Kokemuksesi Aupairina
Päätän pian usean vuoden urakkani aupairina ja tässä on nyt nähty ja koettu kaikenlaista persoonaa ja perhettä. Haikein mielin haluaisin nyt kuulla myös muiden aupairina olleiden kokemuksia, sekä ihania ja että kamalia (niin ettei varmasti tule enää ikävä tätä hommaa..)!
Missä olitte, mitä teitte, jouduitteko huijatuksi vai tuliko teistä osa perhettä?
Itse olen siis ollut useassa eri perheessä ja maassa, mutta eniten itselle on kummastusta aiheuttanut perhe, jonka elämä ei pyöri ilman ulkopuolisen (aupair+siivooja) työntekijän apua. Eikä kyse ole mistään rikkaan kartanosta, vaan melko tavallisesta perheestä. Perheestä, jossa vanhemmat eivät kuitenkaan muista ja tiedä missä ja milloin lapsi harrastaa, illalliseksi on lapsille suklaamuroja (vanhemmat eivät kokkaa viikon aikana) ja päivän päätteeksi minulle tulee viestiä "missä meillä säilytetään tiskiainetta". Pistää ihmettelemään miksi näin hektistä elämää elävä pariskunta haluaa talon, lapsia, koiria ja kissoja, jos aikaa niiden kanssa on viikossa tunti tai kaksi. Ihanat lapset silti ja käteen on turhautumisen lisäksi jäänyt ainakin paljon kärsivällisyyttä ja oppia uudesta :D
hei