu, toivottavasti tulee suomessakin käyttöön.
Se menee jonkin yleisemmän häiriöön liittyvän lain avulla.
Toivottavasti tämä tulee Suomeenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta! Ruotsin poliisille on kasvanut pallit takaisin. (No ihan pienet, mutta kuitenkin)
Keräsivät todisteaineiston itselleen. Mitä ne kuvan ottajat niillä tekisi.
Ao, mihin sä niitä kuvia tarvitset? Ajattelepa asiaa siltä kantilta, jos itse makaisit siinä onnettomuustilanteessa loukkaantuneena tai peräti kuolleena, niin pitäisitkö siitä, että siihen tulisi joku kamera valmiina?
Perhealbumiinko meinasit niitä liimalla?
Tuntuisiko mukavalta mielikuva, jossa makaisit henkitoreissasi onnettomuuden uhrina ja esim. minä lähettäisin surkeasta tilanteestasi livekuvaa muun maailman viihteeksi, ja samalla haittaisin pelastushenkilöstön toimia henkesi pelastamiseksi?
Ihan oikein,tuo kuvattu kuski kuoli sairaalassa.Kolmelta lähti kortti.
Jo on aikakin. Ei tapahtuman ulkopuolisella yksityishenkilöllä ole mitään syytä kuvata ja jakaa tietoa kavereilleen ja tuttavilleen. Sama käytäntö saisi levitä laajemmallekin.
Vierailija kirjoitti:
Ao, mihin sä niitä kuvia tarvitset? Ajattelepa asiaa siltä kantilta, jos itse makaisit siinä onnettomuustilanteessa loukkaantuneena tai peräti kuolleena, niin pitäisitkö siitä, että siihen tulisi joku kamera valmiina?
Perhealbumiinko meinasit niitä liimalla?
No jos on kuollut, niin eihän sillä enää mielipidettä ole?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräsivät todisteaineiston itselleen. Mitä ne kuvan ottajat niillä tekisi.
Ruotsin poliisit tunnetusti onnistuvat yksittäistapausten kanssa.
asiaton aloitus koska et linkittänyt lähdettä
Eipä ole sillä kuolleella mielipidettä juu, mutta omaisilla onkin.
toivottavasti vetää poliisit oikeuteen
Hyvä.
Minun älypääkaverini lähetti minulle snapchatissa kuvia ja videoita Turun puukotuksen uhreista. Oli todella mukavaa avata sellaiset viestit.
Ihmiset ovat kyllä idiootteja.
Mielestäni on outoa aina kritisoida kuvaamista ainakin jos on kahden ekan joukossa onnettomuuspaikalla. Luulisi siitä saavan todistusaineistoa. Toki sitten kun jo poliisi tai palokunta on paikalla niin mitä teet kuvalla?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
Minun älypääkaverini lähetti minulle snapchatissa kuvia ja videoita Turun puukotuksen uhreista. Oli todella mukavaa avata sellaiset viestit.
Ihmiset ovat kyllä idiootteja.
Valitse kaverit paremmin jos tuollainen häiritsee.
Ihanaa! Odotan innolla länsimaisen tolkun/integriteetin renesanssia. Ollut niin pitkään poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on outoa aina kritisoida kuvaamista ainakin jos on kahden ekan joukossa onnettomuuspaikalla. Luulisi siitä saavan todistusaineistoa. Toki sitten kun jo poliisi tai palokunta on paikalla niin mitä teet kuvalla?
Jos oot ekojen joukossa onnettomuuspaikalla, et jouda kännykkää näpelöimään. Sun asias on auttaa onnettomuuden uhreja kykyjesi ja taitojesi mukaan, ei seistä muiden tiellä "dokumentoimassa".