Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SYYSVÄEN04 VIIKKIS♥

20.05.2006 |

Pino avattu!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kans kattoa viisut loppuun, en kyl ikinä uskonu et Suomi voittais. Tosiaan, mitä yhdestä jääkiekko-kullasta, sellainen on jo, mutta ei viisuvoittoa! Mietin, et jos Suomen edustaja olis ollu Tomi Metsäketo (sehän tuli kakkoseksi Suomen karsinnoissa) niin varmaan ois Suomi saanu jotain 25 pistettä.

Idan mielestä Lordi on möökö :) mutta silti Ida tykkää, huitoo nyrkillään ilmaa ku kattoo telkkarista niiden esiintymistä :D

Kukkuu: kestoista löytyy tosi paljon tietoa http://www.kestovaippainfo.fi/. Riippuu vähän, et haluatko vaipan olevan helppo (taskuvaippa esim., niissä tosin on useimmiten kuivaliinapinta, eli ei tunnu lapsesta märälle). Jos taas haluat et tuntuis märältä, niin tosi helppo on esim. harso (ei äp, ne on huonoja) pötkönä ja joku kosteuden pitävä kuori. Tää jälkimmäinen on lisäksi halvempi vaihtoehto, ja niitä harsoja voi käyttää sitten muuhunkin, vaikka lattialta pissalätäköiden pyyhkimiseen.

Idalla on jonkin sortin potta-ei-kiinnosta-kausi. Tekee kakatkin vaippaan, ja tulee sitten heti kertomaan että kakka. Tosin iltasin kun ei halua mennä nukkumaan, niin sit pitää päästä potalle koko ajan, vääntämään pari tippaa ja taas vaippa takasin jne.

Tänään mennään kaverin tytön 1v-synttäreille, käsittämätöntä miten aika kuluu. Taas eilen pihalla yks vanhempi naishenkilö kysy että onko Ida hiukan alle vuoden, sit ku kerroin miten " vanha" on, niin totes et no tietenkin, sehän käveleekin jo niin hyvin.

Ida hokee koko ajan anna anna, ku haluaa jotain, se on tosi raivostuttavaa. Eilen sit sanoin et mitä haluat ku koko ajan hoet, ei vastannu muuta ku anna anna. Sanoin sit et en anna mitään ennen ku sanot et mikä... No Ida katto mua ja sano MIKÄ? :)

Torstaina me lähdetäänkin Lapinlahdelle miehen isoäidin luo. On jo 88-vuotias, ja nähnyt Idan vasta kerran. Miehen vanhemmat lähtee kanssa (jipii mikä reissu tiedossa). Mä ja Ida mennään junalla, koska autossa ois tosi ahdasta muuten ja on ehkä helpompi matkustaa. Jännittää vaan 7h kahdestaan Idan kanssa junassa, ja lisäks on yksi vaihto matkalla, mä en oo ikinä joutunu vaihtaa junaa... mitä jos me jäädäänkin Kuopioon???

Huomenna on mun pikkuveljen synttärit, täyttääkin jo 17v, meidän vauva :) On se kyllä oikeastikin vähän vauva, esim. ei osaa uida vaikka muuten onkin tosi sporttinen tyyppi, pistää mielellään äidin kuorimaan perunat ja vaihtamaan lakanat ym. No sellasia kai ne perheen nuorimmat on.

Mut nyt vois vaikka paketoida sen lahjan, ettei sit taas tuu kiire.

Petra ja Ida

Vierailija
22/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla oli kyllä mielessä tulla tänne hehkuttaan mutten jaksanut enää käynnistää konetta. Mieletön juttu!!! Kun Suomen karsintoihin kutsutut artistit julistettiin silloin joskus, sanoin heti, että Lordin pitää päästä Ateenaan, että sillä on ainoat mahikset.

En saanut yöllä unta kun olin niin fiiliksissä ja hard rock halleluja soi mielessä:) Ja muutenkin oli levottomat jalat. Heräsinpäs sitten 10.30.. No, sain ainakin nukkua.

EIpä muuta. Nyt on euroviisuhuuma päällä.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö koskaan odotuspuolelle kurkkimassa? Eka heinäkuinen on syntynyt!

Huh, huh ja mä muka oon nyt ajoissa laittanu vauvajuttuja valmiiks.

No, jospa meidän aika ei ois ihan vielä.

Toivottavasti sulla on huolet väistyny. Mua meinaa pikkasen rueta huolettamaan vauvan koko. Sf- mitta on niukasti pienin, mitä mulla on näillä viikoilla ollu, mutta vauvan liikkeet on tosi hurjia. Miehellä melkein pahaa teki eilen, kun katteli vauvan mellastusta. Siis istuskelin illalla sohvalla ja maha " kupli" ja siirtyi sinne tänne.Oli kuulemma kuin mikäkin " alien" .

T@hti rv 32 tasan

Vierailija
24/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvit ja paperit poltetaan pesässä tai joskus pihalla. Maitopurkkeja ym. täällä ei valitettavasti kerätä erikseen ja ymmärtääkseni ne ei pahveihin käy. Sanomalehdet, muovit, lasijutut ja metallit vien keräyspisteeseen. Pantilliset kauppaan ja lasipulloja ja -purkkeja säästän myös säilöntää ja mehuja varten. Ruuantähteet koiralle. Muut maatuvat omaan kompostoriin ja aikanaan kasvimaalle lannoitteeksi. Ja nyt Pekka on täyskestoilija (jos se nyt tähän liittyy) ja ite käytän pestäviä liivinsuojia, mutta kestositeitä en silti oo kokeillu. Ja reissulle joudutaan kyllä ostaa kertiksiä, ettei mee pelkiks pyykkihommiks.

LORDIN jos tähän samaan tunkee, niin tavallaan hyvä, että voitti, mutta en pidä niistä naamamaskeista ja laulun sanat sai mut mietteliääksi. Jotenkin koen herjauksena, vaikka mies oli kyllä toista mieltä. Mutta monet muut kappaleet (ne, mitä oli ennen Lordia ja joitten aikana en nukahtanu) oli kyllä tosi pliisuja ja silti pelkkää seksiä.

Kerpulle kovasti voimia! Muuta en osaa yhäkään sanoa. Mielessä olet kyllä joka päivä.

T@hti, pinontäyttäjä

Vierailija
25/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöösä on melkoisen näköinen tällä hetkellä. Tipahti ulkona pari rappusta alas hääriessään. Saldona on mustelma ja kuhmu otsassa, nenän päällystä punainen ja nenän alus naarmuilla. :( Onneksi ei käynyt hullummin.

Meillä on menossa melkoinen minä-itse-vaihe. Nykyään pitää aamuisinkin varata aikaa enemmän, kun Nöösä tahtoo pukea kaiken itse. Yritän antaa hänen itse pukea niin paljon kuin osaa ja kannustaa häntä, mutta välillä on pakko auttaa, kun jalat eksyy koko ajan samaan pulttuun. Nöösä ei kyllä aina riemastu avusta. Mukavaa, että hänellä on haluja ja yritystä opetella. Sanojakin on taas tullut lisää. Myös vaippa on nykyisin paljolti kuiva. Täytyy viimeistään heinäkuussa kokeilla enemmälti olla ilman vaippaa. Pottailukin on nykyään veikeää: Nöösälle pyyhkiminen sekä ennen pottailua että sen jälkeen on hyvin tärkeää Tarkka tyttö siisteydestä. :) Voi, että¿ Eilen juuri miehen kanssa hämmästeltiin, että aika pian ne on kaksivuotissynttärit ovella. Aika se vaan kuluu.

Enkeli: Mikä vointi? Toivottavasti olosi helpottuu ja muut pysyvät terveinä. Jaksua.

T@hti: Mukavaa, että vauva liikkuu noin hienosti, vaikka sf ei ole kovin korkea. Liikkeet vähän ehkä lievittää murehdintaa. Hämmästyin taas oikein noita viikkojasi. Juurihan sinäkin vasta plussasit. Hyvää vointia. Olet ajatuksissani.

Tomera: Idan lohkaisema Mikä, oli mainio. Tottelevainen tyttö. =D

Jup, mukavaa on, että Suomi sai voiton Euroviisuissa.

Meille tulee ensi viikolla muurari. Kipii! Alkaa peittyä nuo karmaisevan väriset tuulensuojalevyt. Taas mennään lähemmäksi talon lopullista valmistumista. Mieleiset verhotangotkin pitäisi jostain löytää, makuuhuoneisiin olisi jo verhot. Kyllä tuolta listalta vielä siis näitä talon valmistumiseen liittyviä hommia löytyy.

Tässäpä nämä päällimmäiset ajatusvirrat. Iloista sunnuntain jatkoa kaikille. =)

-Mimmuli ja Nöösä

Tallinnan matkaajilta odotan päällimmäisiä fiiliksiä innolla.

Vierailija
26/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne reissuun nyt näin moni lähtenyt. Missä muut on?????

Mun eilisen päivän väsymys purkautui tänään aamupäivällä isona itkuna. Oli vain niin väsy ja paha olla. Vaikka meillä sinänsä on asiat tosi hyvin. Mutta tilannetta ei yhtään auttanu se, että Pekka oli aamuyöllä levoton ja noustiin ennen seittemää. Mies vaivautui nousemaan kymmenen maissa. Rupes kyllä sitte touhuamaan lapsia ulos, laittamaan ruokaa ja siivoamaan ja yritti kuunnella ja ymmärtää.

Lasten suhteen mua vaivaa " ainainen tyytymättömyys" . Tavallaan tiedän, että lapset on lapsia ja kehittyvät ja oppivat pikku hiljaa, mutta tuntuu myös, että ollaan jotenki opetettu heidät liian hyvälle ja kiittämättömiksi. Eli eiliseen reissuunkaan en ois jaksanu oikein lähteä, mutta lasten takia yritin. No, eiköhän neiti keskimmäiselle moni asia ollu kuitenki tylsää ja typerää (no, oli illalla kyllä niin väsyny). Ja aamulla keitin mannapuuroa, kuten oon viikonloppusin tavannu tehdä. Pojan mielestä " kaurapuuro on jotenkin parempaa" . (Sitä meillä on aina muulloin) ym. ym. ym Jos jollain on jotain sanomista tällaisiin juttuihin, voi jatkaa täällä tai kuriirissa.

Lisäks mua vaivaa ystäväni vuosikausia jatkunu kestämätön tilanne. Yritän vielä lähipäivinä puhua hänelle ja ehdottaa, mistä vois olla/saada apua. Kun ite en kuitenka voi oikein muuta kuin kuunnella. Mutta alkaa vain jo niin ahdistaa itteäkin,kun näkee, että toinen on murtumispisteessä.

Ja vielä pitäis ottaa yhteyttä yhteen tahoon tosi typerän päätöksen takia , jossa oli vielä typerämmät perustelut ja nyt moni perhe on ihan hämillään/ hädissään, miten lasten kesän järjestää. Ei siis koske niin meitä, mutta jospa saatais tilanteeseen vielä muutosta tai päätöksentekijälle ainkin suoraan tieto, mitä tuli tehtyä.

Nyt lähdetään varmaan anoppilaan, mutta palailen illalla lukemaan valtaisaa pinoa ;)

T@hti

Vierailija
27/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli, ilmasta huolimatta. Jos jostain pitää valittaa, niin olisin tahtonut nukkua paremmin. Nukun niin huonosti vieraassa paikassa, niin nytkin. Tallinnassa söimme hyvin (ja paljon), juteltiin ja shopattiin (toiset enemmän kuin toiset). Paljon säästyi rahaa, koska kaikki oli halpaa ;). Päätettiin, että syysmammat ottaa Tallinan vuosittaiseen ohjemaansa. Tulkaa muut ensi kerralla mukaan, siellä on kivaa :)

Lapset tykkäs tuliaisista ja mies oli pettynyt kun ei saanut mitään (mitäs ei pyytänyt). Tosin mies olis ansainnut tuliasia, sillä vastassa oli siisti koti ja hyvin hoidetut lapset.

Nyt suurin toive on päästä nukkumaan.

Pilette

Vierailija
28/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piletti tiivisti hyvin, paitsi minä nukuin ihan hyvin. Lordin menestystä katottiin ja äimisteltiin. Heräsi kysymys, että miten Suomi aikoo selvitä viisujen järkkäämisestä ja ensi vuoden edustajastaan. Kuka vetää vertoja Lordille seuraavissa viisuissa?

Minä sain lapsille sellaiset uimarengasmalliset " veneet" , eli joissa on jaloille vaan kolot keskellä. Niillä saavat lillua kesällä rannalla ja Turkissa. Pienemmän versiossa on pieni katoskin aurinkosuojana. Esikoinen sai myös hatun ja uimapuvun. Paras löytö oli muoviset rannekkeet joihin voi kirjottaa lasten nimet ja oman puhelinnumeron. Kätevät Lintsillä yms ruuhkaisissa paikoissa.

Ruoka oli ihanaa! Tahtoo kohta uudelleen:) Mulla on myös niin hienot varpaankynnet, että sandaaleilla pitäis kulkea vaikka väkisin:)

Ehdottomasti uusi reissu joskus! Nyt lähden miehen viereen kiehnaamaan...

T: Ynis

Vierailija
29/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostettiin myös malja syysmammoille!

T: Ynis

Vierailija
30/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS ihanasta Tallinnan matkasta Pile, Ynis, Öttis, Tea ja kämppis-Kukkuu.

Samat tunnot kuin Pilellä. Ihanaa ruokaa, hyvää seuraa ja varpaankynnet ojennuksessa. Kivoja hankintoja kai kaikki teimme, kun halvalla sai - oli kuin olisi pistänyt rahaa pankkiin ;)

Ehdottomasti traditioksi tämä!

Lordia emme juhlineet, kun nukuimme kaikki varmaan jo silloin. .. Mutta hieno juttu!

Minäkin menen aikaisin tänään nukkumaan.

T@hdelle kovasti voimia!!

Alli

Vierailija
31/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kivasta tallinnan reissusta matka kumppaneille. Todella kivaa oli ja ehdottomasti otetaan uusiksi.

Veetille sain muutamat shortsit ja leluja ostettua. Masuasukille aivan ihanan tuttipullon ja tutteja. Muuten ostin sitten vaan paljon karkkia yms.

Nyt oon aivan väsynyt, meinasin jo äsken nukahtaa sohvalle. Taidan mennä ajoissa nukkumaan. Mies lupas Veetin nukuttaa. Ja Veetin nukuttaminen on aika työlästä nykyään.

Miehellä ja Veetillä oli mennyt todella hienosti kun olin poissa (oisivat pärjänneet kauemminkin). Veeti normaalisti touhus, tuhos ja terrorisoi. Veeti ei sen ihmeemmin oo minussa roikkunut tai mitään. On ollut aika normaali. Karkkeja kovasti koko ajan pyytää.

Nyt meen iltapesulle yms.

Nyt tuli vaan omaa napaa.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv 25+4

Vierailija
32/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Tallinnassa on ollut kivaa! Olis kyllä varmasti kiva lähteä syysmammaporukassa joskus jonnekin, Tallinnaankin. En ole varsinaisesti siellä koskaan käynyt kuin laivaristeilyllä, jolloin oltiin maissa n. 4h. Ehkä jonain päivänä.

Käytiin tänään katsomassa taas paria asuntoa ja mies sitten paria muuta veljeni kanssa, kun olin salilla. Ihan kivoja oli ne, joita käytiin yhdessä katsomassa mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna viime sunnuntain löytöön. Ihan hyvä noita asuntoja on katsella, osaa sitten ajan kanssa hoksata, mitä asunnolta kandee vaatia. Silloin heti huhtikuun alussa löydettiin se yks kiva 2-kerroksinen rivari. Välillä tuntuu, että se asunto nousee arvoon arvaamattomaan, sen verran surkeita on matkalla ollut. Mutta tänään tajusin, ettei siinä asunnossa ollut takapihaa. Kun kaikissa muissa on päässyt takapihalle ja siellä on ollut terassi. Eli alkaa hyvistäkin löytyä vikoja, joka on ihan hyvä asia tässä vaiheessa kun kauppoja ei ole vielä tehty.

Tea tai joku muu ammattilainen, kysymys. Mulle pistettiin huhtikuun alussa persposkeen kipupiikki kun tuo niska oli silloin kipeä. Onkohan ihan normaalia, että tuo lihas, johon se pistettiin on vieläkin kosketusarka ja kun otan juoksuaskelia ja mun olemattomat:) läskit höllyy, käy ihan kipeää??? Ei nyt itkeä tarvitse mutta sen verran sattuu, etten juoksulenkille pystyis.

Huomenna taas arki. Saas nähdä miten aamu alkaa. Nyt on ollut pari kehnompaa yötä. Olen tässä odotellut sitä rokotuksen jälkimaininkia mutta ei vielä ole näkynyt, onneksi.

T-P

Vierailija
33/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuulostaa kivalta reissaajien matka..Jos tavaks tulee,ehkä minäkin ensikerralla kun on typykkäkin jo isompi...

Väsy on...Viimeyönä kello oli melkein puol3 enneku unille pääsin...

Pojalle laitetaa illalla kello soimaa aamulla puol9 ku haluu nähä lasetnohjelmat..kello siks et ku on valosaa ni saattaa jo kuuden aikaa tull kyselemää millo ohjelmat alkaa-nyt tietää et nukkuu kellon soittoo asti..yleensä kyl herää aiemmin,mut pötköttelee sit...Niin viimeyönä kello soikin viiden aikaa!!!poika meni herättää isin et ei tuu mitää ohjelmii!!!

Tänää vietetty ihan perhepäivää..vika uimakoulu pojalla.

Ihan kiva et ei ole tehty oikein mitää koko vklna ku ens vklna vanhukset pamahtaa taas paikalle...Ite kyl pyysin..

Sohva kutsuu ja sänkyki varmaa vähä aikasemmin tänää!!

jatu

Vierailija
34/34 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän nyt pinoa oikein urakalla. Sattuneesta syystä mulla taitaa seuraavakin Tallinnan reissu jäädä väliin, jos vuoden päästä ois.

Mutta mentiin siis anoppilaan. Mä kävelin loppumatkan, että sain vähän tuuletusta. Sitte lämmittelin meille ruokaa (kun niillä on niin eri aikataulu ja oli satuttu taas syömään samaa ruokaa, niin ei voitu tähteitäkään käyttää). Mies totes, että vanhempansa lähtee illalla konserttiin ja koska mulla on ihan hyvät vaatteet, joudan mennä mukaan. Oli kyllä tosi hyvä konsertti. Olisin kuunnellut kauemmankin. Tosin istumisen kanssa ois sitte voinu jo tulla vaikeuksia. Jotenkin tulee niin hyvä mieli, kun täällä " perämetissäkin" on noin lahjakkaita nuoria.

Oon miettiny, että jos äitini loukkaantumisesta jotain hyvää pitää etsiä, niin eipä äiti varmaan kehtaa ihan pian rueta miestäni moittimaan. Mies kun on ollu hänelle molemmilla kerroilla apuna ja tukena ja äiti oli vieläkin sitä mieltä, että asiaa ei ois ees selvitety riittävän tarkasti, jos ei mies ollu kertomassa taustoja tavallaan ensivastehenkilönä.

Että eiköhän tämä tästä taas. Kiitos jaksuista ja hyvää yötä!

Kiva, että matka oli onnistunu.

T@hti