Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sukupuolivalistusta, mistä?

19.05.2006 |

Mitä kirjoja on olemassa n. 5v. lapsille sukupuolivalistuksesta? Poika on alkanut (vasta nyt) kysellä oikein toden teolla mikä on nainen, miten vauvat sinne äidin mahaan joutuu, mikä tämä on (tamponi..), mitä teet ja miksi (meikkaaminen)...

Olen pääpiirteitä ja ympäripyöreitä vastannut mutta tamponiasiassa meni jauhot suuhun;)

Samaten on vaikea suhtautua jatkuvaan pippelin vilautteluun ja siihen että käsi on vähän väliä pöksyissä.

Hyviä kokemuksianne?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt lapset jo kohta 7&8v., mutta edelleen noiden juttujen kanssa painitaan ajoittain. Sanat vaan on jo tehokkaampia, tyyliin " mitä tarkoittaa nussia" :/ jne.

Mä lainasin aikoinani kirjastosta kirjoja mutta mun mielestä niissä oli aika suorasukaiseen tyyliin kyllä kuvitettu ja kirjoitettu joten en saanut niistä mitään apua. Tamponit ja siteet olen selittänyt niin niinkuin ne on eli naisella on kuukautiset, joka on merkki että voi saada lapsia, ja silloin pitää käyttää sidettä tai tampponia ettei housut sotkeennu.

Nyt meille on tulossa kolmas lapsi ja kysymyksiä on tosiaan lennellyt jatkuvaan ilmassa että miten se on sinne mahaan mennyt, nyt lapset vaativat jo ihan konkreettisesti selvennyksiä miten isi sen siemenen on sinne laittanut. Tosi vaikeeta mun mielestä on vastailla mutta olen pitäytynyt ihan totuuslinjalla, tosin mahdollisimman vähin elkein kuvaillut mitä tapahtuu.

Enpä siis mitään sinänsä apua osaa antaa muuta kuin että paras vaan kertoa asiat niinkuin ne ovat :).

Pippelin vilautteluihin en alkuun oikein puuttunut mutta kun poika alkoi kerran kylässäkin vilautella niin sitten käytiin keskustelu että sitä ei kylässä näytellä muuta kuin jos käy suihkussa tai pissalla. Ja että pimppa ja pippeli ovat jokaisen omaa aluetta eikä niihin muut saa koskea eikä niitä myöskään muille näytellä mutta että itse niihin saa sitten koskea jos haluaa...

Tsemppiä, nämä on niitä " naama punaisena" selittelyitä!

Vierailija
2/2 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle asioita utelevalle pojalleni (3 v) olen selittänyt suunnilleen näin:

isillä on vauvasiemen, jonka isi laittaa pippelillä äidin pimppiin. Siemen ui äidin masuun ja jos se löytää äidin vauvasiemenen, niistä yhdessä alkaa kasvaa äidin masussa vauva. Kun vauvalle tulee ahdasta, se haluaa ulos ja syntyy äidin pimpistä. (Poika selitti mulle että vauva ensin koputtaa ennen kuin syntyy).

Näitä elämää suurempia kysymyksiä oli selvästikin pohdittu porukalla päiväkodissa, koska mun oli pakko oikoa huikeita juttuja vauvojen synnystä..

Kysymyksiä satelee jo nyt paljon aiheesta.

Miksi ihmeessä tehdä asiasta jotenkin erityistä. Kerroinhan ruuansulatuksestakin, kun kakalle meno harmitti.. (suusta ruokatorvea pitkin masuun, josta suoleen ja ruoka muuttuu kakaksi, joka pitää päästää pönttöön..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla