Minkä alan ihmisten kanssa lääkärit ovat suhteessa?
En ole kiinnostunut lääkäreistä enkä pidä lääkärin ammattia seksikkäänä, mutta yleisesti kiinnostaa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla on tällä hetkellä vain naislääkäreitä. Keskussairaalassakin enemmistö lääkäreistä on naisia.
Vielä parikymmentä vuotta sitten lääkäreistä ja papeista suurin osa oli miehiä. Nyt vastavalmistuneista on 60/40 ja 70/40 Naisten hyväksi.
Terveysasemalla vain naislääkäreitä täh? Olen ollut terveysasemalla töissä ja naisia ja miehiä ihan 50/50. Nyt olen sairaalassa ja taas on naisia ja miehiä ihan 50/50 silmämääräisesti.
Enkä siis ole lääkäri enkä hoitaja.Tällä hetkellä ei ole yhtään mieslääkäriä terveysasemalla.
Ala on naisistunut vauhdilla. Kympin tytöt pääsevät lääkikseen.
No puhut nyt jostain yhdestä terveysasemasta.
Opiskelen itse lääkiksessä. Oma otanta on, että lääkäri-lääkäri on yleisin, aika yleisiä myöskin lääkäri-DI tai lääkäri-ekonomi. Lääkäri-sairaanhoitaja -pareja löytyy mielestäni erityisesti vanhemmasta polvesta niin, että jo ikääntyneempi mies on lääkäri ja vaimo sairaanhoitaja, mutta nuorilla tuo ei enää ole mielestäni yhtä yleistä. Mutta tosiaan kun omia tuttuja miettii niin ihan kaikenlaisia yhdistelmiä kyllä on, puolisona on niin putkimiestä kuin rakennusinsinööriäkin yms.
Tiedän kaksi lääkäri+opettaja-paria ja yhden suurtalouskeittiön esimiehen ja lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla on tällä hetkellä vain naislääkäreitä. Keskussairaalassakin enemmistö lääkäreistä on naisia.
Vielä parikymmentä vuotta sitten lääkäreistä ja papeista suurin osa oli miehiä. Nyt vastavalmistuneista on 60/40 ja 70/40 Naisten hyväksi.
Terveysasemalla vain naislääkäreitä täh? Olen ollut terveysasemalla töissä ja naisia ja miehiä ihan 50/50. Nyt olen sairaalassa ja taas on naisia ja miehiä ihan 50/50 silmämääräisesti.
Enkä siis ole lääkäri enkä hoitaja.Tällä hetkellä ei ole yhtään mieslääkäriä terveysasemalla.
Ala on naisistunut vauhdilla. Kympin tytöt pääsevät lääkikseen.No puhut nyt jostain yhdestä terveysasemasta.
Kyllä tuo on trendi joka paikassa, koska naislääkäreitä on nykyisin jo 59% ja miehiä 41%.
Tietyt alat ovat hyvin naisvaltaisia.
Lastenpsykiatria 91% naisia
Lastenneurologia 86% naisia
Naistentaudit 78% naisia
Syöpätaudit 78% naisia
Ihotaudit 76% naisia jne
Duodecimin joulunumerossa tätä pohdittiin. Kolmasosa oli naimisissa toisen lääkärin kanssa, joista suurinosa omalta kurssilta.
Mun mieheni on kirjastonhoitaja. Ihanaa, kun ei olla samalla alalla. T. Lääkäri
Tässä on toinen helmi: Joka kymmenes lääkäri on duunaillut potilastaan.
Hahhaa, tänne maaseudulle kun erehtyy joku sinkku mieslääkäri, siinä on kylän mammoilla säpinää. Sen seurauksena on mm. Lääkäri-kirjastovirkailija, lääkäri-optikko ja (nais)lääkäri-raksaukko-pariskuntia syntynyt. Pysykää pois maaseudulta lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
No kuka nyt kenenki kanssa.
Ensimmäinen järkevä vastaus
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni on kirjastonhoitaja. Ihanaa, kun ei olla samalla alalla. T. Lääkäri
On tosiaan mukava kuulla juttuja ihan toisesta maailmasta, kun mies on rakennusinsinööri.
Lastenlääkäri-naistentautien erikoislääkäri sekä hammaslääkäri-lääkäri ovat tietämäni parit. Oon kuullu myös että hoitaja-lääkäri -pareja on jonkin verran
Kolme tuttua lääkäriä. Puolisot: juristi, DI (sähköntuotanossa) ja lääkäri.
Oma ja ystävä- ja työkaveripiirin otanta kollegojen puolisoista:
DI x tosi monta, lääkäri × tosi monta, ylitarkastaja, opettaja, arkkitehti, mieskollegoilla myös hoitajavaimoja. Naislääkäreillä lähes poikkeuksetta myös korkeasti koulutettu puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien. Jopa 50v+ lääkärit flirttailevat 20- vuotiaille hoitajaharjoittelijoille.
Tää on kyllä ihan totta. Opiskelin aikoinaan hoitoalaa (jätin kyllä muista syistä kesken), mutta muutamassa harkassa ehdin olla ja kyllä todellakin mieslääkärit katselivat sillä silmällä. Että ei se mitään huuhaata todellakaan ole vaan ihan totista totta. Samoin oli esim. Sairaalan sisällä hoitajan ja lääkärin välisiä suhteita.
Hoito on eri asia kuin suhde :D
Lääkäri-lääkäri lienee ylivoimaisesti yleisin (ja tässä hammaslääkärit laskettu mukaan), seuraavaksi yleisimmät naislääkäri-DI ja etenkin vanhemmassa polvessa mieslääkäri-sh. Nuoremmassa polvessa miehetkin tuppaavat yleensä pariutumaan akateemisten kanssa. Toisaalta tunnen pari duunarimiehen kanssa pariutunutta nuorta naislääkäriä.
Kun hetken kuuntelee lähipiirin lääkäri-lääkäripariskuntia, joiden kaveripiiri ja sukukin koostuu lääkäreistä ja lääkäreistä, on ikionnellinen ja kiitollinen muulla alalla toimivasta puolisosta. On nimittäin aika kapea-alaiset jutut :D
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt äkkiä mietin tuntemiani lääkäreitä, niin tulee kumppaneista mieleen hallintobyrokraattina työskentelevä tilastotieteilijä, sairaanhoitaja, yliopiston opettaja, talouspäällikkö. Ja onhan se Laura Huhtasalon mieskin terveyskeskuslekuri, kuulemma.
Olen kerran terassillla jutellut tollasen tilastotieteilijän kanssa ja kysyin, että miten susta tuli tollanen tieteilijä. Se sano, että hyvä kysymys. Enpä ole koskaan miettinyt miksi, mutta musta vaan tuli. EI kai se sit niin tarkkaa ole, kunhan tuli jotain.
Lääkäreitä on kyllä todella erilaisia.... Toiset on todella mukavia, ystävällisiä, sosiaalisia, ihmisläheisiä, reippaita....
Toiset taas on tosi jäykkiä ja sosiaaliset taidot pyöreä 0.
Toiset todella ylimielisiä (onneksi näitä tapaa harvoin)