Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin seurakuntaan/ herätysliikkeeseen Turussa? Kokemuksia?

Vierailija
28.03.2019 |

Olen nuori, parikymppinen kristitty. En siis enää mikään teini. Käyn evlut kirkossa sunnuntaimessussa, mutta lähiaikoina olen alkanut kaipaamaan ikäistäni vertaistukea. Evlut-kirkolla on aika huonosti nuorten toimintaa. Millaista on helluntalaisten toiminta? Heillä varmaan eniten jäseniä. Entä Sley?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat

Vierailija
2/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat

Jehovan todistajat eivät usko kolminaisuusoppiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan Helluntalaisiin lähde. Hullua sakkia. Kieltävät kaiken ja "puhuvat kielillä."

Vierailija
4/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin kirkkokuntaa.

Vierailija
5/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin kirkkokuntaa.

Saako kysyä minne, ja mistä syystä? Millaisia kokemuksia on ollut? Suosittelisitko muitakin kokeilemaan?

Vierailija
6/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat

Ap haki kristittyä seurakuntaa.

Ihmetyttää kyllä jos ei vilkkaassa ja isossa Turussa ole nuorille toimintaa kirkon piirissä.

Vältä ap ainakin pieniä karismaattisia seurakuntia, joissa yksi johtaja päättää kaikesta.

Vierailija
7/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan Helluntalaisiin lähde. Hullua sakkia. Kieltävät kaiken ja "puhuvat kielillä."

Kerro tarkemmin, mitä kieltävät.

Kielillä puhuminen löytyy Raamatustakin. Ei liity tiettyyn seurakuntaan tai kirkkokuntaan.

Vierailija
8/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa löytyy katolinen kirkko ja ortodoksinen myös. Liityin noista toiseen, koska en kokenut että luterilaisen kirkon tai just herätysliikkeiden parista löytyisi itselle hengellistä kotia jossa ois luonteva ja hyvä olla. Aina voi käydä jumalanpalveluksissa ja jutella vaikka pappien kanssa ja kysellä asioita jos ne pohdituttavat. Jumalanpalveluksiin tutustuminen on sitä kirkon toiminnan ytimeen tutustumista kuitenkin. Nettifoorumien varaan en pohdintoja jättäisi, vastaajia kun on kaikenlaisia monenlaisin motiivein.

Vierailija
9/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun rauhanyhdistys.

Vierailija
10/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat

Ap haki kristittyä seurakuntaa.

Ihmetyttää kyllä jos ei vilkkaassa ja isossa Turussa ole nuorille toimintaa kirkon piirissä.

Vältä ap ainakin pieniä karismaattisia seurakuntia, joissa yksi johtaja päättää kaikesta.

Tuntuu, että evlut-kirkon piirissä on vähän nuorten toimintaa, koska nuorten toiminta on pääasiassa keskittynyt näihin herätysliikkeisiin. Varmaankin juuri tuonne helluntaiseurakuntaan. Vielä en ainakaan itse ole löytänyt Turun evlut-kirkosta esim. nuorten aikuisten raamista. Siksi olen kiinnostunut varsinkin noista helluntalaisista. Ortodoksikirkkoa en olekaan pohtinut, täytyy tutustua paremmin. Katolisella kirkolla on oppeja (esim pyhimysten palvonta) joita en kannata, joten sinne en ole liittymässä.

Vierailija
11/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis ap.

Vierailija
12/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa löytyy katolinen kirkko ja ortodoksinen myös. Liityin noista toiseen, koska en kokenut että luterilaisen kirkon tai just herätysliikkeiden parista löytyisi itselle hengellistä kotia jossa ois luonteva ja hyvä olla. Aina voi käydä jumalanpalveluksissa ja jutella vaikka pappien kanssa ja kysellä asioita jos ne pohdituttavat. Jumalanpalveluksiin tutustuminen on sitä kirkon toiminnan ytimeen tutustumista kuitenkin. Nettifoorumien varaan en pohdintoja jättäisi, vastaajia kun on kaikenlaisia monenlaisin motiivein.

Etkö tiedä kumpaan liityit?

Vierailija
13/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu lähimpään mt-toimistoon.

Älä ajaidu muiden vietäväksi.

Vierailija
14/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet tästä linkistä Turun helluntaiseurakunnan sunnuntaijumalanpalvelukset klo 11-12.30 suorina lähetyksinä:

https://www.uskotv.fi/live/

Isompi helluntaisrk on Puistokadulla. Pienempi srk on Varissuolla:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristillinen_seurakunta_Uusipesula

Vierailija
15/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudu lähimpään mt-toimistoon.

Älä ajaidu muiden vietäväksi.

Älä huoli, en ole muiden vietävänä. Minulla on ihan oma tahto. :)

Kyselen kokemuksia, koska olen varma, että palstalta löytyy edes jokunen nuori kristitty turkulainen. Haluan vertaistukea, keskustella Raamatusta ja uskonasioista ikäisteni kanssa. En kaipaa ketään kertomaan mihin pitää uskoa ja millä tavalla, päätän ihan itse mitä teen elämälläni. 

Vierailija
16/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näet tästä linkistä Turun helluntaiseurakunnan sunnuntaijumalanpalvelukset klo 11-12.30 suorina lähetyksinä:

https://www.uskotv.fi/live/

Isompi helluntaisrk on Puistokadulla. Pienempi srk on Varissuolla:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristillinen_seurakunta_Uusipesula

Kiitos linkeistä! Helluntaisrk kiinnostaa kovasti.

Vierailija
17/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat

Jehovan todistajat eivät usko kolminaisuusoppiin.

ap

So what? Satuahan se on.

Vierailija
18/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikanani Turun hellareissa Puistokadulle jäivät vain "vanhat patut", kun Uusipesulaan meni se nuorempi ja nuorten aikuisten väki. En tiedä mikä tilanne mahtaa olla tällä hetkellä. Mutta käy katsomassa. Vanha kotiseurakuntani. (Nykyisin kuulun vapikseen).

Jos et ole koskaan käynyt Turun Martinkirkossa tiistai-illan Ilpoisten piirin tilaisuuksissa niin kannatta mennä tutustumaan. http://www.ilpoistenpiiri.fi/ Illoissa näkyy aika hyvin Turun uskovien kirjoa laidasta laitaan.

Vierailija
19/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin, mitä kieltävät.

Kielillä puhuminen löytyy Raamatustakin. Ei liity tiettyyn seurakuntaan tai kirkkokuntaan.

Ne on tosi tuomitsevia siellä. Kovaan ääneen tuomitaan oikeus aborttiin, homot, naispappeus, evoluutio. Eihän nämä kovin kristillisiä asioita ole, mutta ei ole tuomitseminenkaan. Aina joku maailmanloppu tulossa. Erilaisuutta ei suvaita!!

Vierailija
20/40 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tutustumaan tänne: https://vskl.fi/varikko/ 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän