Parisuhteeseen duunarin kanssa?
Minulla on jo pitkään ollut säpinää erään itseäni hieman vanhemman duunarimiehen kanssa. Olen 26v, korkeakoulutettu, keskisuuresta kaupungista Suomesta. Teen siistiä sisätyötä ja myönnetään, että olen melko urbanisoitunut, vaikka pidänkin ulkoilmasta. Luen paljon ja tykkään sivistää itseäni. Minulla on kaksi koiraa, jotka pitävät kiireisenä.
Mies puolestaan on minua 8v vanhempi, "maalaistollukka" pieneltä kylältä. Tekee toiminimellä töitä, on erittäin pätevä ja ei ole vähäisestä koulutuksestaan (peruskoulu) huolimatta ollut päivääkään työttömänä. Ei ole opiskelijatyyppiä, on oppinut työssään tekemään lähes mitä vaan, työkalut pysyy käsissä ja jos ei sopivaa työkalua löydy, hän tekee sellaisen itse. Mikään kodin homma ei jää häneltä tekemättä. On myös kokenut elämässään pahoja asioita, joten sydämenviisautta ja tilannetajua on vaikka muille jakaa. On perillä yhteiskunnallisista asioista ja lukee paljon historiaa, vaikkei itseni veroinen lukutoukka ja kouluttautunut olekaan. Mies harrastaa metsästystä ja kalastusta, ja hän on myöskin koiraharrastaja.
Miehessä on kaikki se, joka itseäni viehättää: iloiset silmät, tumma ja hillittömän parrakas. Pitkä ja raamikas, fyysistä työtä tehneen näköinen, ei mikään kuntosalipoika. Nostelee itsekseen kodinkoneita ja huonekalujakin ihan niin kuin eivät painaisi mitään. Kesäisin ruskettuu pavuksi, sellaiseksi kuin asfalttityömiehet. Puolustaa tarvittaessa läheisiään epäilyksettä vaikka henkensä uhalla, ja vihastuessaan herättää kyllä varmasti pelonsekaista kunnioitusta, vaikka perusluonteeltaan on oikeasti todella ujo ja sympaattinen. Itse taas olen pieni, hoikka, punatukkainen ja pisamainen, joten näytettäisiin pariskuntana lähinnä peppi pitkätossulta ja sen isältä...
Juttu luistaa erilaisista lähtökohdista huolimatta, on samanlainen huumori ja yhteisiä harrastuksia on. Mies on näyttänyt vihreää valoa seurustelulle, itseäni silti epäilyttää se, että kannattaako edes yrittää? Olemme kuitenkin saaneet aivan eri kortit elämässä... Kumpikin ollaan kyllä pitkissä parisuhteissa viihtyvää tyyppiä.
Onko täällä muita, joiden polven duunari on saanut veteläksi? Onko meillä minkäänlaista onnistumismahdollisuutta? Kokemuksia ja vinkkejä jakoon, kiitos!
Kommentit (53)
Työasioista ei varmaan hirveästi kotona puhuta, jos pariskunta on eri aloilla. Miten se muu sitten sujuu?
Jos on seksuaalista vetovoimaa, se kantaa pitkälle ainakin alussa, mutta jos sinä luet Dostojevskia ja mies Motonetin luetteloa, ehkä ette voi keskustella ainakaan kirjallisuudesta. Jos mies kuuntelee Suomi-iskelmää ja sinä klassista kanavaa, ehkä musiikkikaan ei ole teidän yhteinen juttu. Liikunta voisi olla yhteinen kiinnostuksen kohde, kalastus, retkeily, matkailu, ruoanlaitto ja kotipuuhastelu laajassa mielessä.
Jos vahva mies on vielä hyvää isäainesta, eikun vain eteenpäin miehen mukana....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin. Yksi klisee on vielä lisätä muiden jatkoksi 😅:
Hän on rikas, vaikka ei sitä moni tiedä. Vanhaa rahaa on takana vaikka kuinka ja omistaa paljon maata ja metsää. Tämän lisäksi on tienannut vielä lisää tekemällä ahkerasti töitä ja elämällä fiksusti.
Että näin. Oikeastaan minun pitäisikin ehkä alkaa miettiä, mitä ihmettä hän oikein näkee minussa, eikä toisin päin?
Ap
En kyllä kutsuisi duunariksi rikasta maanomistaja-yrittäjää..
Mietin ihan samaa, mies kuulostaa unelmalta. Nykypäivän koulujen tasonkin tuntien mies on varmasti osaavampi kuin koulupenkkejä loputtomien ryhmätöiden parissa kuluttaneet "korkeakoulutetut". Aloittaja, oletko varma että sinä olet tarpeeksi hyvä tälle miehelle? :D
pinnallista kirjoitti:
Olipas pinnallinen aloitus, huh, huh. Aloittaja (siis jos ei ole provo), valittaa siitä, että on löytänyt ihanan miehen, mutta ongelmana on se, että mies on duunari. Aloituksesta tulee mieleen Ensitreffit alttarilla-ohjelman akateemisesti koulutetut, yksinäiset naiset, joille kukaan mies ei ole kelvannut juuri tuosta samasta syystä. Ei kannata aloittaa suhdetta. Kyllä tuollanen, kuvailun perusteella fiksu, komea, ja muutenkin ihana duunari mies kyllä muille kelpaa.
miks täällä aina huudetaan tätä provoa. hitto alkaa mennä hermot kun mitään ei voi koskaan tapahtua kellekään ja kukaan ei voi koskaan olla minkäänlaisessa hankalassa tilanteessa. oo hiljaa.
Musta on kummallista, että ylipäätään suhteeseen alkamista pitää varmistella muilta. Varsinkaan pohtia ja epäillä viikkotolkulla ollaanko vai eikö olla. Jos ihminen on oikea, niin kyllä sen tietää eikä ole tarvetta kysellä ulkopuolisilta "onko tää ok."
Mä olisin ainakin loukkaantunut jos mies olisi kuunnellut tuntemattomien mielipiteitä ja niiden pohjalta tehnyt päätöksen.
Musta tuntuu, että ette ole oikeita toisillenne tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei! Älä tee sitä!
Pistä mies tulemaan tänne!
Hahah! Eipäs kun tänne! ;)
Ap:lla on vain vielä vähän ohut elämänkokemus, vaikka pitääkin itseään kypsänä ihmisenä. Olet vähän pinnallinen, vaikka et sitä halua myöntää, ja olet ajatellut, että korkeastikoulutettu menestyvä mies on se mihin pyrit. Ei siinä mitään, sitä kypsyy usein väkisinkin vanhetessaan. Ehkä nyt kuitenkin olisi hyvä katsoa peiliin ja miettiä niitä omia arvoja. Jos se miehen akateeminen status oikeasti on hyvin tärkeä, niin ehkä kannattaa vaihtaa, vaikka se aloituksen perusteella kuulostaisi virheeltä. Mielellään kuitenkin selvität asian, niin että voit seisoa päätöksesi takana, etkä esim nillittää siitä duunariudesta miehellesi loppuelämää.
Tämä on koe, että miksi en pystynyt lähettämään mun viestiä. ali-ihminen
Vierailija kirjoitti:
Tämä on koe, että miksi en pystynyt lähettämään mun viestiä. ali-ihminen
Joo no en kyllä keksi mikä sana tässä nyt sitten estää viestin lähtemisen. Oudot filtterit täällä
Vierailija kirjoitti:
Montako klisettä löydät tästä provosta?
Liian monta, vähemmästäkin olis provoksi tajunnut :D
Seurustella voi, lapsia ei kannata tehdä vain peruskoulun käyneen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin. Yksi klisee on vielä lisätä muiden jatkoksi 😅:
Hän on rikas, vaikka ei sitä moni tiedä. Vanhaa rahaa on takana vaikka kuinka ja omistaa paljon maata ja metsää. Tämän lisäksi on tienannut vielä lisää tekemällä ahkerasti töitä ja elämällä fiksusti.
Että näin. Oikeastaan minun pitäisikin ehkä alkaa miettiä, mitä ihmettä hän oikein näkee minussa, eikä toisin päin?
Ap
No todellakin!
Talar du svenska!?
Niin, muuten ei voi olla vanhaa rahaa.
Anna palaa vain!