Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vaihdan hoitoalalta?

Vierailija
29.03.2019 |

Opiskelen sairaanhoitajaksi eikä vaan kiinnosta enää. Huono palkka ja paljon vastuuta. Ei tunnu omalta jutulta.

Mitä suosittelet? En halua mitään sellaista työtä jossa istutaan koko päivä kokouksissa tai koneen ääressä, ei ole oma juttu.

Ehdota jotain, kiitos.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, samaa mietin. Nyt yhteishaussa pitäis jotakin hakea. Tosin olen jo valmistunut ja 7 vuotta ennättänyt tehdä töitäkin. Jätä ihmeessä opinnot kesken ja keksi jotain muuta. Ei tämä työ ole sen rahan arvoista.

N29

Vierailija
2/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, samaa mietin. Nyt yhteishaussa pitäis jotakin hakea. Tosin olen jo valmistunut ja 7 vuotta ennättänyt tehdä töitäkin. Jätä ihmeessä opinnot kesken ja keksi jotain muuta. Ei tämä työ ole sen rahan arvoista.

N29

Mutta mitä muuta? AMK:ssa oikeastaan kaikista aloista tienaan saman kuin sh ja samoin yliopistossa niistä jotka minua kiinnostaa (farmasia ja kasvatustiede) niin palkka on jopa vähemmän kuin hoitoalalla.

Eli missä ihmeessä voi saada enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies

Maalari

Puutarhuri

Jumppamaikka

Liikunnanohjaaja

Mistä olet kiinnostunut

Vierailija
4/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti totuus on että sh:t ei nyt niin huonosti tienaa. Harvat pääsee hurjasti parempiin palkkoihin.

Vierailija
5/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa rahaa ei ole

Vierailija
6/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajillahan on vaikka mitä mahdollisuuksia. ehkä sun kannattaisi vaan vaihtaa työpaikkaa, eikä alaa?

Vierailija
7/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies

Maalari

Puutarhuri

Jumppamaikka

Liikunnanohjaaja

Mistä olet kiinnostunut

Etsin parempaa palkkaa. Sairaanhoitaja tienaa paremmin kuin esim. Liikunnanohjaaja.

Vierailija
8/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin varastoihin. Eipähän tarvitse perseitä pestä tai kokouksissa istua.

Vierailija
9/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin varastoihin. Eipähän tarvitse perseitä pestä tai kokouksissa istua.

Varastolle pääsee kuka tahansa ilman mitään koulutusta ja se työ vasta p*rseestä onkin.

Sitä paitsi sairaanhoitajille on aika paljon sellaisiakin työpaikkoja, joissa ei mitään pehvoja tarvitse pestä.

Vierailija
10/43 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeskele lisää esim. sosionomi, toimintaterapeutti yms. sairaanhoitaja on hyvä pohja tähän.

Vierailija
11/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeskele lisää esim. sosionomi, toimintaterapeutti yms. sairaanhoitaja on hyvä pohja tähän.

Sosionomi ja toimintaterapeutti saa sitä samaa palkkaa kun sh ellei huonompaa, ainakin sosionomi. Ja vastuu kova tässäkin, ei kiitos.

Vierailija
12/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi

Restonomiksi

Ei suomessa ole mitään helppoa rahaa saatavilla. Alalla kuin alallane jotka tienaa enemmän on ottaneet lisävastuuta ja esim. Esimieshommia.

Vierailija
13/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteitä, alat tekemään bisnestä

Vierailija
14/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppatieteitä, alat tekemään bisnestä

Mun mielestä niillä ei ole erityisen hyvin töitä..?

Vierailija
15/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työympäristöä. Jossain paikoissa sh:n työnkuva tosi leppoisa. Kannattaa valita työpaikka tarkkaan.

Vierailija
16/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin sairaalatyön lastensuojeluun. Rankkaa toki, mutta mielekkäämpää kuin perseiden peseminen. Työskentelen päihdenuorten kanssa.

Vierailija
17/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja voi toimiamyös vähemmän vastuullisissa tehtävissä. Voi olla työssä jossa esim.lääkehoitoa ei ole juurikaan. Joissain työpaikoissa kiire, joissakin ei. Joku vuorotyötä, joku päivä. Sairaanhoitajan palkka ei ole huono, vaikkakin liian matala vastuuseen nähden joissain paikoissa.

Mutta jos mielii parempipalkkaista ja vähempi vastuullista työtä niin aika hankala yhtälö. Palkan mukana kasvaa vastuu ja vaativuuskin.

Vierailija
18/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä alalla (hoitoala) ei niinkään häiritse palkka vaan kiire, kiukkuiset potilaat, räyhäävät omaiset. Johto kehittelee alati uusia toimintamalleja jotka käytännössä sakkaavat.

Sijaisia on vaikea saada ja ylityövapaita on kertynyt viikkojen edestä, mutta niitä ei ikinä ehdi pitämään.

Nuorikkona olin tehtaassa töissä, jossa oli hyvä palkka, kivat työkaverit, ei vastuuta juurikaan mitään, hyvät työsuhe-edut. Harmitta aivan vietävästi, että lähdin opiskelemaan hoitoalaa.

Itse olen jo niin vanhna etteo minun alalta kannata poistua kuin eläkkeelle, mutta jos teistä nuorista tuntuu vähänkin siltä ettei hoitoala ole oma juttu niin vaihtoon urasuunnitelmat

Vierailija
19/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja pienellä paikkakunnalla ja harkitsen alan vaihtoa. Tahdon päivätyön, opiskelu ei tällä hetkellä ole mahdollista.

Ehdotuksia??? Palkalla ei niin kovasti ole väliä...

Vierailija
20/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskel, vaikka maisteriksi nytbebsun omalla alallasi.

On mahdollista päästä sen jälkeen esinies- tai johtotehtäviin tai esim. Kehityspuolelle. Sairaanhoidon opettaja myös hyvä vaihtoehto.

Josnhakuat kokonaan eri alalle, niin ehkä joku kaupallinen ala? ktm?

Perusduunarir tienaa hyvin: putkiasentaja, sähköasentaja esim. Töitä pitää tehdö paljon ja mielellään oman firman kautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän