Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kovat äänet sattuvat.

Epätoivoinen
28.03.2019 |

Olen 15v poika. Minulla taitaa olla ääniyliherkkyys. Minulla in lievää kuulonalenemaa taisi olla vähön alle 20db korkeista äänistä. Myös vasen korvani soi ja piippaa. Leuka ja purentavia vuoksi.

Perheeni on kuitenkin kovaäänine. Varsinkin veljeni hän karjuu korvaani täysillä. Se satuu niin paljon, että..

Myös äitini kimeä huuto tuntuu kuin vedettäisiin puukolla korvaan. Tämä saattaa johtua, siitä, että minulla oli vähänaika sitten paljon flunssia ja korvatulehduksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö korvalääkärillä käymään joko yksityisesti tai sitten terveyskeskukseen ja sieltä lähetteellä niin tutkisivat korvasi?

Voitko sanoa perheellesi että olisivat hiljempaa vai miten he reagoivat siihen? Voitko selittää että oikeasti sinuun sattuu.

Minulle tuli jossain vaiheessa tinnitus ja sen myötä hyperakusia, mutta onneksi se vähitellen rauhoittui, tai siis totuin tinnitukseen eikä ympäristön äänet enää tuntuneet niin kovilta. Suurta apua oli teetetyistä korvatulpista, joissa on laadukas suodatin. Suodattimia on eri vahvuisia.

Mutta niitä ei kannata käyttää koko ajan kuitenkaan.

Ainakin aiemmin Suomessa toimi Tinnitusyhdistys, ehkä saat myös heiltä neuvoa ja tukea.

Kyllä sun tilanne vielä helpottaa! Kannattaa keskittyä tekemään kaikkea mikä rentouttaa ja lievittää stressiä mahdollisuuksien mukaan. Öisin ja miksei päivisinkin joku kohina soimaan esimerkiksi YouTubesta, mikä peittää tinnituksen äänet.

Vierailija
2/5 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalääkärissä käyty yksityisellä. Korvissa ei enään mätää. Mua on tinnittäny kai vähän aina. Huomasin sen ekan kerran 6vnä. Olin kuulontutkimuksessa ja enen niitä ääniä. Kuuluu vaan tiiiiiii..... ne kuulokkeet on niin tiiviit.

Oon sanonu perheelle. Eivät usko. Naurattavat. Veli vaan huutaa kovempaa ja soittaa kitaraa mun vieressä. Se sano, et se nauttii kun mua sattuu korviin. Äiti on huutanu mun korvaan ruokapöydässä viimeset 9v. Tää alkaa olla aika helvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia korvatulppia. Niitä on eri hintaisia. Apteekistakin saa edullisia. Käytän aina tulppia esim. leffassa. Monet ei oikeesti ymmärrä noita ääniongelmia, jos itsellä ei ole mitään ongelmaa. Mulla tulpat aina laukussa mukana.

Mee ruokapöytään peltorit päässä.

Vierailija
4/5 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! Joo ajattelin käytää noita tulppia! Ostaa valetut. Harrastan musiikkia ja basson soittoa. En kuitenkaan soita vahvarilla joten. Se ei satu.

Vierailija
5/5 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne päivitys. Äskön olin keittiöissä ja näytin velhelle että ostin pullaa. Olin korva hänen suutaan päin. Etäisyyttä 70cm. Hän huuta ja kiljuu kimeään ja huuta oommgg. Hän on siis jo 16. Nyt taas korva tukossa ja lukkoinen. Voiko korva mennö lukkoon huutamisesta. Mulla menee.