Kauhea ikäkriisi! Onko elämällä mitään annettava kun täytän jo 40?
Tuntuu että koko elämä meni jo ohi, tästä eteenpäin vaan odotellaan koska kuolema korjaa...
Kommentit (66)
Meillä menee aikaa että lapset alkavat itsenäistyä, vanhin vasta aloittanut koulun syksyllä.
Minäkin voisin opiskella, olis rahat sitten entistä tiukemmalla. Mutta eipä siinä elintaso nouse vaikka palkkaa saisikin enemmän, koska velat ei lopu ikinä. En ole uraohjus-tyyppiä, en ikinä haluaisi mihinkään johtotehtäviin, olen enempi sellainen yksinäinen ahertaja.
Ja heti ollaan tarjoamassa masennusta, kun kaikki ole höpöhöpöihkua. Kyllä minä lapsistani nautin, mutta riittääkö se teille muille elämän sisällöksi?
Ap
Miettikää, Britannian kuningatar Ellu on yli ysikymppinen ja niin pirtsakka! Nauttikaa elämästä ikää turhaan miettimättä! Me ollaan kaikki yksilöitä, ei syntymävuosi määrittele meitä.
Katso saippuasarjoja ja syö suklaata niinkuin minä.Mummo 67v
Ei sinulla ole ikäkriisi vaan muu kriisi: työkyvyttömyys ja taloudelliset ongelmat.
Sulla on vielä noin 40 vuotta aikaa selviytyä, mutta aloita selviytyminen silti heti!
Minun elämässä on tapahtunut mahtavia asioita sen jälkeen kun täytin 40. Toki sitä ennenkin, oli hyvä nuoruus, opiskelin, tein töitä, olin parisuhteessa ylo 20 vuotta, sain kaksi ihanaa lasta, matkustelin. Yli 40-vuotiaana erosin, löysin rakastajan, sen jälkeen löysin uuden ihanan kumppanin, uuden työn, uusia harrastuksia, seuraan lasten varttumista aikuisiksi. Toivoisin, että eläisin vielä 40 vuotta ja sitten kuolisin, mutta 40 vuotta vielä edessä!!
Monet Hollywood-tähdet on vasta 40-vuotiaina breikanneet alalla.
Täytän kohta 45v. ja uskon että elämällä on vielä paljon annettavaa. Tällä hetkellä lähinnä ahdistaa eläkeiän jatkuva nouseminen ja tulevan eläkkeen pienuus. Työelämä on myös kymmenen vuoden sisällä muuttunut ahdistavaksi; Päivän sana on tehostaminen ja jatkuva kiire. Haaveilen siitä, että jossakin vaiheessa huomataan, että työntekijät ovat ihmisiä, eikä robotteja.
Ellulla ei varmaan rahahuolet paina. Ja hollywoodissakaan ei 40-naiset breikkaa, ne alkaa jäädä ilman töitä.
Jos eroaisin, en varmaan ikinä haluaisi uutta miestä. Ne on niin nähty. Mutta kovin se olis rankkaa eronneena pienten lasten äitinä kun ei tukiverkkoa juuri ole, vaihtaisin varmaan vaan ongelmat toisiin.
Ap
"Mutta eipä siinä elintaso nouse vaikka palkkaa saisikin enemmän, koska velat ei lopu ikinä. "
Hae velkajärjestelyyn, niin velkojen maksu loppuu 5 vuoden päästä. Loput velat annetaan anteeksi. Se pelasti minut.
Vierailija kirjoitti:
Ellulla ei varmaan rahahuolet paina. Ja hollywoodissakaan ei 40-naiset breikkaa, ne alkaa jäädä ilman töitä.
Jos eroaisin, en varmaan ikinä haluaisi uutta miestä. Ne on niin nähty. Mutta kovin se olis rankkaa eronneena pienten lasten äitinä kun ei tukiverkkoa juuri ole, vaihtaisin varmaan vaan ongelmat toisiin.
Ap
Sun ongelma on siis rahahuolet, ei ikäkriisi.
Ei ehkä sulle, mutta mä saan miljoonaperinnön.
Naisen elämähän on parhaimmillaan yli nelikymppisenä. Ei enää eletä vauvojen ja miesten ehdoilla, vaan voit vihdoinkin tehdä juuri sitä, mitä itse oikeasti haluat. Harrastaa, tehdä uraa, matkustaa... mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun elämä minkään pippelin saamisen ympärillä pyöri, eiköhän ne ole jo nähty.
Ap
No ei pelkästään pippelin ympärillä tietenkään tarvitse elää, mutta kohtuudella kaikkea. Monet käy töissä ja ostaa tavaroita, joita voi sitten myydä kirpputorilla tai konmarittaa suoraan roskikseen. Facebook päivityksiä kannattaa tehdä. Ehkä seurata jotain muotia, ja yrittää olla trendikäs. Tehdä ensimäisten joukossa jotain uusia super food keittoja ja kuvat verkkoon tietenkin., Rakennat siihen facebook seinään jotain elämän kaltaista kuvakokonaisuutta. Lennät jonnekkin ulkomaille rannan turistipuoti kadulle märehtimään.
Nautit niistä elämän pienistä asioista. Kirjoitat vaikka vauvapalstalle, vaikka tiedät, että keskustelu saatetaan poistaa milivaltaisesti milloin vain. Ihan vaan teet asioita niiden itsensä vuoksi.
Jos olet työkyvytön ammattiisi, voisitko tehdä jotain muunlaista työtä? Esim. kirjoitustyö kotoa käsin. Tai muu tietokoneella tehtävä työ. Opiskella voi myös etänä.
Jos miehesi firma on tehnyt konkurssin ja hänen rahaongelmat verottaa noin pahasti omas elämänhaluasi, eroa velkasntuneesta miehestä. Eivät ne ole sinun velkojasi. Konkkaan mennyt yritys oli miehen, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä sulle, mutta mä saan miljoonaperinnön.
Sitä on kuitenkin sitten muutamassa vuodessa sairaalassa. Ei siinä kauaa kestä, kun alkaa elämä pyörimään viinan ja huorien ympärillä, eikä sitä kenenkään terveys kauaa kestä.
Olen 47 ja vaimo 45.
Nuorin lapsista on 10.
Elämä on ihan hyvää.
Lapsetovat aina vain omstoimisempia ja heistä on aina vain kypsempää seuraa.
Parisuhde meillä on hyvä, nytkin on ollut seksiä neljänä yönä peräkkäin.
Taloustilanne ei ole kovin hyvä, yrityksemme toimialalla kannattavuus on ollut laskussa jo pitkään.
Pitää harrastella asioita, joihin on varaa.
Onneksi meillä on mielenkiinnonkohteita.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämähän on parhaimmillaan yli nelikymppisenä. Ei enää eletä vauvojen ja miesten ehdoilla, vaan voit vihdoinkin tehdä juuri sitä, mitä itse oikeasti haluat. Harrastaa, tehdä uraa, matkustaa... mitä vaan.
Kuka ne lapset hoitaa jos minä matkustelen? Ja kenen rahoilla? Sama pätee harrastuksiin, hyvä jos kerran viikossa voi käydä työväenopiston jumpassa.
Vaikka ne lapset ei ole vauvoja, ei ne 2-7 vuotiaat yksin pärjää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ulkoilutetaan koiraa ja katsotaan uutiset. Se on hyvä.
https://www.instagram.com/p/BrXmiuvhhd2/
Voit lohduttautua sillä, että tämäkin muikkeli on jo 42-vuotias, mutta menisi ihan teinistä. Ikä on vain numero, 4-kymppisellä on vielä elämä edessä! Ole sen ikäinen miltä tunnet!