Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihava ja lyhyt

Se lihava ja lyhyt
27.03.2019 |

Olen noin 150 cm pitkä 19-20 vuotias nainen ja painan vähän päälle 70kg. Liikun säännöllisesti noin 1h päivässä ulkona raittiissa ilmassa, syön säännöllisesti ja ihan terveellistä ruokaa joka päivä.

Ongelmani on, että olen ylipainoinen ja haluaisin karsia sitä pois, mutta en vain yksin kertaisesti laihdu. Olen aina ollut se pyöreä tyllerö esikoulusta pitäen, vaikka elintapani ovat mielestäni hyvät. Mikä avuksi? Syön masennuslääkkeitä, mutta niiden ei pitäisi lääkärin mukaan lihottaa enkä ole sali tyyppiä (muutaman kerran olen käynyt ja ne riitti!).

Vain asiallisia kommentteja kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups! Muutama kirjoitusvirhe tuli, mutta toivottavasti saatte selvää :Dd

Vierailija
2/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkiä mitä syöt ja juot päivän aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi syön yleensä kaurapuuroa kahvin ja ruisleivän kanssa. Päivällisellä (esim. tänään) söin salaattia, kurkkua, näkkileipää, keitettyjä perunoita ja kasvispihvejä sienikastikkeella. Välipalaksi syön pari ruisleipää, jonka päällä on kinkkusuikaleita ja kurkkua ja kahvia. Iltapalksi lämmintä kaakaota tai vihreetä teetä ja taas pari ruisleipää, jonka päällä on kinkkusuikaleita ja kurkkua. :)

Vierailija
4/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihava ja lyhyt kirjoitti:

Aamupalaksi syön yleensä kaurapuuroa kahvin ja ruisleivän kanssa. Päivällisellä (esim. tänään) söin salaattia, kurkkua, näkkileipää, keitettyjä perunoita ja kasvispihvejä sienikastikkeella. Välipalaksi syön pari ruisleipää, jonka päällä on kinkkusuikaleita ja kurkkua ja kahvia. Iltapalksi lämmintä kaakaota tai vihreetä teetä ja taas pari ruisleipää, jonka päällä on kinkkusuikaleita ja kurkkua. :)

Aika paljon hiilareita. Leipää/puuroa voisi ehkä vähentää? Mites annoskoko? Santsaatko ruokaa tai syötkö kukkurallisia lautasellisia? Terveelliselläkin ruualla lihoo jos syö liikaa. Juotko maitoa/piimää/limua/mehua? Ne ovat täysin turhia kaloreita.

Entäs herkut? alkoholi?

Vierailija
5/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos koko on normaali, mutta vähän vähemmän salaattia. Maitoa käytän ainoastaan juuri kahvin, teen ja kaakaon kanssa. Limsaa tulee joskus juotua viikonloppuisin sipsien kanssa ja todella harvoin käytän alkoholia.

Vierailija
6/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en ole lyhyt ja lihava! Minä olen tasamittainen ja sopusuhtainen" -  Sörsselssön

Vierailija
7/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen herkkulakkoa, leivän vähentämistä, salaatin lisäämistä (yli puolet lautasesta) ja ihan liikunnan lisäämistä. Salille ei tarvitse mennä, kotonakin voi jumppailla. Lisäksi vielä reippaat kävelylenkit päivittäin.

Vierailija
8/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vain 150cm, niin annoskoon pitäisi olla aika pieni, eikä keskivertoihmisen annoskoko.

Vierailija
9/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en ole lyhyt ja lihava! Minä olen tasamittainen ja sopusuhtainen" -  Sörsselssön

miks mä repesin tälle?? :ddd

Vierailija
10/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille, mutta olen kyllä hieman eri mieltä ton annoskoon pienentämisestä:Dd