Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas te yksineläjät, jotka ette viitsi välittää omasta ravinnosta

Vierailija
29.03.2019 |

Onko teidän oma terveys ihan sama?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En aio elää vanhaksi.

Vierailija
22/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan sama. On mulle ihan tietoinen valinta, että elän makeasti mutta lyhyesti. Juon mitä mieli tekee, syön mitä mieli tekee, en liiku jos ei huvita jne. Parempi lyhyt ja hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.

Ok, sun mielestä ns. terveellinen ravinto on jotenkin ikävää ja tylsää. Et ole tainnut hyvää ja terveellistä ruokaa koskaan syödäkään.

Enkä nyt puhu "suositusruuasta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki kaiken oikein; söi hyvin ja terveellisesti, oli aina normaalipainoinen, raitis, liikkui, harrasti... Hän kuoli kamalalla tavalla syöpään 50-vuotiaana.

Itse elän kahvilla ja välipaloilla. Tämän viikon "ateriani" ovat olleet pari paahtoleipää kerrallaan. Mä en vaan välitä.

Vierailija
24/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina sama vointi oli sitten mitä salaatti ja kasvis- ym. terveellistä tahansa tai makkaraa, leipää ja ranskiksia, kermaa ja kahvia :)

Ymmärrät kuitenkin, että pitkällä tähtäimellä näin ei tule olemaan, jos makkaralinjaa vedät ikuisesti.

Niin mitä haittaa huonosta syömisestä on, jos vointi on ihan sama, vaikka söis paremmin?

Pitkällä tähtäimellä se vointi ei tule pysymään hyvänä, jos syö jatkuvasti huonosti. Eikö se ole itsestäänselvää?

Miten se heikkenee? Jos voi ihan hyvin?

Vierailija
25/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksiin vaikuttaa geenit, ei juurikaan se mitä syö, sori vain ap.

Geenien aktiivisuuteen voi vaikuttaa omilla syömisillä.

Millä ruuilla ja miten se näkyy? Millä aikavälillä?

Vierailija
26/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina sama vointi oli sitten mitä salaatti ja kasvis- ym. terveellistä tahansa tai makkaraa, leipää ja ranskiksia, kermaa ja kahvia :)

Ymmärrät kuitenkin, että pitkällä tähtäimellä näin ei tule olemaan, jos makkaralinjaa vedät ikuisesti.

Niin mitä haittaa huonosta syömisestä on, jos vointi on ihan sama, vaikka söis paremmin?

Pitkällä tähtäimellä se vointi ei tule pysymään hyvänä, jos syö jatkuvasti huonosti. Eikö se ole itsestäänselvää?

Tai sanotaanko, että voi yhtä huonosti vaikka söisi monipuolisestikin? Ei mulla ainakaan ole mitään vaikutusta syökö vitamiineja (ruuasta) vai ei. Olisikin kivaa, jos sillä olisi vaikutusta.

Vierailija
27/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenien aktiivisuuteen voi vaikuttaa omilla syömisillä.

Millä ruuilla ja miten se näkyy? Millä aikavälillä?

Tietoa löytyy hakemalla.

Vierailija
28/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se yksineläminen vaikuttaa siihen miten ja mitä syö.

Yksineläjät usein mainitsevat, etteivät viitsi panostaa ravintoon vain itseään varten.

Kyllä mä ainakin panostan terveelliseen ja maistuvaan ruokaan, koska ruoka on yksi parhaista elämän nautinnoista. Saa hyvälle mielellekin.

Vierailija
29/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan sama. On mulle ihan tietoinen valinta, että elän makeasti mutta lyhyesti. Juon mitä mieli tekee, syön mitä mieli tekee, en liiku jos ei huvita jne. Parempi lyhyt ja hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.

Ok, sun mielestä ns. terveellinen ravinto on jotenkin ikävää ja tylsää. Et ole tainnut hyvää ja terveellistä ruokaa koskaan syödäkään.

Enkä nyt puhu "suositusruuasta"

No on se. Seuraavaksi aion vetää Brownieta (itse tein) ja maitoa kuohukermalla. Nam! Joku terveysintoilija sais syödä jotain lese-punaviinimarjapaistosta margariiniin leivottuna ja juoda kurria tai vettä.

Vierailija
30/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sanotaanko, että voi yhtä huonosti vaikka söisi monipuolisestikin? Ei mulla ainakaan ole mitään vaikutusta syökö vitamiineja (ruuasta) vai ei. Olisikin kivaa, jos sillä olisi vaikutusta.

"Monipuolisuus" ei tarkoita välttämättä, että ravinnosta saa tarvitsemansa. Vitamiinit ei muuten ole ainoa asia, mitä ruuasta tarvitaan.

Vierailija
31/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäahtaminen jossain taukkibuffetissa kyllä saa paremmin napaseudun ratkeamaan ja suolistosi (t)yökkäämään, sitten kaadutaan mukulakivillä kun juostaan miesasiakkaan perässä.

Ryhmäahtamisella kun vielä juomia läträtään, niin se on siinä.

Vierailija
32/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä olemme kaikki kuolleita.

Vierailija
33/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monipuolisuus" ei tarkoita välttämättä, että ravinnosta saa tarvitsemansa. Vitamiinit ei muuten ole ainoa asia, mitä ruuasta tarvitaan.

No ei niin, mutta jos ei sekään riitä, niin mitä sille voi tehdä?

Vierailija
34/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnolla on vain pieni merkitys terveyteen, vaan merkittävin tekijä on geenit, sen jälkeen elämäntavat -riittävät yöunet ja lepo, stressin hallinta, onnellisius ja hyvinvointi, liikunta ja muut ympäristötekijät. Ja sen jälkeen tulee ravinto, yhdessä terveydenhoidon ja lääkityksen ohella.

Vierailija
35/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravinnolla on vain pieni merkitys terveyteen, vaan merkittävin tekijä on geenit, sen jälkeen elämäntavat -riittävät yöunet ja lepo, stressin hallinta, onnellisius ja hyvinvointi, liikunta ja muut ympäristötekijät. Ja sen jälkeen tulee ravinto, yhdessä terveydenhoidon ja lääkityksen ohella.

Näin mäkin olen sen kokenut. Mulla on hyvät geenit, joskin geeneissä on masennustaipumus. Ei se ole todellakaan ruualla kadonnut. Muuten terveys on hyvä, katson, että esim. liikunnan puute vaikuttaa terveyteen paljon enemmän, kuin se mitä syö. Itse en siis liikukaan yhtään, rempat tulevat sieltä ennemmin, kuin ruasta. Tosin en nyt syö täysin tolkuttoman huonosti, mutta välillä on kausia, että en syö melkein mitään tuoretta, kasviksia, hedelmiä tms.

Vierailija
36/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuisesti suhtaudun. Terveys ei ole yhdentekevää, mutten ole valmis suuriin uhrauksiin sen takia, esim. lopettamaan suklaan syöntiä. Ruoka mitä syön on terveellistä. En polta enkä juo. Tiedän kyllä, että jo suklaa yksinään tuhoaa terveyden ajan mittaan. Mutta ei tämä elämä ole herkkua, enkä halua johonkin Attendon "hoiva"kotiin.

Vierailija
37/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta länsimaisia hyvinvointisairauksia ei juurikaan esiintynyt ennen teollistumista.

Että sori vaan.

Sinccis

Vierailija
38/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaksipiippuisesti suhtaudun. Terveys ei ole yhdentekevää, mutten ole valmis suuriin uhrauksiin sen takia, esim. lopettamaan suklaan syöntiä. Ruoka mitä syön on terveellistä. En polta enkä juo. Tiedän kyllä, että jo suklaa yksinään tuhoaa terveyden ajan mittaan. Mutta ei tämä elämä ole herkkua, enkä halua johonkin Attendon "hoiva"kotiin.

Elämäsi on herkkuja.

Sinccis

Vierailija
39/39 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä olemme kaikki kuolleita.

Ja mikä pahinta, ravinnon terveydellisyydesta huolimatta, kuoleman todennäköisyys on 100% jossakin elämän vaiheessa.