Onko joku tullut uskoon / kiinnostunut uskonasioista av:n keskusteluiden perusteella? :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän uskovaisia entistä sekopäisimpänä. En olekaan ikinä tavannut uskista jolla ei vakavia mt-ongelmia. Tämä palsta vahvistaa sen myös.
Juu juu, kummallista vaan että esim. "vakavasti mielenterveysongelmaisena" Päivi Räsänen on kyennyt hoitamaan vaativaa työtään. Uskovaisissa on paljon menestyviä lääkäreitä, yritysten johtajia yms. erittäin älykkäitä ja tervejärkisiä ihmisiä
Sosiopaateissa on paljon menestyviä lääkäreitä, yritysten johtajia yms.
Ateistien äkilliset uskoontulemiset kuolinvuoteella ovat uskovaisten hartaasti keskenänsä vaalima myytti. Mikäpä ihme se olisikaan, hehän nyt tykkäävät muutenkin vaalia myyttejä. Itseä vaan tämä arkitodellisuuden sekoittuminen uskonnollisiin fantasioihin naurattaa.
ps. kaikki ei-uskovaiset eivät ole ateisteja, voivat olla myös esim. agnostikkoja tai buddhalaisia...
pps. jumala joka todella kelpuuttaisi kuolinvuoteellaan opportunistisesti uskoon tulevan syntisäkin koska hän lausuu taikasanat, mutta viskaisi tulijärveen tyynesti ikänsä ihmisiksi eläneen ateistin, olisi sekä moraaliton että halvatun tyhmä. Minä en sellaista jumalaa palvelisi vaikka hän miten uhkailisi koska tulijärvessä olisi ainakin seura parempaa, mutta kukin tavallaan...
Vierailija kirjoitti:
ps. kaikki ei-uskovaiset eivät ole ateisteja, voivat olla myös esim. agnostikkoja tai buddhalaisia...
Kyllä ihan jokainen ei-uskovainen on ateisti, koska ateistin määritelmä on nimenomaan ei-uskovainen: "a theos", ilman jumalaa.
Päinvastoin. Täällä sain vahvistuksen, että aikoinani en tullut uskoon. Kokemus oli stressireaktio, mikä tuli narsisti suhteen päätyttyä ja minä vain etsin lähimmän narsistin minkä löysin ja tukeuduin siihen.
Täytin pääni olemattomilla merkityksillä ja tunsin näin hallitsevani lahoavaa maailmaani. Nyt vuosia tämän väkivaltaisen suhteen jälkeen tajusin mikä enää pitää minua kiinni pahassa olossa ja se oli uskonto.
Uskalsin vihdoin luopua uskosta ja sanoa, että myös minulla on oikeus hyvään. Hyvän olon ei tarvitse olla mikään kärsimyksen kautta ansaittu oikeus. Ja itseasiassa kaikki hyvä mitä minulla on elämässä ei johdu mistään maagisesta siunauksesta, vaan olen tehnyt sen eteen työtä. Että jos Jumala on jossain mielessä olemassa, niin sitten se on lähinnä heittänyt paskaa niskaan ja kapuloita rattaisiin, ja silti olen niistäkin selvinnyt. Jos joku ei tarjoa muuta kuin pelkkää sontaa ja sitä ilman on keveämpi olla, niin heivaa se, oli se sitten narsisti tai Jumala.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka sekoili liikaa ja nakutettiin ristille rauhoittumaan. Kitui siellä aikansa, vuosi kuiviin ja kuoli. Mätäni mullaksi ja paskaksi ja haudattiin. Ei koskaan ”noussut ylös”. Hah hah haa! :-)
Vierailija kirjoitti:
Ateistien äkilliset uskoontulemiset kuolinvuoteella ovat uskovaisten hartaasti keskenänsä vaalima myytti. Mikäpä ihme se olisikaan, hehän nyt tykkäävät muutenkin vaalia myyttejä. Itseä vaan tämä arkitodellisuuden sekoittuminen uskonnollisiin fantasioihin naurattaa.
pps. jumala joka todella kelpuuttaisi kuolinvuoteellaan opportunistisesti uskoon tulevan syntisäkin koska hän lausuu taikasanat, mutta viskaisi tulijärveen tyynesti ikänsä ihmisiksi eläneen ateistin, olisi sekä moraaliton että halvatun tyhmä.
Minä en sellaista jumalaa palvelisi vaikka hän miten uhkailisi koska tulijärvessä olisi ainakin seura parempaa, mutta kukin tavallaan...
Jumala ei maksa ihmiselle hänen ansionsa mukaan ja jokainen pelastuu teoistaan huolimatta, kukaan ei ole synnitön. Jumala todella on Isä, joka rakastaa jokaista kuin omaa lastaan.
Tulijärvessä seurana on vain demoneita - siellä ei kohdata toisia ihmisiä, näin kertovat Helvetistä enteitä nähneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pps. jumala joka todella kelpuuttaisi kuolinvuoteellaan opportunistisesti uskoon tulevan syntisäkin koska hän lausuu taikasanat, mutta viskaisi tulijärveen tyynesti ikänsä ihmisiksi eläneen ateistin, olisi sekä moraaliton että halvatun tyhmä.
Minä en sellaista jumalaa palvelisi vaikka hän miten uhkailisi koska tulijärvessä olisi ainakin seura parempaa, mutta kukin tavallaan...
Jumala ei maksa ihmiselle hänen ansionsa mukaan ja jokainen pelastuu teoistaan huolimatta, kukaan ei ole synnitön. Jumala todella on Isä, joka rakastaa jokaista kuin omaa lastaan.
Tulijärvessä seurana on vain demoneita - siellä ei kohdata toisia ihmisiä, näin kertovat Helvetistä enteitä nähneet.
Jos Jumalaa vertaa isään, hän olisi kuin Josef Fritzl, jonka "rakkaus" lapsiansa kohtaan on kaiken järjen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yhdentekevää mitä joku houreissaan kuvittelee nähneensä. Helvetti on samaa satua kuin muutkin uskontoihin liittyvät myytit ja legendat.
Miten mielikuvitusolento voi eksyttää ketään?