Auttakaa! Olen sairaalassa, ”vatsatauti”
Olen kuudetta päivää sairaalassa selvittämättömien vatsaoireiden takia. Ihan järkyttävä oksentaminen alkoi enkä pystynyt edes kunnolla puhumaan saati lasta hoitamaan, sängyssä vain oksensin. Nyt sairaalassa ollessani on puhuttu että on luultavasti norovirusta, se ei kuitenkaan näin kauaa kestä eikä minulla ole ollut ripulointia oireena. Suolitukoksen mahdollisuus on myös suljettu pois. Lääkäri tulee taas jossain vaiheessa toteamaan että ”no tuota katsellaan” tms, ei ole päästy puusta pitkälle eikä mitään kunnon testejä ole tehty. Mitä voin tehdä? Yksityiseen sairaalaan? Olen asioinut aina kunnallisella joten en tiedä mistään mitään. Mitä testejä voin vaatia lääkäriltä? Mitä voin tehdä? Istua huoneessa ja odottaa päivästä toiseen kun mitään ei tapahdu. Oireet ovat helpottaneet aika laillq, en enää oksentele yhtään niin paljoa ja yleisvointikin on aika hyvä mutta enhän minä kunnossa ole, se on selvää ettei tämä nyt mikään ”tavallista ärhäkämpi vatsatauti” ole.
Kommentit (28)
Mulla on juuri nyt lähisukulainen saman p*skataudin kourissa. Ollut kahteen kertaan päivystyksessä tiputuksessa. Ja juu, taitaa olla viikon verran oksennellut jo.
Mitä jos uskoisit niitä lääkäreitä kuitenkin...
Vatsan ct-kuvaus tehty, tähystys tehty, tulehdusarvot, verensokerit ym mitataan joka päivä ja kaikki kunnossa. Nyt menossa päivä numero 12.
Samassa tilanteessa olleena, se oli kuin olikin suolitukos, jota ei osattu ekoista magneettikuvista katsoa oikein. Selvisi lääkärien palaverissa kun kokeneemmat tutustuivat tapaukseen. Mutta älä huoli, tolla menolla sut ennemmin tai myöhemmin leikataan syyn selvittämiseksi.
No jos olo on paranemaan päin, niin nauti nyt kun saat levätä ja nukkua. Ihan rauhassa ja luvan kanssa.
Ruokamyrkytys, salmonella? Kaveri oli saanut lounaspaikan salaatista jonkun ulkolaisen pöpöversion ja hyvä ettei kuollut. Oli pitkään sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa olleena, se oli kuin olikin suolitukos, jota ei osattu ekoista magneettikuvista katsoa oikein. Selvisi lääkärien palaverissa kun kokeneemmat tutustuivat tapaukseen. Mutta älä huoli, tolla menolla sut ennemmin tai myöhemmin leikataan syyn selvittämiseksi.
Sitä epäilivät alussa ja painelivat vatsaa ja totesivat ettei ole. Suoli myös toimii nyt normaalisti. Saa nähdä mitä löytyy vai löytyykö. Itse ehdotin tähystystäkin, tässä saa aika paljon itse miettiä ja ehdottaa koska lääkärit usein toteavat vain että ”katsellaan”.
Mulla kesti rotavirus noin viikon ajan. Eihän se sun lapsesi sitä saa jos on niin nuori, että on saanut rokotteen
Jos ei suolistosta ja vatsasta löydy vikaa niin voisiko syy olla neurologinen? Onko sulla mitään aivoihin viittaavia oireita? Huimaako? Särkeekö päätä? Miltä tuntuu kun nouset pystyyn? Onko oksentelulla jotain vaihtelua; oksettako enemmän kun nouset ylös vai kun olet makuulla? Oksettako enemmän aamulla vai illalla?