Miten kukaan voi vapaaehtoisesti asua Suomessa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä kauheaa asua turvallisessa maassa, jossa on puhdas ympäristö :(
Tällainen ajattelu korkeintaan edistää pahoinvointia. Ajatellaan juuri noin, että kun on paljon hyvää niin mitäs s*atana valitatte.
En vain ole koskaan tuntenut itseäni kovin suomalaiseksi, tämä ilmapiiri/kulttuuri/mikälie ei sovi minulle. Myöskin kasvoin juoppojen ympäröimänä, emotionaalinen puoli kasvatuksessa jäi heikoksi.
Ehkä jos nämä asiat olisivat menneet toisin, olisin nykyään tyytyväisempi. Enkä vihaa Suomea ja pidän monia asioita täällä hyvinä, mutta silti tunnen olevani ulkopuolinen.
Lähtisin heti jonnekin englanninkieliseen maahan, koska osaan hyvin englantia. Unelma olisi USA.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tänne tulijoita, jopa ihan kutsumattomiakin. Ja kielteisestä oleskelupäätöksestä huolimatta eivät suostu häipymään.
Eli kyllä täällä jokin vetovoima sitten on.
pidetään nykyinen verotus ja pudotetaan tuet nollaan. Katsotaan kuinka paljon porukka haluaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin heti jonnekin englanninkieliseen maahan, koska osaan hyvin englantia. Unelma olisi USA.
USA se vasta inhokkimaani onkin. Muissa englanninkielisissä maissa tuskin hirveästi vikaa on, sekaan vaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA se vasta inhokkimaani onkin. Muissa englanninkielisissä maissa tuskin hirveästi vikaa on, sekaan vaan!
Ap
Miksi et pidä USAsta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa itseäni kerättyä sen verran että voisin lähteä muualle, edes katsomaan löytäisinkö sieltä syyn elää.
Jos en niin ehkä voisin edes viimein tehdä sen päätöksen että elämä on turhaa.
Tällä hetkellä olen liian masentunut yrittämään isoa elämänmuutosta, joten olen aika puun ja kuoren välissä.Mulla on ihan sama. Pelottaa sekin, ettei viihdy muualla. Yksinäisyyttä en pelkää, koska en ole missään ollut niin yksinäinen kuin Suomessa, maailman "onnellisemmassa" maassa.
Naurattaa kyllä tuo ”maailman onnellisin maa” -juttu. Huhhuh!
Kyseessä on käännösvirhe. Maailman tyytyväisin maa on oikeampi. Ihan samaa p*skaa se on muuallakin. Ei mikään valtio ketään yksistään onnelliseksi tee.
Jaa, ei mun elämässäni Suomessa ole mitään masentavaa. Tai no tv-ohjelmat on aika huonoja, mutta aina voi katsoa ulkomaalaisia tv-ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa itseäni kerättyä sen verran että voisin lähteä muualle, edes katsomaan löytäisinkö sieltä syyn elää.
Tällä hetkellä olen liian masentunut yrittämään isoa elämänmuutosta, joten olen aika puun ja kuoren välissä.Mulla on ihan sama. Pelottaa sekin, ettei viihdy muualla. Yksinäisyyttä en pelkää, koska en ole missään ollut niin yksinäinen kuin Suomessa, maailman "onnellisemmassa" maassa.
Missä ollaan onnellisempia?
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn sitä paremmin, mitä enemmän koen ja näen muuta maailmaa.
T. Täti
NIIN isosti tämä! Vuosia maailmalla; Tokio,Milano ja nyt Atlanta, syksyllä kotiin enkä enää sieltä lähde.
Ismo Laitelan sanoin: Miksetsä itse lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ollaan onnellisempia?
se on tosiaan käännösvirhe, olemme tyytyneet kohtaloomme on lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ismo Laitelan sanoin: Miksetsä itse lähde?
Lähdenkin, heti kun mahdollista, eli parin vuoden kuluttua :)
Eli Laitelan suusta: tsajajajajajaaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mihin muuallekaan sitä lähtisi. Olen onneton Suomessa, mutta ehkä olisin onneton myös jossain muualla.
