Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi vapaaehtoisesti asua Suomessa?

Vierailija
30.03.2019 |

Kaikki täällä on niin masentavaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän maan säässä on jo tarpeeksi kestämistä. Viime vuosilta on jäänyt muistiin maininta siitä, että loka-joulukuun välillä aurinko paistoi vain 18 tuntia. Lisäksi, enää on jäljellä vain kaksi ja puoli kuukautta siihen, että ilta alkaa pitenemään, eivätkä kaikki lumet ole edes sulaneet pois.

Ja tämäkö ei masenna? Ihmisten luonteesta ja yhteiskunnan sisäänpäinlämpiävyydestä en viitsi tässä edes puhua...

Ei masenna, ei. Näemmä ihan outo asia sulle ettei kaikki ajattele kuin sinä. Mistä pääseekin luoteeseen: Nämä jotka haukkuvat suomalaisten luonnetta ovat itse niitä vittumaisimpia ja huonotapaisimpia, jotka ei osaa tulla ihmisten kanssa toimeen ja omaa syytähän se ei voi olla. Ja sitten kun käy jossain etelässä parin viikon lomalla ja kaikki turisteista elantonsa saavat ihmiset ovat niin mielin kielin, niin voi että! Kyllä KAIKKI ulkkikset on niin ihania!

Ja sitten on niinkin, että persoonallisuuserot voivat tehdä samasta kokemuksesta eri ihmisille ihan erilaisen. Siinä missä yksi on tyytyväinen hiljaisiin, varautuneisiin ihmisiin, jotka korkeintaan vähän keljuilevat toisilleen, toinen ahdistuu samasta käytöksestä aivan täysin. Ja kun se sama ahdistavaksi koettu käytös jatkuu vuosikausia, masentuuhan siinä. Pitää olla tyytyväinen jos oma persoonallisuus mätsää ns. kansanluonteen kanssa. Suomessa ei seurallisilla ihmisillä ole helppoa, kun tapana ei ole tukea toisia ihmisiä oikein mitenkään. Mutta kun pönötykseen oppii, kyllä täällä pärjää. Jossain muussa maassa joutuu sitten itsekin tekemään tosi paljon enemmän töitä sosiaalisesti kun muut auttavat ja tukevat, mutta odottavat tietenkin sinulta samaa.

Vierailija
62/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän maan säässä on jo tarpeeksi kestämistä. Viime vuosilta on jäänyt muistiin maininta siitä, että loka-joulukuun välillä aurinko paistoi vain 18 tuntia. Lisäksi, enää on jäljellä vain kaksi ja puoli kuukautta siihen, että ilta alkaa pitenemään, eivätkä kaikki lumet ole edes sulaneet pois.

Ja tämäkö ei masenna? Ihmisten luonteesta ja yhteiskunnan sisäänpäinlämpiävyydestä en viitsi tässä edes puhua...

No aika pessimistinen ajatus säästä...talvi tulee kyllä sjallaan mutta miksi murehtia siitä etukäteen? Kevät ja valo on täällä nyt! :)

Suomi on hyvä maa, ilmainen koulutus, puhdas luonto ja vedet. Pääset lääkäriin, poliisia tai virkamiestä ei tarvitse lahjoa saadakseen asioita hoidettua..nainen on täällä vapaa, ei tarvitse pykätä lapsia väkivaltaiselle miehelle jossain maapohjalattialla, kurjuutta tai nälkiintyviä ihmisiä et kaduilla näe. Mulle on joku säätila ihan yks hailee: Suomessa on ihmisen hyvä elää. Ja valittajille: lähtekää ihmeessä pois jos ette halua asua täällä, arvelen että Suomi kyllä pärjää ilman teitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika pessimistinen ajatus säästä...talvi tulee kyllä sjallaan mutta miksi murehtia siitä etukäteen? Kevät ja valo on täällä nyt! :)

Suomi on hyvä maa, ilmainen koulutus, puhdas luonto ja vedet. Pääset lääkäriin, poliisia tai virkamiestä ei tarvitse lahjoa saadakseen asioita hoidettua..nainen on täällä vapaa, ei tarvitse pykätä lapsia väkivaltaiselle miehelle jossain maapohjalattialla, kurjuutta tai nälkiintyviä ihmisiä et kaduilla näe. Mulle on joku säätila ihan yks hailee: Suomessa on ihmisen hyvä elää. Ja valittajille: lähtekää ihmeessä pois jos ette halua asua täällä, arvelen että Suomi kyllä pärjää ilman teitäkin.

Kertoo aina paljon, kun suomea pitää verrata johonkin Afrikan maahan jotta sen saa kuulostamaan hyvältä. Ei kannata nimittäin liikaa keskieuroopan maihin verrata kun ei tulisikaan ylivoimaista voittoa, ei edes palkintopallia.

Vierailija
64/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä hyvin tyytyväinen Suomeen, vaikka kuulunkin koulutettuihin (tohtorin tutkinto) ja suhteellisen hyvin ansaitseviin. Kun tapaan saksalaisia tuttuja, nämä puhuvat jatkuvasti siitä, kuinka tiukilla rahat ovat, kun pitää kustantaa yliopistossa opiskelevien lasten opiskelu. Puhumattakaan USAlaisista tutuista, jotka murehtivat jo lasten ollessa 10-vuotiaita, miten saavat näiden yliopisto-opinnot maksettua. Minulla on kolme yliopistossa tai amk:ssa opiskelevaa lasta, enkä joudu maksaa senttiäkään, vaikka kaikki asuvat kodin ulkopuolella. Tosin välillä autan täysin vapaaehtoisesti joissakin isommissa menoissa, kuten silmälasien hankinnassa tai hammaslääkärilaskuissa.

Vierailija
65/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tänne tulijoita, jopa ihan kutsumattomiakin. Ja kielteisestä oleskelupäätöksestä huolimatta eivät suostu häipymään.

Eli kyllä täällä jokin vetovoima sitten on.

Noniin, heille ilmainen raha.

Vierailija
66/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn sitä paremmin, mitä enemmän koen ja näen muuta maailmaa.

T. Täti

NIIN isosti tämä! Vuosia maailmalla; Tokio,Milano ja nyt Atlanta, syksyllä kotiin enkä enää sieltä lähde.

Täysin totta. Vaatii joiltakuilta ilmeisesti arjen kokemisen muissa maissa ennen kuin tajuaa. Mutta kun tajuaa, niin Suomi kuuluu maailman parhaisiin maihin.

Vierailija
67/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä hyvin tyytyväinen Suomeen, vaikka kuulunkin koulutettuihin (tohtorin tutkinto) ja suhteellisen hyvin ansaitseviin. Kun tapaan saksalaisia tuttuja, nämä puhuvat jatkuvasti siitä, kuinka tiukilla rahat ovat, kun pitää kustantaa yliopistossa opiskelevien lasten opiskelu. Puhumattakaan USAlaisista tutuista, jotka murehtivat jo lasten ollessa 10-vuotiaita, miten saavat näiden yliopisto-opinnot maksettua. Minulla on kolme yliopistossa tai amk:ssa opiskelevaa lasta, enkä joudu maksaa senttiäkään, vaikka kaikki asuvat kodin ulkopuolella. Tosin välillä autan täysin vapaaehtoisesti joissakin isommissa menoissa, kuten silmälasien hankinnassa tai hammaslääkärilaskuissa.

Mitä luulet kuinka houkuttelevaa suomeen jääminen on aikuisperheille eli kun ei tarvitse miettiä lasten kustannuksia?

Kuten joku jo mainitsi, suomi on hyvä vain silloin kun käyttää runsaasti etuuksia ja ilmaisia palveluita. Mutta onko sellainen yhteiskunta kovin kestävällä pohjalla, joka houkuttelee vain elättejä mutta karkottaa maksajia? Esimerkiksi mainittu saksa on taloudellisesti paljon vahvemmalla pohjalla kuin suomi.

Miten suomelle käy kun ulkomaille muutto on koko ajan helpompaa ja nuoriso avomielisempää? Olen 40v ja mun nuoruudessa juuri kukaan ei esim käynyt vaihdossa tai edes miettinyt ulkomaille muuttoa. Omassa kotikaupungissani ei ollut yhden yhtä ulkomaalaista ennen 90 luvun loppua, ja itse kävin ruotsia pidemmällä ekan kerran 25-vuotiaana. Silti tunnen itseni ja puolisoni lisäksi ties kuinka monta ikäistäni korkeasti koulutettua joka on muuttanut paremman elintason perässä suomesta pois.

Kuinka moni 20v nuoremmista muuttaa, kun ovat jo lähtökohtaisesti paljon tottuneempia matkusteluun ja muihin kulttuureihin? Kuinka paljon koulutettujen maastamuuttoa suomi kestää kun tilalle tulee lähinnä tukien etsijöitä?

Vierailija
68/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jenkkeihin ei oteta köyhiä suomalaisia. jos sinne haluaa muuttaa pysyvästi, niin pitää olla muutama miljoona rahaa. ei riitä mikään puoli miljoonaa euroa. täältä kannattaa lähteä nuorena pois opintojen tms. kautta ja jäädä sitte sinne tielle. varsinkaan naisille täällä ei ole mahdollisuuksia. siitä pitävät huolen erilaiset järjestöt, sovinistiset sellaiset. samoin markkinat monopoleissa ja miesten hallussa, joten naiset eivät täällä etene. politiikka ja valtion virat, sairaalat jne. ovat ainoita alueita, joissa naiset voi edetä. toine on jos on perinyt rahaa, tai suvun puolelta yrittäjyyttä, että saa paikat perheen kautta. kaikkien, jotka lähtee nollasta eteenpäin on parempi poistua täältä heti lukion jälkeen. muutoin iskee masennus ja en ihmettele miesten korkeita itsemurhatilastoja. ei heillekkään ole sijaa tässä machomiesten sovinistisessa sosialismissa.

Kumppanin löytäminen naisena Suomessa on täysi mahdottomuus. Helpompi käydä kuussa. Toisaalta onko helpompaa sitten muuallakaan, niin en tiedä. Juurihan uutisoitiin, miten amerikkalaiset miehet eivät ole enää kiinnostuneita seksistä.

Seksi ja parisuhteet on yliarvostettua akkojen vouhotusta.

Vierailija
69/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tyhmä avaus.

Vierailija
70/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Ap hetkeks sinne unelmien maahan noinkohan koto Suomi ei näytä niin pahalta enää.

Vierailija
71/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyllähän noi sossupummit (rotuun ja alkuperään katsomatta) täällä viihtyvät. Minä en, mutta en vielä pääse pois. Säästän ja sijoitan pää märkänä että pääsisin pois. Ja haen töitä ulkomailta, mutta näyttää että etähakeminen ei kovin tehokas tapa ole.

Tsemppiä, älä luovuta, löydät kyllä varmasti töitä! :)

Ap

Vierailija
72/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maastahan se toki on kiinni, masentaako vaiko ei. Tai sit vaikka siitä omasta pääkopasta. Jos ei osaa olla tyytyväinen mihinkään, niin sit ei osaa olla. Varsinkaa, jos asenne on toi, et se tulee ittesä ulkopuolelta se kaikki "paha".

Ja hei, ei kukaan pakota teitä asuun Suomessa. Ellette oo tyyliin ehdonalasessa. Ees sitä kahta vuotta.

Ei minua oikeastaan masenna, mutta ympäristöni täällä on masentava :)

Ap

Vierailija
73/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin muuallekaan sitä lähtisi. Olen onneton Suomessa, mutta ehkä olisin onneton myös jossain muualla.

Minä tempaisin ja lähdin. Elämänlaatu parani uskomattoman paljon. Olen edelleen hengissä siksi että uskalsin lähteä. Kaikki on järjestynyt, mulla on asunto, työpaikka ja ystäviä. Parisuhdetta ei mutta en sitä tarvikaan onneen. Elämäni paras päätös!

Vierailija
74/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on nähnyt elämää ulkomailla vain turistin näkökulmasta, sen huomaa tuosta kirjoituksesta heti. Ei se elämä muualla lopulta ole sen kummempaa, arki iskee jossain vaiheessa kuitenkin.

Mutta esimerkiksi koulutusmahdollisuudet ovat ihan eri luokkaa muualla. Ja siitä ei voi kiistellä

Ap

Vierailija
75/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin muuallekaan sitä lähtisi. Olen onneton Suomessa, mutta ehkä olisin onneton myös jossain muualla.

Minä tempaisin ja lähdin. Elämänlaatu parani uskomattoman paljon. Olen edelleen hengissä siksi että uskalsin lähteä. Kaikki on järjestynyt, mulla on asunto, työpaikka ja ystäviä. Parisuhdetta ei mutta en sitä tarvikaan onneen. Elämäni paras päätös!

Minne lähdit? :)

Ap

Vierailija
76/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun ja jäi epäselväksi, että mikä Suomessa on vialla pimeyden lisäksi?

Vierailija
77/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun ja jäi epäselväksi, että mikä Suomessa on vialla pimeyden lisäksi?

Kylmyys, kalleus, huonot palkat, kovat verot, olemattomat työmahdollisuudet, huonot palvelut (sekä yksityiset että julkiset etenkin verotaakkaan nähden), kaukana kaikesta, vähäinen kulttuuritarjonta, pienet valikoimat, yksilönvapauteen tarpeettomasti puuttuvat lait, epäsosiaalinen ilmapiiri, propaganda.

Siinä ne mitä äkkiä tulee mieleen.

Vierailija
78/78 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmyys, kalleus, huonot palkat, kovat verot, olemattomat työmahdollisuudet, huonot palvelut (sekä yksityiset että julkiset etenkin verotaakkaan nähden), kaukana kaikesta, vähäinen kulttuuritarjonta, pienet valikoimat, yksilönvapauteen tarpeettomasti puuttuvat lait, epäsosiaalinen ilmapiiri, propaganda.

Siinä ne mitä äkkiä tulee mieleen.

Tässäpä aika hyvin jo listattu. En myöskään kestä ihmisten epäsosiaalisuutta ja tietynlaista kylmyyttä. Ketään ei kannusteta, tunteita ei näytetä, möllötetään vaan.

Ap