Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka vuosi samat naamat eduskunnassa, vaikka valitetaan, miksi???

Vierailija
28.03.2019 |

Miksi ihmiset äänestää joka ikinen vuosi ne samat naamat eduskuntaan, joista valitetaan? Vai onko niin, että ihmiset vaan jättää äänestämättä ja on olemassa aina se joukko, joka on esim. Sipilän ja kumppaneiden kannalla ja ne äänestää aina. Kannattaa muistaa: SE JOKA EI ÄÄNESTÄ EI VOI VALITTAA JA JOS VALITTAA NIIN SYYLLISEN NÄKEE PEILISTÄ. Äänestäkää ihmiset oikeasti!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äänestäjän on tyhmiä ja aina vain äänestää samoja ihmisiä ja samoja puolueita. Jos puolue on jo monet kerrat todistanut olevansa huono niin älä enää ikinä äänestä sitä. Siniset ja kaikki sitä suuremmat puolueet ovat todistaneet huonoutensa, joten äänestä vain niitä pienempiä puolueita, siis ihan minipuolueita jotka ei välttämättä koskaan oo päässyt eduskuntaan.

Vierailija
2/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeilla jäljillä. Suomen politiikka on monelle ”tavikselle” äänestäjälle aivan liian sekava viidakko josta on vaikea kiinnostua, ja ääniä jää siksi antamatta valtavasti. Tässä olisi paljon selkiyttämisen varaa jotta kansalaiset saataisiin kiinnostumaan ja uurnille. Ihan ensiksi pitäisi pienentää eduskunta max. 100:n edustajaan, nykyinen edustajien määrä on näin pienelle maalle aivan turha sekä valtavan kallis ylläpidettävä ”tehokkuuteensa” nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä olen ajatellut ihan samaa. Ihmisten on pakko olla laiskoja tai sitten ovat vaan kyllästyneitä. Vaihtoehtoja ei ole, vai tietääkö joku maahanmuuttovastaisen vasemmistopuolueen??? Äänestäisin sellaista mielelläni.

Vierailija
4/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei ole kuin huonoja puolueita ja huonoja ehdokkaita.

Vierailija
5/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä typerämmät mielipiteet ihmisellä on, sitä hanakammin hän niitä mielipiteitään puolustaa ja ajaa eteenpäin. Eli sitä ahkerammin hän käy äänestämässä.

Vierailija
6/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestätkö sinä aina uusia naamoja? Minä äänestän, mutta kun muut äänestää niitä samoja. Äänestäkää nuorempia, hitton ne eläkeikäiset sieltä.

Vierailija
7/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että Eduskuntavaalit ovat vuosittain. Minä äänestän joka neljäs vuosi ja en koskaan nuorta enkä naista. Ehdokkaani on tohtoriksi väitellyt ja eläkeläisten asiat ovat hänen tärkein vaaliteemansa.

Vierailija
8/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ainoa vaihtoehto on antaa ns. "soraääni" jollekin pienelle puolueelle ja toivoa, että joku muukin tekisi niin.

Vierailija
9/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä typerämmät mielipiteet ihmisellä on, sitä hanakammin hän niitä mielipiteitään puolustaa ja ajaa eteenpäin. Eli sitä ahkerammin hän käy äänestämässä.

Yritätkö sanoa, että on fiksua olla äänestämättä? Sillähän se muutos saadaan aikaan.

Vierailija
10/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että Eduskuntavaalit ovat vuosittain. Minä äänestän joka neljäs vuosi ja en koskaan nuorta enkä naista. Ehdokkaani on tohtoriksi väitellyt ja eläkeläisten asiat ovat hänen tärkein vaaliteemansa.

Vois hyvin ollakin joka vuosi niin saataisiin nopeammin vaihtoon. :D Tarkoitin, että joka kerta, varmaan ymmärsit tämän. Vuodesta toiseen ne samat naamat siellä kuitenkin ovat. :D Pahoittelut epäselvästä muotoilusta. -ap

Vierailija
11/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestätkö sinä aina uusia naamoja? Minä äänestän, mutta kun muut äänestää niitä samoja. Äänestäkää nuorempia, hitton ne eläkeikäiset sieltä.

Asiaa, olin ihan tyrmistynyt lukiessani niistä keskustan ja kokoomuksen dinosauruksista jotka yrittivät pitää kiinni sopeutumiseläkkeistään, siis tyypit oli jotain 75 vuotiaina edelleen eduskunnassa?!?! Eikö politiikassa nimenomaan olisi elintärkeää olla ajan hermoilla, nämähän ne varmasti ovat kykeneviä ajamaan tavallisen kansan asioita kun eivät vuosikymmeniin ole enää olleet kosketuksissa esim. Normaalin duunarin työelämään. Joku ikäraja nyt näillekkin!

Vierailija
12/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että ainoa vaihtoehto on antaa ns. "soraääni" jollekin pienelle puolueelle ja toivoa, että joku muukin tekisi niin.

Joo. Jos puolue saa edes yhden kansanedustajan niin sen äänestäminen kannatti. Mutta jos puolue ei saa yhtään kansanedustajaa niin ehkä ääni meni hukkaan, vai? Voiko joku kertoa?

Vierailija
13/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valittajia ei ole tarpeeksi äänestäjäkunnasta tai valittajatkin äänestävät ns. samoja naamoja. Itse olen monena vuonna valinnut vain puolueen ja sitten heittänyt äänen puolueen ykköstykille. Saa sitten muut arpoa kuka tuon puolueen sisäisessä rankingissa osuu millekin paikalle.

Vierailija
14/14 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat ei äänestä. iso osa ei edes osaa äänestää, koska äänestyskopissa ei ole vaalikonetta vaan kynä ja paperilappu.

Minusta on outoa syyllistää äänestäjiä (koulutettuja, työssäkäyviä) siitä, että kouluttamaton luuseri ei edes halua äänestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän