Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talopaketin ostaminen?

Vierailija
28.03.2019 |

Ollaan miehen kanssa aikeissa ostaa tontti ja siihen talopaketti, mutta emme ymmärrä rakentamisesta oikein mitään.
Ihan ensiksi, jos tontin rakennusoikeus on 200m2 niin tarkoittaako tuo asuinpinta-alan rakennusoikeutta vai ihan kaiken? Sen tiedän että varastoa ei lasketa asuinpinta-alaan. Eli voimmeko tehdä 200m2 asuintilat ja päälle vaikka 10m2 varaston?

Ja missä vaiheessa tontilla tapahtuu mitäkin?
Pitääkö perustusten tekovaiheessa tontilla olla myös sähkömies ja putkimies vetämässä kytkentöjä? Ja kuinka pitkälle talopaketti kannattaa tehtaalta ottaa? Kun mietittiin että ei raaskita ottaa ihan avaimet käteen pakettina. Miehen veli on tehnyt rakennustöitä ja voisi varmaan tulla auttelemaan ja neuvomaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kannata uskoa ihan kaikkea mitä ihmiset täällä vastailee.

Minkä paketin otatte? Jos edullisin haluatte, Älvsbyhus taitaa olla edullisin.

Vierailija
2/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa koko homma! Avaimet käteen -paketissakin joutuu tekemään yllättävän paljon itse. Ja jos todella tiedätte rakentamisesta noin vähän niin älkää lähtekö minkäänlaiseen rakennusprojektiin itse mukaan vaan ostakaa jo valmiiksi valmis talo, piha, ulkorakennukset yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloittaisin opiskelun aivan muualta kuin aaveelta.

Vierailija
4/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiin talon ostaminen on tosiaan hyvä vaihtoehto, jos vain löydätte mieleisen. Pääsette paljon helpommalla ja sitäkin voi päivittää pienellä pintaremontilla.

Vierailija
5/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää tarjoukset mieluisista talopaketeista eri valmiusasteilla - voit samalla kysellä nuo miettimäsi asiat talopaketin tarjoajalta. Samalla erottuu ne jotka osaavat vastata hyvin kysymyksiisi.

Meillä oli avaimet käteen -paketti jossa jäi itselle lähinnä nurmikon istutus, puutarhan teko ja talon maalaus seuraavana kesänä. Toki se työllisti että valintoja täytyi tehdä moneen kertaan kun esim. alunperin valittu kiuas olikin liian iso jnejne, sähkömies ei tehnyt kunnolla hommiaan ja häntä piti itsekin pyydystellä paikalle..kaikkea tälläistä pientä.

Itse ajateltiin että tehdään säästyneellä ajalla mieluummin omille työnantajillemme ylitöitä kuin rakennetaan mitään palaa itse, meille kustannustehokkaampaa näin.

Vierailija
6/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän astisista vastauksista. Kuka teillä on ollut johtamassa työmaata? Pitäähän siellä olla yksi joka tietää sanoa missä vaiheessa tulee sähkömies ja missä vaiheessa putkimies..

Tekeekö vastaava työnmestari tuon puolen?

Jos me ollaan päättämässä niin siellä on varmaan samaan aikaan toistensa tiellä ihan turhaan monet tekemässä eri vaiheita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä