Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Stadin asunnot / Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3

Toiveikas
27.03.2019 |

Haettu on Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteeseen👍Onko kukaan saanut asuntotarjoustađŸ“Č👍

Kommentit (348)

Vierailija
61/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko ulkomaalainen voi saada uudisasuntojen? Olen hakenut montaa paikkoja ei ole saanut sen takia ma kysyn.

Vierailija
62/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uunoutelias kirjoitti:

Pajatso kirjoitti:

Jep, ihan totta, mutta loppupeleissÀ aikaturhaa. KyllÀ se asukaskoon mukaan se asukas valitaan asuntoon. Yksin muuttava tuskin tulee saamaan kaksiota ja kahdenhengen perhe tuskin saa kolmioo jne...

Yksin muuttavalla voidaan tarjota kaksiota ja kaksin muuttavalle kolmiota, kolmelle neliötÀ neljÀlle viisiötÀ. Tunnen kaksi henkilöÀ, joilla hekan kaksio missÀ asuvat yksin ja toisella lÀhemmÀs 60 neliötÀ ja toisella 42. Kummallakin makuuhuone, olohuone ja keittotila. TyttöystÀvÀn kanssa haettiin pieniÀ kolmioita Kapteeni sundmanin kadulta.

Kaikki on mahdollista Hekan asunnoissa. TiedÀn tapauksia, joissa 1 hlö asuu neliössÀ sossun piikkiin ja 3 hlö viisiössÀ sossun piikkiin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀ en usko ettÀ tÀmÀ on ulkomaalaisasia. HeitÀ on varmaan kuitenkin eniten siellÀ "asunnottomat" kategoriassa, koska vastaanottokeskuksissa asuvat ovat virallisesti asunnottomia ja kuuluvat erittÀin kiireelliseen luokkaan. Varmaan ei kuitenkaan heille jÀrjestÀen anneta niitÀ uusia, koska tulisi vÀhÀn sanomista ja syystÀkin.

Vierailija
64/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiitos mielenkiinnostanne, mutta kaikki asunnot on jo jaettu.

Vierailija
65/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vain 5 pv kaikki on jaettu ?

Vierailija
66/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uunoutelias kirjoitti:

Pajatso kirjoitti:

Jep, ihan totta, mutta loppupeleissÀ aikaturhaa. KyllÀ se asukaskoon mukaan se asukas valitaan asuntoon. Yksin muuttava tuskin tulee saamaan kaksiota ja kahdenhengen perhe tuskin saa kolmioo jne...

Yksin muuttavalla voidaan tarjota kaksiota ja kaksin muuttavalle kolmiota, kolmelle neliötÀ neljÀlle viisiötÀ. Tunnen kaksi henkilöÀ, joilla hekan kaksio missÀ asuvat yksin ja toisella lÀhemmÀs 60 neliötÀ ja toisella 42. Kummallakin makuuhuone, olohuone ja keittotila. TyttöystÀvÀn kanssa haettiin pieniÀ kolmioita Kapteeni sundmanin kadulta.

Yksin asuvalle voidaan tarjota kaksiota, koska moni yksin asuva ei halua kaksiota, vaan  yksiön (yleensĂ€ halvempi) ja niistĂ€ on hirveĂ€ pula. Samoin kaksioista on enemmĂ€n pulaa kun kolmioista, joten niitĂ€ tarjotaan senkin takia myös kaksin asuville. Ei monikaan halua ylisuurta asuntoa, koska tĂ€llöin turhaan maksaa neliöistĂ€, joita ei tarvitse. En ymmĂ€rrĂ€ toisaalta, miksi kolmelle henkilölle tarjottasiin neliötĂ€ tai neljĂ€lle ihmisille tarjottaisiin viisiötĂ€, koska niistĂ€ ei todellakaan ole ylitarjontaa ja nĂ€ihin neliöihin ja viisiöihin on varmaan pilvin pimein hakijona isompiakin perheitĂ€ kun 4 hlö perheitĂ€.

Monet tapauksista, joissa perhe asuu ylisuuressa kaupungin asunnossa, on tilanne, jossa asunnosta on muuttanut henkilöitÀ pois, esim. lapsia. SiinÀ sitten pysytÀÀn sen takia, koska havempaa ja samantasoista ei vÀlttÀmÀttÀ löydy tai sitten muuten vaan asunto on sopiva eli ei ylikallis.

Vierailija
67/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Laitoin hakemukseen sienakuja 2 ja risupadontie 3 en ole valittuna nyt laitoin tÀmÀ kalasatama ja kanarinkuja odotellaan jÀÀnnittÀÀ kovasti mulle asunto tarpeen. Hae 4h-3h+k.

Isompiin asuntoihin on helpompi pÀÀstÀ.

Valitettavast hekai ei ole tarjottu mulle isompiin asunto. Nyt on 4 kertaa

Vierailija
68/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Laitoin hakemukseen sienakuja 2 ja risupadontie 3 en ole valittuna nyt laitoin tÀmÀ kalasatama ja kanarinkuja odotellaan jÀÀnnittÀÀ kovasti mulle asunto tarpeen. Hae 4h-3h+k.

MiltÀ alueelta haet? Kannattaa laittaa kaikki alueet hakuun. Uudiskohteet on suosituimpia ja epÀtodennÀkösintÀ saada asunto.

Vierailija
69/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiltÀ alueelta haet? Kannattaa laittaa kaikki alueet hakuun. Uudiskohteet on suosituimpia ja epÀtodennÀkösintÀ saada asunto.

Kiitos kysyy minÀ en valitta alueelta kaikki sopii minulle koska tilanne on tosi huonosti hetkellÀ. ( kaikki Helsingi k sopii) uusi tai vanhoja asunnot sopii mulle.

Vierailija
70/348 |
05.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakenut noin yli 49 vanhoihin asunnot stadiun asunnot sivulta. (Stadiun asunnot ei ole mahdollisuutta tarjota minulle ika ja suuru mutta he tiedÀ minun tilanne)

Vierailija
71/348 |
06.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on mahdollista Hekan asunnoissa. TiedÀn tapauksia, joissa 1 hlö asuu neliössÀ sossun piikkiin ja 3 hlö viisiössÀ sossun piikkiin.

NÀissÀ tapauksissa on varmaan alunperin ollut enemmÀn asukkaita, joista osa on muuttanut pois. Asuntoja jaettaessa huoneluku ei saa olla kuin yksi enemmÀn kuin asukkaiden lukumÀÀrÀ eli yksinasuva voi saada kaksion, pariskunta kolmion jne.

Aiemmin, kun keskinÀiset asunnonvaihdot hoidettiin alueyhtiöissÀ tÀstÀ sÀÀnnöstÀ saatettiin joustaa ja esimerkiksi meidÀn nykyiseen 4h-asuntoon muutti pariskunta. Tulorajojen myötÀ vaihdot siirtyivÀt Stadin asunnoille, joka pitÀÀ tiukasti kiinni tÀstÀ sÀÀnnöstÀ.

Vierailija
72/348 |
06.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset etusijalla. SisÀpiiritietoa.

Ainakin Dirika-korttelissa olevassa vuokratalossa on vain pari tummaa perhettÀ ja hekin Etiopiasta. SelvÀsti nÀillÀ merenranta-alueilla suositaan kaupungin työntekijöitÀ.

No onpa "kiva" taas kuulla tÀllaisia. Eikö mikÀÀn Suomessa mene rehellisesti ilman kÀhmÀilyjÀ? :(

HSL, Helsingin Seudun liikennelaitos tukee työntekijÀÀn (bussi-, metro- ja raitsikkakuskit) ja pyrkii löytÀmÀÀn heille työsuhdeasuntoja kaupungin vuokra-asuntotarjonnasta.

Tervetuloa kuskiksi ja tekemÀÀn töitÀ! Haku kÀynnissÀ koko ajan ja töitÀ on!

Vierailija
73/348 |
06.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Kaupungilla on noin 3 000 palvelussuhdeasuntoa eri puolilla kaupunkia. KaupunkiympÀristön toimialan asuntovuokraus vÀlittÀÀ työsuhdeasuntoja kaupungin työntekijöille".

Jospa hakisitte kaupungille töihin, niin saisittekin asunnon.

Vierailija
74/348 |
07.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jaetaanko ensin yksiöt, sitten kaksiot, jne vai meneekö asunnon numeron mukaan miten sattuu?

Vierailija
75/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€nÀÀn saadun tiedon mukaan asiakaspalvelusta,Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteesta on osalle jo lĂ€hetetty asuntotarjouksiađŸ“ČSitĂ€ en tiedĂ€ aloittavatko isommista vai pienemmistĂ€ huoneistoista😄Kerran asiaa kysyin, mutta asiakaspalvelusta ei osattu sanoa😄TsemppiĂ€ kaikille hakijoille👍👍👍

Vierailija
76/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€nÀÀn saadun tiedon mukaan asiakaspalvelusta,Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteesta on osalle jo lĂ€hetetty asuntotarjouksiađŸ“ČSitĂ€ en tiedĂ€ aloittavatko isommista vai pienemmistĂ€ huoneistoista😄Kerran asiaa kysyin, mutta asiakaspalvelusta ei osattu sanoa😄TsemppiĂ€ kaikille hakijoille👍👍👍

Kiitos tiedosta. TsemppiÀ sinullekin!

Vierailija
77/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinkÀ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.

Vierailija
78/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Merikoti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinkĂ€ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.[/quote Hain yksiötĂ€đŸ‘

Vierailija
79/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merikoti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinkĂ€ kokoista asuntoa hait? Itse hain kolmiota (1 aikuinen, 2 lasta). Asumme jo Hekalla, mutta kaukana työpaikasta.[/quote Hain yksiötĂ€đŸ‘

Vierailija
80/348 |
08.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hain yksiötĂ€đŸ‘

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi seitsemÀn kahdeksan