Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistaja konkurssiin, Reinojen ja Ainojen valmistus loppuu

Vierailija
28.03.2019 |

"Huhtinen arvioi kysynnän laskun yhdeksi syyksi tossujen kestävyyden.

- Teimme silloin kuumina aikoina 250 000 tossua vuodessa. Monella suomalaisella on jo tossut, ja Ainot ja Reinot kestävät kovankin käytön.

Kaikki muu materiaali tuli Suomesta, mutta ruudullinen päällyskangas Italiasta.

– Tossujen valmistushinnaksi tuli 14-15 euroa ja markettihinta on ollut 29,90 euroa, sen yli tossujen hinta ei saa mennä. Kate pieneni jatkuvasti, Huhtinen laskee."

"Teemme vielä vuoden 2019 tilaukset loppuun, joitain kymmeniätuhansia pareja ja sitten valmistaminen loppuu."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/77ddc013-b9b6-4766-b9b2-826bf4f5577e

Minusta tossujen hinta on kyllä ollut tosi edullinen, kun vertaa laatuun. Annoin Ainot lahjaksi yhdelle ulkomaalaiselle tutulle, ja hän ihastui niihin ikihyviksi. Sanoi tilaavansa tyttärilleen samanlaiset ja yllättyi tosi paljon niiden edullisesta hinnasta.

Haluaisin vaaleansiniset Ainot, mutta niitä en ole onnistunut löytämään mistään oikeassa koossa. Pitänee ostaa muutama pari vaaleanpunaisia Reinoja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi.

Vierailija
2/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ostaisin kenkiä säästöön, niin voisin pärjätä n. 40 vuotta niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, mulla on ainakin kahdet ja lapselle olen ostanut kauppakengiks myös. Saakohan siis vielä tilattua?

Olen kyllä pitänyt arvokkaina tossuina.

Vierailija
4/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole aiemmin ostaneet niitä kenkiä? Olisi voinut konkurssilta välttyä.

Vierailija
5/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa demarien tosiaan nostaa veroja, että saadaan valmistamisesta vielä vähän hintavampaa ja pari työtöntä lisää elätettyä.

Vierailija
6/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ole aiemmin ostaneet niitä kenkiä? Olisi voinut konkurssilta välttyä.

Onhan niitä ostettu, kun niitä on 2007-2016 valmistettu 2,5 miljoonaa paria. Minultakin löytyy pari (joka on muuten ostettu vuoden sisään), mutta enempää en osta kun en tarvitse.

Vierailija
7/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antitossusankari, joten ei ole käyttöä moisille.

Vierailija
8/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, mulla on ainakin kahdet ja lapselle olen ostanut kauppakengiks myös. Saakohan siis vielä tilattua?

Saa, nettikauppa on vielä pystyssä. Itse kyllä tilaisin laskulle tässä kohtaa. Marketeistahan niitä saa vielä myös.

Vierailija
9/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti. Mun enkkumiehen suosikit. Joskus täytyy muistuttaa ettei lähde ulos niissä.

Vierailija
10/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ostaisin kenkiä säästöön, niin voisin pärjätä n. 40 vuotta niillä.

Vähän samat aatokset täällä, ostaa loppuiän kengät säästöön... Ja muutama ylimääräinen pari, että voi sitten x vuoden päästä trokata kalliilla huuto.netissä :)

Vierailija
11/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää. Viime vuosinahan nämä tossut vasta nousivat suursuosioon, vaikka niitä on valmistettu 30- luvulta saakka.

Vierailija
12/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hemmetti. Mun enkkumiehen suosikit. Joskus täytyy muistuttaa ettei lähde ulos niissä.

Osta varastoon niitä, ja anna lahjaksi aina kun edelliset hajoaa käsiin.

Vierailija
13/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttää. Viime vuosinahan nämä tossut vasta nousivat suursuosioon, vaikka niitä on valmistettu 30- luvulta saakka.

Vuosina 2007-2016 yhtiö teki yli 2,5 miljoonaa paria tossuja, myynti oli nousussa ja kymmenkertaistui.

– Sitten parisen vuotta sitten alkoi jyrkkä lasku. Vuonna 2018 pääsimme yrityssaneeraukseen. Nyt tilauskirja tälle vuodelle oli huono, joten konkurssi oli ainoa vaihtoehto, Huhtinen sanoo haikein mielin.

Aika nopeasti tosiaan alamäki alkoi.

Vierailija
14/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta varastoon niitä, ja anna lahjaksi aina kun edelliset hajoaa käsiin.

Näin täytyy tehdä ja muistuttaa sukua:D

Vierailija
15/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Mullakin on ollut Reinot tosi kestävät, eikä ole ollut tarve ostaa uusia vielä koskaan. Harmi että nykyään monelle firmalle on etu tehdä "huonoa" laatua jotta tuote ei kestä ikuisesti.

Vierailija
16/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tossujen myynti jopa kymmenkertaistuu, mutta sitten tulee hetkeksi taas hiljaisempaa, kuten joitakin vuosia aijemmin niin se on insta konkurssi. Ainoastaan jatkuva kasvu takaa jatkuvuuden. Jotenkin ei tämä nykyjärjestelmä tunnu kovin järkevältä.

Vierailija
17/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että nykyään monelle firmalle on etu tehdä "huonoa" laatua jotta tuote ei kestä ikuisesti.

Aivan. Luin viime viikolta brittinaisesta, jonka jääkaappi oli 65 vuotta (!) vanha ja edelleen käytössä, juomajääkaappina. Jääkaappi oli kulkenut suvussa sukupolvelta toiselle, ja sitä ei oltu koskaan edes korjattu mitenkään. Sen valmistaja oli joku brittifirma, joka valmisti aikoinaan mm. lentokoneita ja ammuksia. (Firman toiminta loppui jo 60-luvulla.)

Vierailija
18/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, nettikauppa on vielä pystyssä. Itse kyllä tilaisin laskulle tässä kohtaa. Marketeistahan niitä saa vielä myös.

Tilasinkin lapselle, mutta ei antanut muita vaihtoehtoja kuin suoraan pankkimaksun. No, sormet ristissä, että ne saa. Ei se nyt tosin ole kuin vajaan viidenkympin menetys.

Vierailija
19/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Itse kuljen niissä paljon ulkona.

Vierailija
20/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sitten ostaa Sauleja. Ne on paljon halvempiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi