Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin lapsen eskarikaverin isää ukiksi

Vierailija
28.03.2019 |

Toki lapsia saa tehdä missä iässä tahansa ja kantaa heistä vastuun. Kuitenkin 50+ ikäiset ovat kai enempi isovanhempia kuin äitejä ja isiä alla kouluikäisille.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin yhtä isää isoisäksi. Ruutupaita, viikset, sotilaallinen ryhti. Mutta tuo mies on yhä samannäköinen kuin kymmenen vuotta sitten, me muut ollaan rupsahtamassa hänestä ohi.

Vierailija
22/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v mummo ja elämän paras aika menossa. Terveyttä, vapautta, mahdollisuus toteuttaa omia juttujani. Onneksi ei ole enää pieniä omia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii jotkut 40+iässä iltatähdenkin korjaamaan parisuhdetta ja ovat sitten muutaman vuoden kuluttua eronneita mummo- tai ukki-ikäisiä pienen lapsen vanhempia. Muut oman ikäiset nauttivat matkailusta, harrastuksista ja vapaudesta, kun itse viihdyttää lasta vesipuistossa. Toki elämä voi olla parasta tuossakin vaiheessa.

Vierailija
24/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväärinkäsityksen kumpikin ääripää on yhtä kiusallinen. Muistan ikuisesti yhden vanhempainvartin kun poikani oli kolmannella luokalla. Mieheni ei päässyt töiden vuoksi mukaan, joten mentiin kaksin pojan kanssa. Pojan opettaja nojautui tuolissaan taaksepäin kun astuimme luokkaan, katsoi mut päästä varpaisiin ja tokaisi sitten, että "sanotte vanhemmillenne että tää on Vanhempainvartti. Sisarusten kanssa ei mielellään käydä läpi näitä asioita".

Toki tuostakin selvittiin, mutta ei se silloin hirveesti naurattanut. En siis ollut edes mikään teini-äiti. Toisaalta tajusin vihdoin myös miksi naapurit oli aina niin mairea säälihymy naamalla kun ne näki mun miehen, ja miksi mua ei varsinaisesti tervehditty tai pyydetty pihatalkoisiin. Naapurit luuli että mun mies on yksinhuoltaja.

Vuosia kuvittelin että nyt on varmaan jo ikä alkanut näkyä kropassa ja kasvoilla, kun painoakin tuli muutama kilo lisää, eikä ihan joka kerta tupakkaa ostaessa kysytty papereita. Muutama kk sitten piti pojalle ja mulle uusia henkilökortti. Mies ei päässyt mukaan, joten kipitettiin pojan kanssa poliisin pakeille kahdestaan, valtakirjalla vahvistettuina. Ensin otettiin pojan kortti käsittelyyn ja ojensin valtakirjan virkailijalle, ja kaivelin lompakosta omaa, jo vanhentunutta henkilökorttia kun kuulin virkailijan äänen. "Niin, me tarvitaan valtakirja toiseltakin vanhemmalta, tässä on vain tää isän antama..."

Oon miltei 40 vuotias, en pukeudu teinix-vaatteisiin ja omasta mielestäni näytän ikäiseltäni. En edes meikkaa. Silti mua luullaan säännönmukaisesti oman lapseni sisareksi.

Vierailija
25/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas luulin  lapseni eskarikaverin olevan mummonsa kanssa, kun tulivat vastaan ja tytöt moikkasivat toisiaan. Sitten tämä toinen tyttö heläyttikin "äitii , mennään jätskille"  ja kyllä minulla oli leuka loksahtaa. Harmaat hiukset, selkä kumarassa, meikittömät väsyneet kasvot.. Tuli mieleen, että on joku ´vanhoilla päivillä tehty iltatähti tämä eskarikaveri !

Vierailija
26/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuosi sitten sama juttu, joskin se joka luuli lapseni isää ukiksi oli päiväkodin hoitotäti, joka oli tuuraamassa vakkaria. Mieheni on tasan 50v. Minä 14vuotta nuorempi.

Oli sanonut lapselleni:

-Onpas mukava kun ukki tuli sinua hakemaan.

Mies ei kehdannut edes korjata asiaa.

Vierailija
27/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulin  lapseni eskarikaverin olevan mummonsa kanssa, kun tulivat vastaan ja tytöt moikkasivat toisiaan. Sitten tämä toinen tyttö heläyttikin "äitii , mennään jätskille"  ja kyllä minulla oli leuka loksahtaa. Harmaat hiukset, selkä kumarassa, meikittömät väsyneet kasvot.. Tuli mieleen, että on joku ´vanhoilla päivillä tehty iltatähti tämä eskarikaveri !

Ja lapsethan ei sitten yhtään kärsi näistä vanhoista vanhemmista. Yksikin lapsen kaveri (6v) puhui hiukan surulliseen sävyyn, että äiti saattaa kohta kuolla, kun on niin vanha. En sitten tiedä, mitä mieltä äiti itse on iästään ja puhuuko tuollaisia lapselleen.

Vierailija
28/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v mummo ja minua taas luullaan useinkin 6v lapsenlapseni äidiksi.  En viitsi korjata asiaa puolitutuille.

Vierailija
29/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä landella. Koulutetuilla ihan normaalia olla jotain 45-v. kun lapsi syntyy.

Ai, ja meinaat, että landella ei ole koulutettuja ihmisiä ja kaupungissa ei yhtään duunaria?

Maalla on ihan yhtä koulutetu opettajat, lääkärit, insinöörit, teknikot, sairaanhoitajat, hammaslääkärit ym ym kuin kaupungissakin. Ja ei ne kaupungin normaalit duunarit ole sen koulutetumpia kuin maallakaan. 

Ainakin minä olen ollut täällä maalla ihan yhtä koulutettu ammattiini kuin mitä olin asuessani kaupungissa.

Ihme kuvittelua, että maalla asuisi kouluttamatonta väkeä. Ihmiset liikkuu, samat ihmiset voi asua välillä maalla ja välillä kaupungissa. Ja se maalla asuva voi käydä töissä kaupungissa tai päin vastoin.

Ihminen voi tulla isäksi myös maalla +45v. Ja  jopa kouluttamatonkin ihminen voi tulla isäksi vaikka 50v.

Vierailija
30/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostuiko pikkuhoususi upean hopeaketun edessä.

Eipä kostumista enää tässä mummoiässä tapahdu ilman väliaineita edes oman miehen kanssa kovinkaan usein.

Vierailija
31/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskarilainen 6v +45 = ?????

Vierailija
32/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mieluummin viisikymppisenä mummo eskarilaiselle kuin äiti.

Vierailija
33/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia painaa ap:n mieltä koska hänellä vippaa nupista.

Normaalia ihmistä ei toisten ikä/paino/väri/uskonto/automerkki/karvainen luomi/pankkitilin saldo ja kampaustyyli haittaa. Haiseva hengitys saa haitata, jos hönkii päin.

Vierailija
34/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan esikoinen kastettiin iskänsä 60-vuotispäivänä. Samalla vauvan vanhemmat vihittiin. En ole osannut järkyttyä tästä.

Vierailija
35/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksi lasta nelikymppisenä. Isä kaksi vuotta vanhempi.

Asia ei ole ikinä ollut ongelma - meidän lapset kävivät kielikouluja ja Ressun lukion. Niissä vanhemmat on koulutettuja, eikä siellä ollut ketään alle kolmekymppisenä lisääntynyttä. Yhdessä vaiheessa ainakin 80 prossaa vanhemmista oli ikäisiämme tai vanhempia. Loput 5-10 vuotta nuorempia.

Luokalla oli myös 70-vuotiaan miljonäärin poika...

Vierailija
36/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi meitä landepaukkuja. Me täällä ollaan vaan maistereita, dippainssejä ja ekonomeja, muutama juristinretale ja pari rakennusliikkeen omistajaa seassa. Asutaan 250 neliön uusissa taloissa isoilla tonteilla, jotkut raukat järven rannassa. Mökit on Kalajoella ja lapissa, ihan pienoiset, 100 talviasuttavaa neliötä. Mutta penskat me tehtiin nuorena, siinä sivussa opiskeltiin. Tahtoo ihminen rupsahtaa, kun penikoi vanhana. Muutaman kaupunkilaistutun akatkin on pelkää roikkuvaa, naama, perse ja maha. Meillä emännät on nelivitosina niin ku teinitytöt, herkkupeput.

Mutta mitäpä me mistään mitään tiedettäis.

Vierailija
37/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asia painaa ap:n mieltä koska hänellä vippaa nupista.

Normaalia ihmistä ei toisten ikä/paino/väri/uskonto/automerkki/karvainen luomi/pankkitilin saldo ja kampaustyyli haittaa. Haiseva hengitys saa haitata, jos hönkii päin.

Eihän tuossa aloituksessa sanotttukaan asian haittaavan, erehtyi vain. Ja saahan asioita ihmetellä. Olen sitä mieltä itse, että lapset mieluummin 20v kuin 40v

Vierailija
38/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsethan ei sitten yhtään kärsi näistä vanhoista vanhemmista. Yksikin lapsen kaveri (6v) puhui hiukan surulliseen sävyyn, että äiti saattaa kohta kuolla, kun on niin vanha. En sitten tiedä, mitä mieltä äiti itse on iästään ja puhuuko tuollaisia lapselleen.

:D  Kyllä se nuorikin vanhempi saattaa kuolla. Toki kuolema on todennäköisempi 80v kuin 30v, mutta ei sitä koskaan tiedä. 

Ja 6v mielestä jo 40v on varmasti ikivanha.

Itse olen vanhojen vanhempien lapsi. Molemmat vanhemmat olivat 39v kun synnyin. Äitini menetin kun olin 46v ja isän kuin olin 57v.

Moni minua paljon muoremmat vanhemmat omistanut kaveri on menettänyt vanhempansa huomattavasti nuorempana kuin minä .

Vierailija
39/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän se kouluttamaton wt teinivanhempi hävettää.

Vierailija
40/42 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli syntyessäni 47v, en kyllä itse niin vanhana enää lapsia haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme