Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä lääke kieltäytyjiä oikein tuuppaa tänne?

Vierailija
29.03.2019 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme keskellänne, olemme osa yhteiskuntaa, meillä on äänioikeus. Koita kestää..

Vierailija
2/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kun on vuosia kokeillut eri lääkkeitä, että missä olis siedettävimmät haittavaikutukset niin alkaa siinä hieman lääkevastaisuus nostaa päätään. Vielä kun osa haittavaikutuksista voi vammauttaa pysyvästi. Mut hei, ei se haittaa vaikka vammaudut. Onhan se hyöty nyt ehkä parempi kuin ilman. Näin sanoo kaikki lääkärit.

Sekin on saanut mielipiteeni negatiiviselle lääkkeitä kohtaan kun lääkärit suoraan valehtelee haittavaikutuksista ja sitten vielä sanovat ettei saa lukea ohjelappusta koska sitten niitä haittavaikutuksia ainakin tulee (joita ei muka pitänyt olla). Siellä kun vain on myös ohje oireista, joiden takia pitää heti olla yhteydessä lääkäriin niin tosi kiva jos sitä ei saisi lukea eikä näin ollen osaa hakea apua hengenvaarallisessa tilanteessa.

Itseäni nyt vähän pelottaa kun pitäisi alottaa lääkkeet uudestaan. Mulla siis oli yli vuoden tauko koska olen vähävarainen ja se omavastuuosuus on oikeasti todella suuri raha minulle (50€). Nämä lääkkeet oli ihan sopivia, mutta koska aloitan ne alusta voi ilmaantua uusia haittavaikutuksia, joita ei aiemmin ollut. Ilmankaan en tosin pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta paikasta, kuin sinäkin: äidin masusta👋😃

Vierailija
4/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tosiaan sanotaan usein, että ota yhteyttä lääkäriin, jos tällaista ilmaantuu. Kun sitten kertoo lääkärille, niin se vaan naurahtaa, eikä ota mitään kantaa. Eräs lääke aiheutti diabeteksen, ei mitään kantaa.

Vierailija
5/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa sekoittaa lääkevastaisuuden ja lääkekriittisyyden? En vastusta lääkkeitä vaan vääriä tai pahimmillaan turhia lääkkeitä. Lääkäri jyrää potilaan omat tuntemukset koska tietää muka paremmin. Siinä vaaditaan luonteen lujuutta että uskaltaa olla eri mieltä. Eikä kaikki lääkärit ole tod päteviä. 

Kiire vai lääketehtaiden lahjukset kun tiettyjä saa helposti ja oikeasti auttavia joutuu suorastaan ruinaamaan? Siksi olin lähes kaksi vuotta kokonaan ilman kun alettiin vihjailla väärinkäytöstä. Tosi jee kun haet apua ja saat vttuilua.

Vierailija
6/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa sekoittaa lääkevastaisuuden ja lääkekriittisyyden? En vastusta lääkkeitä vaan vääriä tai pahimmillaan turhia lääkkeitä. Lääkäri jyrää potilaan omat tuntemukset koska tietää muka paremmin. Siinä vaaditaan luonteen lujuutta että uskaltaa olla eri mieltä. Eikä kaikki lääkärit ole tod päteviä. 

Kiire vai lääketehtaiden lahjukset kun tiettyjä saa helposti ja oikeasti auttavia joutuu suorastaan ruinaamaan? Siksi olin lähes kaksi vuotta kokonaan ilman kun alettiin vihjailla väärinkäytöstä. Tosi jee kun haet apua ja saat vttuilua.

Tuo väärinkäytöstä vihjailu on kyllä viheliäistä. Ymmärrän, ettei tiettyjä lääkkeitä mieluusti määrätä koska mahdollinen väärinkäyttö, mutta miksi ne evätään ihmisiltä jotka eivät väärinkäytä ja saisivat niistä apua?

Mulla on PTSD yhtenä diagnooseista. En saa ahdistukseen apua. Syy minkä sain on aina ollut "Näitä ei saa käyttää väärin eikä ottaa alkon kanssa." Ok? Mulla ei ole alkoholiongelmaa eikä minkäänlaista historiaa lääkkeiden väärinkäytöstä, joten en oikein ymmärrä.

Viime viikolla sitten tulikin taas paniikkikohtaus ja tuo lääke jonka olen saanut ei auta yhtään mitään (Propral). Mä sitten aloin hyperventiloimaan ja sen seurauksena lähti taju. Kaaduin pää edellä. Mies tuli hieman kohtauksen jälkeen kotiin töistä ja mä olin täällä sekavana ja otsa auki. Itse en muista juuri mitään tapahtuneesta.

Vierailija
7/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa niin vakavasti. Voi olla lukemattakin. Skip.. jne..

Vierailija
8/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muakin on syytelty hoito- ja lääkevastaiseksi kun kymmenen (10) vuoden epäonnistuneiden lääkekokeiluiden jälkeen sanoin että kiitti, riitti. Lääkärit eivät suhtautuneet vakavasti sivuoireisiin, mutta tämä koekaniinina olemisen lopettaminen auttoi, koska voin paremmin kuin olen koko tuona lääkehelvettikautena voinut. Siksi kerron muillekin omista kokemuksistani, samoin kuin siitä mitä olen muilta samaa kokeneilta kuullut. Ettei kenenkään tarvitsisi tuhota enää elämäänsä näillä lääketeollisuuden rahastusjutuilla. 

Vierailija
9/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkevastainen vaikken itse enää käytä, joillekkin sopii joillekin ei.

Mä oon tosi herkkä kaikille lääkkeille.

Se lähti siitä kun sain burnoutin ja määrättiin masennuslääkkeet.

Sain siitä kaikki haittavaikutukset jonka takia jouduin osastolle jossa LÄÄKKEIDEN VAIKUTUKSEN ALLA mut sitten diagnosoitiin.

Vaihtelivat lääkkeitä, varmaan kaikki maailman lääkkeet ja sama homma kaikissa.

Pääsin välillä aina pois osastolta ja nopeasti jouduin takaisin kun olin niin sekaisin, näin harhoja ja olin itsetuhoinen ymsymsyms.

Joku kerta kun pääsin pois osastolta ja lopetin lääkkeet, kun oli vielä vähän järkeä mukana.

Simsala bim. Kaikki oireet hävisi kuin "ihmeen" kaupalla.

Ja silti lääkärini ei usko, että kaikki oireet johtui lääkkeistä.

Vaikkakin lääkkeillä ravasin koko ajan osastolla itsetuhoisuuden yms takia ja ilman lääkkeitä en ole ravannut kertaakaan pariin vuoteen, mutta silti tapaan psykiatria, koska "Potilaan nopeasti vaihtuvan suisidaalisuuden takia jatketaan tapaamisia"

On kyl aika nopea tempoinen kun en ole kahteen vuoteen itse huomannut mitään

Eikä miehenikään.

Ehkä joskus joku lääkäri tajuaa sen, ettei lääkkeet sovi kaikille.

Vierailija
10/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkevastainen vaikken itse enää käytä, joillekkin sopii joillekin ei.

Mä oon tosi herkkä kaikille lääkkeille.

Se lähti siitä kun sain burnoutin ja määrättiin masennuslääkkeet.

Sain siitä kaikki haittavaikutukset jonka takia jouduin osastolle jossa LÄÄKKEIDEN VAIKUTUKSEN ALLA mut sitten diagnosoitiin.

Vaihtelivat lääkkeitä, varmaan kaikki maailman lääkkeet ja sama homma kaikissa.

Pääsin välillä aina pois osastolta ja nopeasti jouduin takaisin kun olin niin sekaisin, näin harhoja ja olin itsetuhoinen ymsymsyms.

Joku kerta kun pääsin pois osastolta ja lopetin lääkkeet, kun oli vielä vähän järkeä mukana.

Simsala bim. Kaikki oireet hävisi kuin "ihmeen" kaupalla.

Ja silti lääkärini ei usko, että kaikki oireet johtui lääkkeistä.

Vaikkakin lääkkeillä ravasin koko ajan osastolla itsetuhoisuuden yms takia ja ilman lääkkeitä en ole ravannut kertaakaan pariin vuoteen, mutta silti tapaan psykiatria, koska "Potilaan nopeasti vaihtuvan suisidaalisuuden takia jatketaan tapaamisia"

On kyl aika nopea tempoinen kun en ole kahteen vuoteen itse huomannut mitään

Eikä miehenikään.

Ehkä joskus joku lääkäri tajuaa sen, ettei lääkkeet sovi kaikille.

Minä myös sekosin täysin yhdestä mielialalääkkeestä. Mua ei voinut jättää hetkeksikään yksin koska yritin välittömästi surmata itseni. Mulla oli vielä oikein suunnitelmallisuutta mukana. Odottelin, että tulee ilta ja mies menisi nukkumaan. Hän tiesi etten saisi olla yksin, mutta minä vakuuttelin, että tulen pian perästä. En mennyt perässä, kun hän nukahti telkesin itseni toiseen huoneeseen ja yritin päättää päiväni. Mieheni sai burn outin takiani. Hän kun ei uskaltanut edes mennä töihin koska pelkäsi löytäväni minut kuolleena tullessaan kotiin. Sitten hänellä välähti. Sanoi, että voisiko tämä johtua uudesta lääkkeestäni. Minun käyttäytyminen kun muuttui kun aloin syömään sitä. Lopetin lääkkeet välittömästi edes kysymättä lääkäriltä.

Itsetuhoinen käyttäytyminen loppui ja tuntui kuin paino olisi noussut harteilta. Seuraavassa tapaamisessa lääkäri vieläkin nikotteli vastaan, että ei kai nyt lääkkeestä voi johtua ja en olisi saanut lopettaa ilman lupaa...

Tarkoitukseni ei todellakaan ole demonisoida lääkkeitä. Moni ihminen saa niistä suuren avun! Mutta olkaa kuitenkin varovaisia. Lääkkeet kun toimii jokaiseen ihmiseen eri tavalla. Mikä toimii minulle ei välttämättä toimi toiselle ja toisin päin.

Vierailija
11/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömien ei tule omaehtoisesti lopettaa lääkkeiden käyttöä, vaan muutokset lääkitykseen on tehtävä yhdessä hoitohenkilökunnan kanssa

Vierailija
12/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeillä ei ole haittavaikutuksia

Vierailija
13/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatri kirjoitti:

työttömien ei tule omaehtoisesti lopettaa lääkkeiden käyttöä, vaan muutokset lääkitykseen on tehtävä yhdessä hoitohenkilökunnan kanssa

sosiaali ja terveysministeriö on nimenomaan painottanut lääkehoidon jatkuvuuden tärkeyttä hyvinvoinnin kannalta

Vierailija
14/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatri kirjoitti:

:D:D Kiitokset nauruista. Tuo olikin jo uutta että lääkkeet vaikuttaa eri tavalla työttömiin kuin töissä oleviin.

Saitko muuten psykiatrin paperit keravan vai porvoon amitsusta?

Vierailija
15/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykiatri kirjoitti:

:D:D Kiitokset nauruista. Tuo olikin jo uutta että lääkkeet vaikuttaa eri tavalla työttömiin kuin töissä oleviin.

ihan yliopistosta nämä paperit on, ja kyllä, työttömät ovat suurimmassa osassa tapauksia niistä, jotka yrittävät lopettaa lääkityksen salaa

et ehkä tiennyt että sellaisella voi olla vakavia seurauksia

Vierailija
16/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

psykiatri kirjoitti:

ihan yliopistosta nämä paperit on, ja kyllä, työttömät ovat suurimmassa osassa tapauksia niistä, jotka yrittävät lopettaa lääkityksen salaa

et ehkä tiennyt että sellaisella voi olla vakavia seurauksia

minun mielestä työkkärissä voisi olla jonkinlainen seuranta jolla varmistettaisiin että työtön todellakin syö ne lääkkeet jotka heille on määrätty

Vierailija
17/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme keskellänne, olemme osa yhteiskuntaa, meillä on äänioikeus. Koita kestää..

Koska olette selkeästi holhouksen tarpeessa, niin voisi kyllä vakavasti harkita myös äänioikeuden poistoa noin kaistapäisiltä tapauksilta.

Vierailija
18/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lääkkeet on hyviä, kunha ottaa niitä kunnolla. Lääkkeet joissa ei ole rakkauden kolmiota, voi heittää suosiolla roskiin.

Vierailija
19/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin amerikassa rokotevastaisuus ylemmän keskiluokan kotirouvien harrastus. Sinänsä lääkkeetön elämä on kyllä tavoiteltavaa ja esim. statiineja määrätään liikaa.

Vierailija
20/36 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääke kriittisyys on hyvä asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän