Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja oikeus työttömyyspäivärahaan ja työkyvyttömyyseläkehakemuksen käsittelyyn?

Vierailija
28.03.2019 |

Olen nyt odotellut eläkepäätöstä työttömyyspäivärahalla (peruspäiväraha 32,80 + lapsikorotus 9,90 koska 3 alle 18-vuotiasta). Sairaspäiväraha mulla loppui tammikuussa, eli työttömyyspäivärahaa on vielä 250 päivää jäljellä. LA on heinäkuussa.

Koska äitiysraha in vain 27 €, minulle tulee ansionmenetystä tämän takia. Maksaako KELA mulle tämän erotuksen?

Oletan että asumistukeemme äitiysraha ei vaikuta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaako Kela sinulle äitiyspäivärahan sijaan työttömyysetuutta? Ei maksa.

Vierailija
2/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on aika siirtyä äitiyspäivärahalle niin saat sen, kela ei maksa erotusta koska ei kuulu maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksei kuulu maksaa? Mulle tulee tästä 15€:n ansionmenetys päivässä! Pitäähän se korvata! Ap

Vierailija
4/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Mutta laskithan äitiyspäivärahasi oikein? Jos nuorin on alle 3 niin menee aiempien tulojen mukaan.

Ei sun auta ku toivoa että eläkepäätös tulee nopeaan ja voisit hakea päivärahan eläketuloilla.

Vierailija
5/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Mutta laskithan äitiyspäivärahasi oikein? Jos nuorin on alle 3 niin menee aiempien tulojen mukaan.

Ei sun auta ku toivoa että eläkepäätös tulee nopeaan ja voisit hakea päivärahan eläketuloilla.

Minä saan sen minimipäivärahan eli 27,80€. Nuorin on jo 7 vuotta ja ei mulla ole ollut ansiotuloja, vaan aiemmat tulot on ollut sairauspäiväraha, kotihoidontuki joskus kauan ja työttömyyspäiväraha muilta ajoilta.

Ap

Vierailija
6/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei kuulu maksaa? Mulle tulee tästä 15€:n ansionmenetys päivässä! Pitäähän se korvata! Ap

Miksi pitäisi korvata? Ei työllä ansaitun palkan ja äitiysrahan erotusta kukaan korvaa, se äitiysraha nyt on vähemmän ja siihen on tyytyminen.

Vierailija
7/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän tarkoitus olla joku sossupummiprovo vai ihan tosi juttu? Kolmas lapsi tulossa eikä päivääkään töissä ja et muka tiedä mitä sulle maksetaan äitiyslomalla? 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän