Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukovauvat lauantaille

20.05.2006 |

Kerrankin minä aloittamassa! Olo on niin flunssainen, että en saa nukuttua. Lisäksi otin eilen illalla oikein kuuman kylvyn, jonka suunnittelin laukaisevan synnytyksen, joten sitä odotellessa :D...

Pyörin sängyssä ja ajattelin tulla vähän jaloittelemaan ja tarkistamaan onko kukaan lähtenyt laitokselle. Jotenkin sitä ajattelee, että lähtö tulee yöllä. Onko muilla samoja fiiliksiä?

Eipä tässä tämän kummempia, menen taas yrittämään unta, että jaksaa huomenna kierrellä kaupungilla. Pitää mennä ostamaan lahjaa naapurille ja miehelle jotain uusia vaatteita.

Terkuin Elli28 38+3

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs mennytkään vielä nukkumaan. Aloin lukea noita synnytyskertomuksia ja tippa linssissä luin Krist@78:n kertomusta. Tuli niin esikoisen syntymä mieleen. Voi kun pääsisi jo synnyttämään! Odotan jopa sitä synnytyskipua. Palkinto on niin upea, että jotenkin sen kivun ymmärtää ja hyväksyy. Koko toimitus kaikessa luonnollisuudessaan on jotain niin ihmeellistä, että on upea ajatella miten vielä nykyäänkin voi kokea jotain niin suurta ja miten hienosti ihmisen kroppa toimii... Voih - nyt yöpuulle!

Vierailija
2/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni kivasti, supisteli ja sattui selkäänkin asti ja oli tosi kivuliaita. yhtäkkiä muistin taas mitä on tulossa. tänään olis tarkotus siivota niin ehkä päästään ens yönä matkaan..luulin jo viime yönä että nyt tuli lähtö, mut ehei.. no, onneks ei koska kämppä on ihan kauheessa kunnossa.

kohta suihkuun ja sit siivoomaan ja vaikkaa uudelleen suihkuun sit. kunhan vaan illalla saa ensin katottua lätkä-ottelu ja viisut niin olen enemmän kuin valmis.

nyt hommiin..myöhemmin tytöt!

elli28; nähdäänkö synnärillä? pam-pu-la, sinä myös?

toiveikas my_selene ja neitinen rv 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet!

Ajattelinpa tulla ilmottautumaan, kun kotiin olemme tytön kanssa päässeet En nyt jaksa varmaan sen ihmeemmin kertoilla synnytyksestä, mutta pikaiset kuulumiset.

Tiistaina aamulla lorahti lapsivettä aika paljon ja siitä lähdettiin Tyksiin. Tyksissä oltiin puoli kuuden aikaan ja tyttö oli maailmassa tasan klo 12. Voisin sanoa syynnytyksen olleen kokonaisuudessaan helppo, ponnistusvaihe oli raskas, mutta ei nyt mikään kauhea, kesti 30min.

Tytön mitat tosiaan olivat 4060g, 53cm ja pipo 35cm.

Tytöllä on tuuhea tumma tukka ja luonne on melkos temperamenttinen. Mutta ei itkeskele turhasta. Imetys onnistuu, eilen nousi maito kunnolla rintoihin ja hieman se on tuottanut ongelmia, kun tyttö ei saa aina niin hyvin kiinni rinnasta. Olo itsellä hyvä, mutta väsynyt ja melkos tunteellinen. Eilen kotiin päästyämme tuntui, että en enää osaakaan mitään niitä asioita, jotka sujuivat hyvin sairaalassa. Mutta eiköhän tämä kaikki kuulu asiaan ja pikku hiljaa tähän uuteen ihmeelliseen elämään tottuu.

Kirjoittelen synnytyskertomusta myöhemmin, nyt kuuluu tytön ääntelyä, joten kohta on mentävä syöttämään.

Jaksamisia teille odottaville!

auringo + Elena 4vrk

Vierailija
4/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan linkin eiliseen pinoon, kun itse ainakin sitä edellisen päivän pinoa kaipaan, niin ei tarvitse etsiskellä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7314798&p=&mpage=1&tmode=…

Pricilla: Älä vaivu synkkyyteen, täällä edelleen ollaan YHTENÄ kappaleena=/ Tosin voin sanoa että jotain vissiin hoidosta oli apua, sillä alku illasta supisteli koko ajan ja vauva liikkui akressiivisesti. Yökin meni suht hyvin nukkuen, mitä ei sitten ole aikoihin tapahtunut. Mutta toivotaan ny että supistelut jatkuu ja lähtö tulis=) Joten suosittelen kyllä vyöhyketerapiaa.

Mutta juu siis edelleen täällä kotona ollaan ja kuulostellaan, mutta hieman toivekkaimmin mielin, koska supistuksia tulee=) Issias kipu on vihdoin helpottunut!!!! JEE!!! Tosin liitoskivut ovat tulleet kovempina takaisin, mutta toi issias oli ihan hirvee. Ei se kokonaan pois ole, mutta nyt sentään tulee toimeen.

Edelleen siis käyn lukemassa pinoamme ketä täällä vielä keikkuu ja kenellä lähtö edessä=)

H-R rv 39+5

Vierailija
5/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille

tänään siis rv 40, eikä oikein minkäänlaista merkkiä että synnytys ois likellä. Limatulppaa tosi on tullut keskiviikosta lähtien, ainakin luulen ttä se on sitä. Välillä on vähän tuntuvampia supistuksia, mutta muuten olo on mainio. Oon jaksanut kävelylenkkeillä joka päivä eikä mulla oo mikään hätä lähteä synnyttämään.

Ihan itseäkin ihmetyttää että olo ei ole tukala. siks ei mikään kiire kun se olo voi olla synnytyksen jälkeen sitten vähän kivuliaampi ;)

Ihana lukea noita synnytyskertomuksia, täällä niitä tippa linssissä lueskelen. Onnea vaan kaikilla jo nyyttinsä saaneille ja tsemppiä odottaville.

Ite täällä yksinäni pyörin ja se on outoa kun tyty yleensä pyörii jaloissa,mutta nyt kun isällään on töissä helpottanut niin kulkevat ympäri kyliä kahdestaan ja äipän seura ei kelpaa, nyyh!

Mutta kohta taidan alkaa pitsaa paistamaan, joten kuulemisiin

t mimminäiti, rv 40

Vierailija
6/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään vaan joo sairaalassa. Sunnuntailapsi olisi hyvä ja huomenna muuttuu härästä kaksoseksi, joten sekin passaa :). Esikoinen syntyi sunnuntaina saunomisillan päätteeksi, joten pitäisiköhän oikein vihta hankkia illan löylyhetkiin... jos se auttaisi. Toinenkin hassu sattuma on, että esikoinen syntyi naapurin rouvan nimipäivänä ja huomenna olisi samaisen naapurin rouvan synttärit, joten menisi samassa linjassa.

Lähdetään tästä Helsinkiin ostoksille. Huomisiin tytöt!

elli 38+3

Vierailija
7/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää nyt muorit peukkuja että pääsen tän päivän aikana synnärille ;)

Puoli 7 alkaen on supistellut aika kipeästi, suppareiden väli noin 10 min. On vaihdellut, lyhin väli 3min ja pisin 20 min, joten ei tässä vielä kiirettä oo kun eivät ihan säännöllisiä ole. Taas supistaa...=/

Jospa ne muuttuisivat ihan kunnon supistuksiksi, ja saataisiin käärö pian kainaloon.......

Kristiina rv 40+3

Vierailija
8/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

ja täällä siis vieläkin ;) eilinen vyöhyketerapia oli hyvä kokemus. kohdun pisteet jaloissa ja korvissa olivat aivan älyttömän kipeät, mutta masokisti kun olen, niin´pisteiden hierominen tuntui ihanalta. pisteet ovat kuulemma sitä kipeämmät mitä lähempänä synnytystä ollaan. yksi kipeä supistus tuli siinä hieronnan aikana ja vauvakin sai liikettä niveliin. oli mukava jutella tämän terapeutti kätilön kanssa. hän antoi ohjeita miten mies voi hieroa niitä pisteitä ja miten synnytyksessä voi lievittää kipua hieromalla pisteitä. kätilöopiston kätilöistä löytyy kuulemma vyöhyketerapian taitajia, mutta valitettavasti niitä taitoja ei aina ehdi käyttää, kun joutuu hoitamaan montaa synnytystä yhtäaikaa.

yö meni meikäläisellä taas nukkuessa kuin tukki. ei supistellut yhtään:( nukuin varmaan 11 tuntia. tämä meikäläisen nukkuminen onkin ollut kummallista, kun olen varmaan pari viimeistä viikkoa nukkunut niin hyvin. ehkä minä ja vauva saadaan levätä ennen koitosta. meinaan masuasukkikin on kaikki yöt aivan hiljaa.

maanantaina sitten yliaikaiskontrolliin. mun on pakko varmaan henkisesti alkaa asennoitua siihen käynnistämiseen, jollei sisätutkimus sitten käynnistä synnytystä sitä ennen. en millään haluaisi lähteä enää ronkittavaksi ja tutkittavaksi, mutta ei maha mittää. mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ei ole edelleenkään ilmassa. meikäläisellä taitaa olla laiska kohtu ;)

oikein mukavaa viikonloppua kaikille ! ja suppareita niitä toivoville !

aamos 41+1

Vierailija
9/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä niin kurja olo taas noiden selkä-, häntäluu- ja liitoskipujen kanssa, että toivoin vaan, et vauva syntyisi ja vähän äkkiä. Särkylääkkeetkin oli loppu, joten koko ilta meni vaan sohvalla maatessa, kivuista kärsien. Ja esikoinenhan ei oikeen tota äitinsä lepäilyä sulata:(

Nyt yön aikana on paukahtanut ihanat turvotukset ja jalkoja ja käsiä kutittaa.

Aattelin tässä vielä viikon verran odotella ja sitte tilaan minäkin ajan vyöhyketerapiaan. Sitä ennen täytyy vaikka pestä mattoja ja uida järvessä....

Kristiinalle suppareita! Toivottavasti pääset tänään synnyttämään:)

pricilla 37+4

Vierailija
10/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutukset monelle jotta viikonlopusta tulisi oikein tapahtumarikas:)

Minä jo luulin että yöllä päästään asiaan, mutta ei. Illalla oli niin huono olo, oksetti ja p**katti. Kivuttomia supistuksia tuli paljon eikä nukkumisesta meinannut tulla mitään. Niin sitä vain aamulla serättiin yhä omasta sängystä lukuisten vessareissujen jälkeen. Epätoivoista!

Mieheltä kysyin että voiko johonkin tehdä valitukset jos tilattu " tuote" ei tule ajallaan? Moni asiakashan jättää sitten tuotteen ottamatta tai hakee sen jostain muualta...

Meillä on tänään miehen kanssa seurustelun aloittamisen vuosipäivä, 12vuotta tulee täyteen, tosin naimisissahan me ollaan oltu pari vuotta. Mutta hyvä olisi lapsen syntyä tällaisena merkkipäivänä:) Varsinkin kun Suomi voittaa tänään viisut ja pääsee lätkäfinaliin;)

Täytynee alkaa ruoan laittoon, mies lähti aamulla tuttavan maatilalle kiireapulaiseksi peltohommiin.

Suppari ja auringonsäteitä kaikille!

t. Nasu ja Touko-masu 39+6 (Huomenna LA, hui!!!)

Vierailija
11/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips !

Eilen oli oikea itku ja masennus päivä...

neuvolassa sanottiin että , koita nyt päästä jo synnyttämään kun tämä tuntiusi olevan niin , älyttömäm suuri vauva.... lohdutti mua tosi paljon... ei laskeutunut ei limatulpasta tietoakaan jne.

kaikki arvot hyvät ja pissa puhdas... siihen neuvolan täti tokas että , ompa harmi kun ei ole syytä laittaa äitipolille.

sukulaiset ja tuttavat rinkuttaa ...joko ???

toi neuvolan touhu on muutenkin mennyt mielestäni huonompaan suuntaan... sisätutkimus tehty yhdellä sormella 6 viikkoa sitten.

silloin lääkäri sanoi että , lapsi on niin suuri että , yli ei päästetä missään tapauksessa... seuraava neuvola aika kuitenkin vasta kun viikkoja 40 +3

mulla , on edellisestä synnytyksestä aikaa jo 12 vuotta joten olo on kuin ensisynnyttäjällä taas...

no joo onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja koitetaan me muut jaksaa odottaa... katselen kaiholla pinnasänkyä...

tuntuu että , kohta on käpertynyt täysin omaan itseensä ja tähän hemmetin odottamiseen että , kaikki muu menettää merkityksensä... täytyy vissiin alkaa taas ryhdistäytyä....

tuntuuko teistä muista ettei halua mennä ihmisten ilmoille päiviteltäväksi ?

nyt lopettelen kun " rönsyilee " tää juttukin miten sattuu.

plussa 39 + 3

Vierailija
12/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalatreffit vaikka huomiseksi sopisivat paremmin kuin hyvin kunhan ei lätkän finaalin aikaan. Tai koska vaan ensi viikolla, kunhan nyt ei ihan kesäkuulle venyisi.

Näillä viikoilla esikoinen oli jo maailmassa, ja nyt mietinkin että mihin näistä vaihtelevista toimitusajoista oikein voi valittaa?! :)

Tehän kai molemmat olette olleet tutustumiskäynnillä nyt remontin aikaan, onko siellä odotettavissa ihan kauhea rakennusmeteli?

Tuleeko muille useita " No joko?" -kyselyitä päivässä? Mulla ainakin tutut kyselee jatkuvasti, etenkin äiti tivaa koko ajan että " tuntuuko YHTÄÄN siltä että kohta tulee lähtö" ? No ei tunnu, ja alkaa jurppia nuo kyselyt...

Kärsimätön Pampula ja ei-enää-niin Sintti 39+4

Vierailija
13/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannu et meteli olis härinny. tosi hiljaista ja rauhallista oli. =) ite saatan kyllä mennä jo ens yönä. suppareita tulee kivasti, vauva aika rauhallinen (liikkeitä tulee kyllä tarpeeks) ja muuten vaan kummallinen olo. ajattelin että viisujen jälkeen olis kivaa lähteä..

mahtaako olla ruuhka kun kätilö sanoi että keskuussa on mutta nyt kun kattoo lehissä niin vauva tulee kuin sieniä sateessa. tavallaan kivaa ettei tarvii olla yksin. silti oma huone olis ihan jees.

no, myöhemmin ja jos musta ei kuulu mitään niin olen lähteny. =)

my_selene ja neiti rv 38+5

Vierailija
14/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja toivottamaan IIIIISOOOJA suppareita ja " helppoja" synnytyksiä kaikille!

Täällä poika on nyt tasan 2vkoa ja selvästi alkanut kasvamaan, eilen päästiin jo ulkoilemaankin kun ilma oli hieman parempi..

Tänään sitten vaan sataa.. höh..

Olettekos miettineet toiveita synnytyksen suhteen??

Jos saan suositella niin ainakin omalle kohdalleni koin tuon veden jopa tehokkaammaksi kuin epiduraalin, jonka sain esikoista synnyttäessäni..

Rentoutuminen oli helpompaa vedessä.. =)

Mutta mukavia oloja!

pid ja Mytty 2vkoa

Vierailija
15/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Ei olla vielä sairaalassa.Veristä limatulppaa on tullut jo kaksi päivää, mutta ei muuta.Ei supistuksen supistusta.Lähdin eienkin oikein tarkoituksella siskon kanssa kaupungille.Käytiin vielä katsomassa Da vinci-koodi ja hyvinhän tämä äityli siellä jaksoi istuskella.Vähän jännsin, että mitäs sitten jos lapsivedet menisi kesken leffan...mutta ei mitään.Huomenna olen menossa jo toistamiseen sinne yliaikaiskontrolliin, joka tuskin tuo asiaan muutosta.Yritän henkisesti valmistautua siihen, että ensi viikolla käynnistetään.Plaah!!

Tulipas taas negatiivinen teksti, mutta mieli on jotenkin niin maassa, kun mitään ei tapahdu.

Kaikki soittelevat ja kyselevät, että joko....ja mua se jo ainakin ärsyttää.

Ahava ja vauveli 41+5

Vierailija
16/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kyllä Lordi antaa tänään kaikkensa ja pärjätä jos meinaa tän lätkämasennuksen jollain tavoin voittaa. Oli kyllä taas aika ponneton peli, ei leijonien tapaista.

Täällä on tänään tullut jonkin verran supistuksia. Ei pahoja mutta jotain kumminkin. Tuntuu myös tuolla selän puolella. Toivotaan parasta, mutta parempi olla pelkäämättä pahinta!!!!

Soittoja sataa kyllä päivittäin...Olen siis ollut torstaista asti koiravahtina enolla ja tuntuu että koko suku on valjastettu valmiuteen että synnytys voi alkaa koska tahansa. Ja varmuuden vuoksi opn jätetty myöskin taksiraha pöydälle jos kukaan ei ole käytettävissä;) No ei voi ainakaan sanoa olevansa unohdettu!

Toiveikasta loppuiltaa kaikille!

Dolosa ja sintti 39+1

Vierailija
17/17 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava päivä tänään. Tyttö oli kuin enkeli koko päivän ja meni nukkumaankin ilman yhtään itkun tirautusta. Saunottiin ja kohta päästään syömään. Edellistä synnytystä ennen saunottiin ja syötiin lihamureketta, nyt tein lihapullia, joten jospa jauhelihateema ja sauna laukaisisi synnytyksen :D!!!

Mä en ole käynyt nyt tutustumassa synnytysosastoon. Ajelin vain ohi yksi päivä ja mielessä kävi, että raksatyömaa varmasti kuuluu huoneisiin, kun kaivavat ihan siinä ikkunoiden alla. Mulla oli viimeksi kovasti apua lämpimästä suihkuttelusta avautumisvaiheessa ja nyt ajattelin kokeilla ammetta. Toivottavasti päästään pian tositoimiin.