Siellä muualla olisi ainakin yksi asia hyvin; ei olisi Suomessa! :)
Ap
Mitäs siinä nariset painu pois täältä ei ole pakko olla.
no kyllähän noi sossupummit (rotuun ja alkuperään katsomatta) täällä viihtyvät. Minä en, mutta en vielä pääse pois. Säästän ja sijoitan pää märkänä että pääsisin pois. Ja haen töitä ulkomailta, mutta näyttää että etähakeminen ei kovin tehokas tapa ole.
jenkkeihin ei oteta köyhiä suomalaisia. jos sinne haluaa muuttaa pysyvästi, niin pitää olla muutama miljoona rahaa. ei riitä mikään puoli miljoonaa euroa. täältä kannattaa lähteä nuorena pois opintojen tms. kautta ja jäädä sitte sinne tielle. varsinkaan naisille täällä ei ole mahdollisuuksia. siitä pitävät huolen erilaiset järjestöt, sovinistiset sellaiset. samoin markkinat monopoleissa ja miesten hallussa, joten naiset eivät täällä etene. politiikka ja valtion virat, sairaalat jne. ovat ainoita alueita, joissa naiset voi edetä. toine on jos on perinyt rahaa, tai suvun puolelta yrittäjyyttä, että saa paikat perheen kautta. kaikkien, jotka lähtee nollasta eteenpäin on parempi poistua täältä heti lukion jälkeen. muutoin iskee masennus ja en ihmettele miesten korkeita itsemurhatilastoja. ei heillekkään ole sijaa tässä machomiesten sovinistisessa sosialismissa.
Maastahan se toki on kiinni, masentaako vaiko ei. Tai sit vaikka siitä omasta pääkopasta. Jos ei osaa olla tyytyväinen mihinkään, niin sit ei osaa olla. Varsinkaa, jos asenne on toi, et se tulee ittesä ulkopuolelta se kaikki "paha".
Ja hei, ei kukaan pakota teitä asuun Suomessa. Ellette oo tyyliin ehdonalasessa. Ees sitä kahta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
jenkkeihin ei oteta köyhiä suomalaisia. jos sinne haluaa muuttaa pysyvästi, niin pitää olla muutama miljoona rahaa. ei riitä mikään puoli miljoonaa euroa. täältä kannattaa lähteä nuorena pois opintojen tms. kautta ja jäädä sitte sinne tielle. varsinkaan naisille täällä ei ole mahdollisuuksia. siitä pitävät huolen erilaiset järjestöt, sovinistiset sellaiset. samoin markkinat monopoleissa ja miesten hallussa, joten naiset eivät täällä etene. politiikka ja valtion virat, sairaalat jne. ovat ainoita alueita, joissa naiset voi edetä. toine on jos on perinyt rahaa, tai suvun puolelta yrittäjyyttä, että saa paikat perheen kautta. kaikkien, jotka lähtee nollasta eteenpäin on parempi poistua täältä heti lukion jälkeen. muutoin iskee masennus ja en ihmettele miesten korkeita itsemurhatilastoja. ei heillekkään ole sijaa tässä machomiesten sovinistisessa sosialismissa.
Kumppanin löytäminen naisena Suomessa on täysi mahdottomuus. Helpompi käydä kuussa. Toisaalta onko helpompaa sitten muuallakaan, niin en tiedä. Juurihan uutisoitiin, miten amerikkalaiset miehet eivät ole enää kiinnostuneita seksistä.
Onpa masentavaa. Rauhallinen hyvinvointiyhteiskunta, jossa ihmiset rehellisiä ja pääsääntöisesti rauhallisia. Tosin tämä on nyttemmin muuttumassa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä olen liian masentunut yrittämään isoa elämänmuutosta, joten olen aika puun ja kuoren välissä.
No masentuneenahan sitä kannattaa lähteä onnea etsimään tuntemattomista paikoista.
Niinpä. En minä kyllä lähtisi nimittämään maailman onnellisimmaksi.
Ap