Olen nautiskeleva työtön ja minulla on työkkärissä piakkoin tapaaminen TE-virkailijan ja jonkun sosiaalitantan kanssa. Voi tulla ihan mielenkiintoinen kokemus, kun olen koko ajan sanonut, etten aio suostua mihinkään aktivointiin ja...
Että saikutan tarvittaessa heti ja välittömästi, jos minua uhkaillaan pakotteilla, saati sanktioilla. 😂😂😂
Ja saan aina saikkua, kun sitä haluan. Hähää! 😈
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ajattelet Suomen olevan, jos kaikki toimisivat samalla tavalla kuin sinä?
Eivät kaikki toimi samalla tavalla kuin ap. Useimmat meistä haluvat sellaisen toimeentulon, että voi elättää perheen, hankkia kodin, harrastaa, matkustella, elää mukavasti. Ihan oikeasti itse kannatan sitä, että tuo "nautiskeleva" ääripää, jolle riittää elämiseen joku 500 e/kk, jätettäisiin rauhaan ja panostettaisiin niiden työllistämiseen, jotka haluavat töihin. Jo se, että ap juoksee virkailijalta lääkäriin ja paperit juoksevat Kelassa, tuottaa yhteiskunnalle saman verran kuluja kuin jos hänelle annettaisiin se viisisaturainen kuukaudessa suosiolla.
Samaa mieltä! Näitä ap:n kaltaisia on työttömistä vain murto-osa. Lähes kaikki työttömät haluaisi oikeasti töihin!
Vierailija kirjoitti:
Kannatan perustuloa. Me veronmaksajat säästäisimme, kun sinun kaltaisiasi ei edes yritettäisi aktivoida vaan saisitte ihan rauhassa syrjäytyä muutamalla satasella kuukaudessa.
Olen samaa mieltä. Turha tuhlata aikaa ja rahaa syrjäytyneisiin.
Ohis
Surullisen heikko taso nykyisin tuolla Kokoomuksen puoluetoimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä nautiskella ihan vapaasti, mutta teethän sen pmalla kustannuksellasi etkä odota, että yhteiskunta eli veronmaksajat sen sinulle maksavat.
Ei kun asian laita on nimenomaan niin, että yhteiskunta elättää minua loppuelämäni ajan. Minä poika sen kuin harrastelen kaikkea kivaa ja nautiskelen lomasta, joka ei lopu koskaan.
Kerro lisää harrastuksistasi! Mitä kaikkea kivaa työtön voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työnantaja voi velvoittaa käymään osoittamallaan lääkärillä. Voiko työkkäri?
Muutenkaan viisasta etukäteen ilmoittaa että näitä ja näitä kepulikonsteja aion sitten käyttää. Järjen jättiläinen.
Olen saikuttanut ennenkin työkkärin pakotteiden vuoksi. Saan aina tarvittaessa masennusoireita, kun jätän urheilun ja terveellisen ruokavalion pois elämästäni. Pari päivää ja on valmista tavaraa itkemään tutun kallonkutistajan edessä.
Minun kokemus on se, että työttömän on melko vaikea päästä lääkärin vastaanotolle, jos ei akuuttia hätää ole. Sinulla on ilmeisesti joku ohituskaista käytössäsi, vai?
Joo tavallaan minulla on ohituskaista. Kallonkutistaja on tuttu jo kymmenen vuoden takaisesta, noin 10 kk:n saikutusjaksolta.
Nytkin voisin tarvittaessa soitella heti sinnepäin ja sopia puhelimitse tapaamisen ja työkkäri joutuu odottamaan niin kauan kuin minäkin.
Entäs jos hakisit työkyvyttömyyseläkkeelle?
Itse olen työtön, mutta teen säännöllistä osa-aikatyötä. Yli 300 e menevä palkka vähentää työttömyyskorvausta.
En ole työkykyinen, mutta osatyökylyinen kyllä.
Menen näin kun on pakko. Pelottaa hakea sairauden vuoksi mitään kuntoutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä nautiskella ihan vapaasti, mutta teethän sen pmalla kustannuksellasi etkä odota, että yhteiskunta eli veronmaksajat sen sinulle maksavat.
Ei kun asian laita on nimenomaan niin, että yhteiskunta elättää minua loppuelämäni ajan. Minä poika sen kuin harrastelen kaikkea kivaa ja nautiskelen lomasta, joka ei lopu koskaan.
Kerro lisää harrastuksistasi! Mitä kaikkea kivaa työtön voi tehdä?
No eri pallopelit ja kaikenlainen muu kuntoilu ja pelailu. Saan harrastella samoja asioita vaikka vuoden putkeen, joista olen pitänyt lapsesta asti. Tai sitten jos innostun jostain uudesta lajista, niin voin halutessani keskittyä täysillä siihen ja kehittää näin itseäni milloin missäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työnantaja voi velvoittaa käymään osoittamallaan lääkärillä. Voiko työkkäri?
Muutenkaan viisasta etukäteen ilmoittaa että näitä ja näitä kepulikonsteja aion sitten käyttää. Järjen jättiläinen.
Olen saikuttanut ennenkin työkkärin pakotteiden vuoksi. Saan aina tarvittaessa masennusoireita, kun jätän urheilun ja terveellisen ruokavalion pois elämästäni. Pari päivää ja on valmista tavaraa itkemään tutun kallonkutistajan edessä.
Minun kokemus on se, että työttömän on melko vaikea päästä lääkärin vastaanotolle, jos ei akuuttia hätää ole. Sinulla on ilmeisesti joku ohituskaista käytössäsi, vai?
En ole ap, enkä edes työtön, mutta sillon kun itse olin pienen hetken työttömänä niin ihan samalla tavalla pääsin lääkäriin kuin työssäkäyvänäkin.
Miksi kukaan työttömyydestään nauttiva hehkuttelisi täällä juuri ennen vaaleja? Jos tämä juttu olisi totta, aloittaja pysyisi juuri nyt erittäin hiljaa.
Ap taitaa oikeasti olla työssäkäyvä, joka on katkeroitunut siitä, miten hänen rahojaan menee työttömille. Oikea työtön ei haluaisi lisätä tällaista ärtymystä työttömiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan työttömyydestään nauttiva hehkuttelisi täällä juuri ennen vaaleja? Jos tämä juttu olisi totta, aloittaja pysyisi juuri nyt erittäin hiljaa.
Ap taitaa oikeasti olla työssäkäyvä, joka on katkeroitunut siitä, miten hänen rahojaan menee työttömille. Oikea työtön ei haluaisi lisätä tällaista ärtymystä työttömiä kohtaan.
Onko meillä työttömyydestä nautiskelevilla siis jotkut vuodenajat, jolloin emme saa avoimesti ilmaista onneamme esimerkiksi täällä vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä työssä ollessani kyllä hyvinkin kustansin ap:kin elämää. Mikäs siinä. Ziljoona kertaa järkevämpää kuin kaataa lisärahaa rikkaiden taskuun.
Näin minäkin olen ilmaissut työkkärissä. Kerran kutsuin yhtä virkailijaa yhteiskunnan tuholaiseksi, kun hän suunnitteli varalleni aktivointimeininkiä.
Sanoin, että siitä hänen pakotus-yrityksestään koituu yhteiskunnalle turhia ja ei mitään ihan pieniä kuluja, kun aletaan juoksentelemaan useilla eri lääkäreillä. Kannattaisi antaa minun vaan olla.