Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö vaimo manipuloida mua? Saisiko naisten mielipiteitä asiaan?

Vierailija
29.03.2019 |

Vaimo sanoo aina vastaan sanoin mitä tahansa. Esim. jos kerron jotain juttua, mikä mulle tapahtui, hän keskeyttää mut heti kuultuaan alun ja kertoo jutun loppuun mun puolestani. Kun yritän sanoa, miten se oikeasti meni, se alkaa väittää vastaan. Yleensä nämä on pikkujuttuja, mutta kerran näin aika pahan onnettomuuden. Siihen soitettiin ambulanssi ja poliisi. Kun tulin kotiin, vaimo kuunteli pari lausetta ja kertoi sitten mulle, mitä tapahtui. Oikeasti. Se väitti vastaan, kun kerroin loput tarinasta.

Joka päivä se päsmäröi jostain. Alan jo epäillä omaa järkeäni. Jos sanon esim. "eilen satoi" se väittää vastaan. Se väittää jatkuvasti, että "puhuin itseni pussiin" yms. kun kyse on jostain sanamuodoista oikeasti. "Ahaa, äsken sanoit, että koira kipitti, mutta nyt väität, että se juoksi."

Tiedän, että se on epävarma joistain jutuista, vaikka ei sano sitä mulle. Tuntuu vain nykyisin, että mitä enemmän se lyttää mua, sitä tyytyväisempi se on.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille vastaajille!

Kävin koiran kanssa ulkona ja ajattelin. Olen tosi epäsosiaalinen ja koin jonkinlaista henkistä ja fyysistäkin hyväksikäyttöä. Olen ihan sälänä yhä. Perheessä oli aikuinen, joka ehkä on narsisti. En halua leimoja lyödä. Mutta en edes tunne ihmisiä enää, joihin tämä ihminen ei olisi vaikuttanut. Vaimoni ja kaikki mun kaverini on olleet jo lapsesta asti tämän ihmisen vaikutuspiirissä. Aika sairasta, mutta niin vain on. Mun kavereillani ja vaimollanikin on traumoja häneen liittyen.

Tuossa ulkosalla kun vein koiraa ajattelin, että ehkä pitäisi tutustua johonkuhun, joka ei ole ikinä tätä mun vanhempaani tuntenut. Olen elänyt tosi sairaassa tynnyrissä ja edelleen koko mun lähipiirini on se, minkä tämä ihminen mulle salli. Ei ihme, että mulla on ongelmia.

Tämän alkuperäisen kuspään kanssa katkaisin välit jo kauan sitten.

Vaimollani on myös paljon ongelmia. Tuntuu pelottavalta puhua jostan tämmöisestä, koska se ihminen, mun vanhempi, on ikäänkuin tabu aihe. Pelottava mörkö, vaikka nykyään sekin on aika säälittävä ihmisraunio.

Aika paha juttu kaiketi, etten ole vieläkään näin kolmekymppisenä päässyt lapsuuden ympyräistä. Kävin vuosia terapiassa päästäkseni joistain jutuista.

Jotenkin hurjaa herätä tähän, että se alkuperäinen "paholainen" edelleen kontrolloi mun aivojani. Vaikka oikeasti hänkin tuli huonosta ympäristöstä. Viha in kuin rikkaruoho. Se leviää kaikkialle, jos sen antaa kasvattaa juuret johonkin.

Meillä ei ole lapsia, enkä ikinä niitä haluakaan. Ties mitä mussa heräisi, jos olisin isä. Olisin huono isä.

ap

Vierailija
22/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota tuohon kirjaimellisuuteen. Tekeekö hän sitäkin ärsyttääkseen, vai onko hänellä aina ollut tapana ymmärtää puhetta sanatarkasti? Ymmärtääkö hän muuten kielikuvia ja sanatonta viestintää?

Luulen, että hän vain asennoitunut niin, että mua vastaan pitää väitellä. Mutta ihan varmasti hän ymmärtää kehonkieltä yms. mua paremmin ja oma kehonkieleni on ristiriitaista. Mulla on diagnosoitu Asperger (tosin en tiedä, johtuvatko ongelmat neurologosista syistä vai traumoista). Mulle on sanottu, että kehonkieleni on välillä pahasti ristiriidassa puheeni kanssa.

Itse olen ihminen, jolla kestää vuosia suuttua tai vastata johonkin aggressiivisesti. Jos sanomisiani kyseenalaistetaan, vastaan keskustelemalla rauhallisesti. Vaimo on sanonut, ettei ole koskaan nähnyt, että mä oikeasti suutun ja se on totta. Mua on vaikea lukea, mutta koitan sanoa aina, miltä musta tuntuu. Hän tietää kyllä näistä mun ongelmistani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinulla on nyt mietinnän paikka. Joko kaikki jatkuu tällä tavalla maailman tappiin ja elämän loppuun asti tai sitten lähdet suhteesta ja yrität eheytyä.

Vierailija
24/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko termi "gaslighting" tuttu? Tuo on henkistä väkivaltaa. Kannattaa harkita eroa ja itsellesi ammattiapua,että pääset yli tuosta röykytyksestä, tuommoinen rikkoo nimittäin mielen.

Heitä ap. tuollainen gaslightnainen pellolle ja hanki tilalle fleshlight. Tulet huomaamaan, että olosi paranee.

-nainen itse

Vierailija
25/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting? Googlaa. Tai mielettömän suuri kilpailuvietti ja hänen pitää haastaa ja "voittaa" sinut jatkuvasti? Joka tapauksessa ei kuulosta terveeltä, menkää parisuhdeterapiaan.

Gaslighting kuulostaa tutulta. Tutustuin aiheeseen. Uskon, että vaimolla on tarve olla paras kaikessa, koska hän ehkä kokee olevansa muuten näkymätön. Mä olen hyvä jutuissa, joissa hän ei ole ja jopa se tuntuu ottavan koville, että miehenä jaksan fyysisesti paremmin ja olen vahvempi. Tosi surullista, koska hän on oikeasti lahjakas omalla alallaan.

Hänet on myös raiskattu ja huumattu myös siinä tarkoituksessa joskus, mutta pääsi pakoon. Eikä se saanut apua noiden juttujen jälkeen. Ymmärrän siis sen raivon.

Ehkä terapia tekisi hänelle hyvää. Joskus kun juodaan olutta jutellaan asioista ja sieltä tulee aika karua puhetta. Traumoja on ja paljon. Niin kuin mullakin. Tuo huumaamistapaus sattui vielä kun oltiin yhdessä ja hän koitti soittaa mulle, mutta mä nukuin. On vieläkin tuosta kauhea olo. Onneksi löysi taksin ja kuski oli kunnon tyyppi.

Nämä "faktat" tulee jännästi paloina, mutta mun aivoja kai väsyttää. Hänellä on siis paljon ongelmia ja niin on mullakin. En vaan jaksaisi aina olla se purkautumiskanava.

ap

Vierailija
26/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistiselta! Tuo on kamalaa henkistä väkivaltaa! Sinun mielenterveytesi tulee järkkymään,jos annat tämän jatkua. Ei kuulosta terveeltä suhteelta.

Vierailija
27/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keslustelut on nykyään vaimon esille nostamista asioista puhumista, koska jos itse sanon jotain, vaimo väittää vastaan. Siis mistä vain. Tänä aamuna heräsin siihen kunkissa hyppäsi vaatehuoneen oven kahvaan ja avasi sen. Vaimo alkoi väittämään vastaan, että eihän se ole mahdollista ja katsoi mua kuin olisin idiootti. Yritin selittää asiaa, mutta se tarttui jokaiseen sanaan ja väitti taas, että "puhuin itseni pussiin".

Se suhtautuu sanomisiini aina skeptisesti, eikä useimmiten kuuntele loppuun asti. Puhuu vain päälle.

ap

Mun exä jonka kanssa en kerennyt papille asti oli tollanen samanlainen... Kävin kaupassa ja joku nainen kaatu siihen kaupan eteen ja väänsi nilkkansa. Kerroin siitä himassa, että oli aika pahan näköinen tilanne. Se vastas, aijaa eli sä alat selittää että se oli sen kauppiaan vika, kun se nainen itse kaatu.... Olin ???? Sanoin sille, että en mä noin sulle sanonu vaan, että nainen kaatui pahan näköisesti kaupan eteen ja väänsi nilkkansa.. Se vastas, nii entä sitten ei kai se kauppiaan vika ole että joku kaatuilee ja ei osaa kävellä.

Sit toinen yhtä älykäs.... Kävin vaihtamassa talvirenkaat liikkeessä, kun en jaksanu ite säheltää siinä loskasateessa ja se vaihto makso 20e... Sanoi et kävin liikkeessä vaihdattaa... Se vastaa, just niin no tulin itse just bussila kotiin, niin en kyllä nähny sua parkkiksella vaihtamassa renkaita. Noita oli paljon ja sit riitti.. Kun häivyin siitä kämpästä, niin sanoin että muutan avaruuteen, niin ehkä sä osaat vääntää nyt asian niin että alat selittää muuttavani omaan asuntoon, niin edes joku asia menee oikein.. Se siis tiesi että otin eron ja muutan jne

Se soittelee vttu viikon päästä että missäs sä olet kun ei ole näkyny. Laitoin puhelimen estoon ja totesin, että parempi antaa olla vaan sen ihan itekseen.

Kuulostaa erittäin tutulta. Lopulta tosi outoa. Tuosta voisi repiä jännää komediaa. Mutta seon vaikeaa kumota väitteitä kun tapaus on vain muistissa.

Jotain lahjoja se vaatii, koska en itse osaa vastata samalla mitalla, vaikka kuinka yritän. Paras, mihin pystyn on osoittaa oikeiksi sanomani, jos se on mahdollista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme