Olen niin väsynyt etten jaksa laittaa lasta aina kouluun
enkä pienempää eskariin. Pari kertaa viikossa pidetään koripäiviä ja tehdään läksyt kotona. Asun yksin lasten kanssa enkä käy töissä enää. Taustalla masennus. Muuten kyllä jaksan hoitaa kodin ja lapset. On siistiä, on ruokaa, on lemmikkejä, matkoja, retkiä, harrastuksia. Aamuja en vain jaksa. Epäilen että lääkitys aiheuttaa aamutokkuran, jossa olen ikäänkuin halvaantunut. Ilman lääkettä en selviä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kotikoulu sopisi teille paremmin? Lapset ilmeisesti ovat kuitenkin normaaliälyisiä.
Kotikoulu anotaan opetusvirastosta. Aivan takuulla sitä ei sallita syrjäytyneelle mt-potilaalle, jolla vikeuksia ihan normiarjessa. Tuo on selkeää ”kasvun ja kehityksen vaarantamista”.
Ei todellakaan tarvitse anoa yhtään mitään. Ilmoitus riittää. Kenenkään sallimisia ei tarvita kotikouluun. Ja miten mt-ongelma vaikuttaa mihinkään? Kyse ei ole mistään laitoskypsästä tapauksesta. Ihmisten tilanteet on erilaisia eikä mt-ongelma ja kotona olo tarkoita että on seinähullu ja lapset on heitteillä.
Kyllä se pitää anoa.
Ja jos äiti on poissa työelämästä mt-ongelman takia ja arki ei suju, se on ihan selkeä syy evätä anomus.
Ja miten sonä edes kuvittelet, että hän kykenisi pitämään kotikoulua? Se kun on koulu, ei koti.
Mulla oli tuollainen lapsuus. Olen vieläkin vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Muuten miten paljon pitää olla poissaoloja, että tehdään koulusta lasu?Ei sitä montaa viikkoa katsella jos poissaoloja on pari viikossa ja äidillä mt-ongelma.
Niin, mutta jos on ihan määrästä kiinni. Meillä oli lapsi viikon ennen joulua pois nielutulehduksen takia ja tällä viikolla ei ole yhtenäkään päivänä päässyt kouluun, samasta syystä. Eihän siinä mitään lastensuojelullista asiaa ole?! Paitsi tukiopetusta kannattaa ehkä miettiä, jos poissaoloa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Muuten miten paljon pitää olla poissaoloja, että tehdään koulusta lasu?Ei sitä montaa viikkoa katsella jos poissaoloja on pari viikossa ja äidillä mt-ongelma.
Niin, mutta jos on ihan määrästä kiinni. Meillä oli lapsi viikon ennen joulua pois nielutulehduksen takia ja tällä viikolla ei ole yhtenäkään päivänä päässyt kouluun, samasta syystä. Eihän siinä mitään lastensuojelullista asiaa ole?! Paitsi tukiopetusta kannattaa ehkä miettiä, jos poissaoloa paljon.
15 päivää on yleinen raja. Ja jos joka viikko on pari päivää äidin tokkuran takia, veikkaan että kuukauden päästä soittaa jo lastensuojelu.
Törkeää laiminlyöntiä lasten elämää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kotikoulu sopisi teille paremmin? Lapset ilmeisesti ovat kuitenkin normaaliälyisiä.
Kotikoulu anotaan opetusvirastosta. Aivan takuulla sitä ei sallita syrjäytyneelle mt-potilaalle, jolla vikeuksia ihan normiarjessa. Tuo on selkeää ”kasvun ja kehityksen vaarantamista”.
Ei todellakaan tarvitse anoa yhtään mitään. Ilmoitus riittää. Kenenkään sallimisia ei tarvita kotikouluun. Ja miten mt-ongelma vaikuttaa mihinkään? Kyse ei ole mistään laitoskypsästä tapauksesta. Ihmisten tilanteet on erilaisia eikä mt-ongelma ja kotona olo tarkoita että on seinähullu ja lapset on heitteillä.
Kyllä se pitää anoa.
Ja jos äiti on poissa työelämästä mt-ongelman takia ja arki ei suju, se on ihan selkeä syy evätä anomus.
Ja miten sonä edes kuvittelet, että hän kykenisi pitämään kotikoulua? Se kun on koulu, ei koti.
Höpö höpö, sinä ja viranomaisesi. https://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamise…
Ei minua haittaa jos lastensuojelu soittaa. Kyllä meille saa soitella ja tulla vaikka kahvittelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitää anoa.
Höpö höpö, sinä ja viranomaisesi. https://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamise…
Höpöhöpö. Lastensuojelun kanssa tuo setvitään. Siinä sulle viranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Liekkö mitään kiveen hakattua määrä poissaoloista, enemmän seurantaa kuinka tiheään ja millaisista syistä lapsi on pois koulusta. Ei nyt pari sairasteluviikkoa vuodessa mitään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa jos lastensuojelu soittaa. Kyllä meille saa soitella ja tulla vaikka kahvittelemaan.
Ap
Tuollainen laiminlyönti on huostaanottoperuste.
Minun pikkusiskpni lintsasi tuohon malliin. Hänet olisi otettu huostaan, jos en minä oliis ottanut häntä luokseni asumaan ja huolehtinut koulunkäynnistä.
Onko joku pikkupaikkakunta kyseessä? Niissä ei yleensä olla niin innokkaita tekemään lasuja...
Eiköhän nämä ole tapauskohtaisia juttuja. Mt-ongelma ei tarkoita etteikö kotona opettaminen onnistuisi hyvinkin. Ihmeellisiä ennakkoluuloja vieläkin ihmisillä vuonna 2019. Ap vaikuttaa riittävän hyvältä äidiltä. Kouluun meno ei ole mikään tae oppimisesta. Kotikoulu yleistyy jatkuvasti. Itse asiassa se on erittäin elitistinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuollainen laiminlyönti on huostaanottoperuste.
Sitten ei muuta kuin lapset huostaan. Saanpahan enemmän vapaa-aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ole tapauskohtaisia juttuja. Mt-ongelma ei tarkoita etteikö kotona opettaminen onnistuisi hyvinkin. Ihmeellisiä ennakkoluuloja vieläkin ihmisillä vuonna 2019. Ap vaikuttaa riittävän hyvältä äidiltä. Kouluun meno ei ole mikään tae oppimisesta. Kotikoulu yleistyy jatkuvasti. Itse asiassa se on erittäin elitistinen vaihtoehto.
Jos hän niin tokkurassa, ettei arki edes suju, eikä hänellä selkeästi ole edes arviokyky kunnossa, hän ei todellakaan ole sopiva vanhempi kotikoulua pitämään.
Jos on joka viikko pari päivää pois koulusta niin se on 40% koulunkäynnistä. todellakin toivon että joku tekee lasun lapsesi parhaaksi, sinä et ole heitä ansainnut kun et viitsi pitää huoltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän niin tokkurassa, ettei arki edes suju, eikä hänellä selkeästi ole edes arviokyky kunnossa, hän ei todellakaan ole sopiva vanhempi kotikoulua pitämään.
Osaatko lukea? Aamuinen tokkura ei tarkoita etteikö arki suju muuten. Aktiivista elämää näyttäisivät elävän.
Kerroit, että retkiä, matkoja, harrastuksia, siivousta, ruuanlaittoa ja lemmikkejä jaksat (ja ilmeisesti siis myös kauppareissuja) mutta:
Lasten kouluun lähettämistä aamuisin vain 3 pv/vko?
Annat aika huonon mallin lapsillesi tulevaisuutta ajatellen siitä, mitä on oleellista jaksaa.
Ilmeisesti et ole työelämässä? Vähennä noita muita jaksamisen kohteita. Laita illalla kaikki valmiiksi aamuna varten. Mieti, mikä on lapseksi tulevaisuudelle tärkeintä: koulu vai esim. matkat?
Vierailija kirjoitti:
Kummatkaan ei ole pakollisia. On vain oppivelvollisuus. Jos teette tehtävät, niin asiassa ei ole ongelmaa.
Jos kouluun on ilmoitettu niin silloin siellä on myös pakko käydä.