Olen niin väsynyt etten jaksa laittaa lasta aina kouluun
enkä pienempää eskariin. Pari kertaa viikossa pidetään koripäiviä ja tehdään läksyt kotona. Asun yksin lasten kanssa enkä käy töissä enää. Taustalla masennus. Muuten kyllä jaksan hoitaa kodin ja lapset. On siistiä, on ruokaa, on lemmikkejä, matkoja, retkiä, harrastuksia. Aamuja en vain jaksa. Epäilen että lääkitys aiheuttaa aamutokkuran, jossa olen ikäänkuin halvaantunut. Ilman lääkettä en selviä.
Kommentit (51)
Kotikoulun laitan harkintaan. Meillä on ystäviä kotikoululaisista ja heidän vanhemmistaan. Lapset ovat edistyneet hyvin kun saavat opiskella kodin rauhassa. Itseäni myös kalvaa koulun ja eskarin häiriköt jotka sabotoivat opetusta. Kotona tuollainen puuttuu. Myös terveellinen ruoka on kotona taattu, kun ei tarvitse syödä koulun tarhoamaa lisäaineilla kyllästettyä sotkua. Itselläni on yliopistotutkinto ja myös pedagogisia opintoja, joten uskon että onnistutaan hyvin. Tuntemani kotikouluperheet ovat ns. omantien kulkijoita eivätkä ole oikein koskaan taipuneet yhteiskunnan pakkomuottiin. Ihailtavaa mielestäni.
Ap
Minulla on mielenterveysongelma, ja tänä talvena olen ollut aamuisin todellaväsynyt. Kun olen saanut lapset kouluun ja kuopuksen päiväkotiin, olen mennyt takaisin nukkumaan. Silloin kun aamu-unet jäivät väliin, olin seuraavana aamuna vielä väsyneempi. Illalla nukahtamiseen se ei vaikuttanut.
Nyt on lääkitystä muutettu, enkä ole enää aamuisin niin väsynyt. Lisäksi otan illalla ennen nukkumaanmenoa 3 mg melatoniinia. (Lääkäri kirjoitti reseptin tuolle määrälle.)
Suosittelen ap:llekin sitä, että ottaa yhteyden lääkäriin ja kertoo tuosta aamuväsymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää lapsia kohtaan.
Itse olet törkeä. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako jos kaikki laittaa illalla valmiiksi?
Vaatepinot siinä järjestyksessä kun ne puetaan ja aamupala niin valmiiksi kun voi. Teet vaikka leivät kaappiin valmiiksi.
Hammaspesut hoidatte hyvin illalla ja aamulla vaikka purkat suuhun jos ei itsenäisesti lapset niitä jostain syystä hoida aamuisin ja suihku illalla.
Varttia ennen kouluun ja eskariin menoa huudat vaikka sieltä sängystä että ulkovaatteet päälle ja ovesta ulos.
Minkä ikäinen koululainen?Jotenkin haiskahtaa provolle vaikka näitäkin kyllä varmasti on.
Eskarilainen ei saa kulkea yksin vaan täysikäisen pitää voedä ja hakea. Kuten päiväkodissa.
Onko tuo muuttunut lähiaikoina? Muistan että jonkun lapset ainakin käveli itse eskarista kotiin. Koulun eskari kyseessä ja oletin että ap:n lapsikin olisi sellaisessa.
Vaalit lähestyvät, joten näitä provoja tullaan näkemään enemmänkin lehdissä, fb:ssä, keskustelupalstoilla... Kun tarpeeksi monesta työttömästä mt-kuntoutujasta puhutaan tällaista, ei ihmisiä kiinnosta että tuista halutaan leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako jos kaikki laittaa illalla valmiiksi?
Vaatepinot siinä järjestyksessä kun ne puetaan ja aamupala niin valmiiksi kun voi. Teet vaikka leivät kaappiin valmiiksi.
Hammaspesut hoidatte hyvin illalla ja aamulla vaikka purkat suuhun jos ei itsenäisesti lapset niitä jostain syystä hoida aamuisin ja suihku illalla.
Varttia ennen kouluun ja eskariin menoa huudat vaikka sieltä sängystä että ulkovaatteet päälle ja ovesta ulos.
Minkä ikäinen koululainen?Jotenkin haiskahtaa provolle vaikka näitäkin kyllä varmasti on.
Eskarilainen ei saa kulkea yksin vaan täysikäisen pitää voedä ja hakea. Kuten päiväkodissa.
Onko tuo muuttunut lähiaikoina? Muistan että jonkun lapset ainakin käveli itse eskarista kotiin. Koulun eskari kyseessä ja oletin että ap:n lapsikin olisi sellaisessa.
80-luvulla ehkä ollut mahdollista.
Noin 50 tuntia luvattomia. Jos on lääkärintodistukset ja muuten hoidettu asiallisesti niin sitten kärsii olla enemmän. Mutta tuollaisissa äiti ei jaksa viedä kouluun se on noin 50.