Homeopatiasta
Mitä se oikein on? Mistä tietää, kuka on ammattitaitoinen? Minkä hintaista?
Kommentit (22)
Mitä ne homeopaattiset aineet on - jotain luonnostako vai mitä? Jos luonnosta, mistä tietää, ettei tule anafylaksiaa?
T: varovaisen kiinnostunut ap
Tulisi kiinnittää enemmän huomiota elinympäristöön ja elintapoihin, kuten
terveellinen ravinto, mielellään luonnonmukainen tai biodynaaminen, ulkoilu, liikunta ja lepo. Lasta pitäisi ulkoiluttaa säällä kuin säällä tuntikausia, syödä yksinkertaista kotiruokaa ja mennä aikaisin nukkumaan.
Jotkut homeopaatit on hyvin ankaria - tiukimmat vastustavat esim. rokotuksia jne. Toiset ymmärtävät helpommin nykyajan paineet, eivätkä ole ns. niuhoja.
Lääkeaineet perustuu Samuel Hahnemannin kokeiluihin yli sata vuotta sitten - hän huomasi, että aine, joka terveessä ihmisessä aiheuttaa taudin kaltaisia oireita, parantaa sairaasta ihmisestä samat oireet. Esim. allergiaa joka aiheuttaa silmien vuotamista kuin sipulia kuoriessa voi hoitaa allium cepa-nimisellä homeopaattisella lääkkeellä, joka on valmistettu hillosipulista. Mutta hillosipulia syömällä et parane allergiasta - lääkkeen teho perustuu monimutkaiseen laimennusprosessiin - mitä laimeampana lääkettä antaa, sen voimakkaammin se tehoaa.
Kuulostaa ilman muuta humpuukilta - yhdelle insinööriystävälleni homeopaatti olikin hienosti selittänyt, että myyn sulle nyt pussillisen hölynpölyä, että tässä ei käytännössä ole yhtään mitään - no, lapselta kuitenkin katkesi korvatulehduskierre. (No, tähän voi skeptikko todeta, että korvatulehduskierre katkeaa ennen pitkää joka tapauksessa ja sekin on ihan totta.) Homeopatia ei ole mikään uskomushoito, sen tulokset ovat ihan kiistattomat.
Mutta ystäväni pikku-tytöllä oli krooninen virtsatieinfektio. Todella inhottava vaiva ja siksi jatkuvalla antibioottikuurilla ja siedätyksellä ja vaikka mitä. Vihdoin äiti vei tytön homeopaatti/lääkärille ja neulanpään kokoisilla rakeilla vaiva tosiaan parani. Ei mitenkään seinään lyöden, mutta aika lyhyessä ajassa kuitenkin.
Mutta muistan kyllä aikoinaan kuinka työtutulleni meinas käydä hassusti. Sai johonkin vaivaan homeopaattista lääkitystä, aloitti kuurin ja sai vaikean allergiareaktion. Ensioireiden tultua yritti tavoittaa homeopaattiaan, mutta ei saanut tätä kiinni, joutui lopulta piipaat soiden sairaalaan. Homeopaatti oli lähtenyt lomalle, siksi ei saatu kiinni. Tästä oli sitten juttua Kuluttajakuninkaassakin, kun eihän noilla ole mitään vastuuta. ?
Esim. viime viikolla ystäväni vastasyntynyt karitsa voi todella huonosti ja sen luultiin kuolevan. Homeopaatin puhelinkonsultaation jälkeen karitsalle annettiin homeopaattista lääkettä veteen uutettuna tuttipullosta ja karitsan tila heikkeni nopeasti, kunnes hetken päästä se virkosi kokonaan ja eipä aikaakaan, kun karitsa nousi jaloilleen ja voi edelleen mainiosti.
Sitten tuli joku viisas (lue idiootti) tiedemies, joka totesi, että nämä lääkkeethän ovat niin hyviä ja tehokkaita, että niitä pitää saada kaikelle kansalle. Sen jälkeen hän tajusi ja huomasi, että ei olekaan kovin helppoa kerätä näitä ainesosia tarpeeksi ja tarpeeksi nopeasti ja vielä tienatakseen näillä paljon.
Niimpä hän alkoi kehittämään lääkkeitä keinotekoisesti, käyttäen apunaan erilaisia kemikaaleja ja muita myrkky paskoja, joita ei oltu missään nimessä tarkoitettu ihmisen elimistöön käytettäväksi.
Näin syntyi apteekin lääkkeet, joita koululääketiede suosii, pääasiassa.
Tämä on tieto jonka joskus jostain luin, mutta jos jollain asiaa tuntevalla on asiasta parempaa tietoa niin kertokaa ihmeessä!!!
että noilla koululääketieteen lääkkeillä hoidetaan oireita, turrutetaan niitä, eikä oteta selvää mistä sairaus johtuu ja paranneta sitä " alkulähdettä" .
Homeopaattisessa hoidossa otetaan huomioon monta asiaa. Ihmisen luonne, käyttäytyminen, reaktiot sairauden aikana, mielihalut, inhon kohteet ja koko elämä. Eipä koululääketieteessä kysytä ja katsota ihmisen luonnetta saati kysellä terveys (sairaus)historiaa. Annetaan vaan ropit eteen, että otapa tuosta noin niin paranet. Hah..
Onhan se nähty näiden pienten lasten korvatulehdustenkin kanssa, että kierre senkun jatkuu ja jatkuu ja aina vaan määrätään lisää antibioottia, eikä siitäkään ole muuta kuin haittaa mm. lapsen suolistolle! Lisäksi lapsen elimistö turtuu niihin antibiootteihin. Homeopaattisella hoidolla saadaan se kierre usein katkeamaan kertalaakista niin sanoakseni. Usein niin, ettei sairaus enää edes uusi!
Joskus homeopaattinen hoito voi tuoda esiin vanhoja hoitamattomia sairauksia. Tällöin tulisi ehdottomasti ottaa yhteyttä pätevään homeopaattiin, jotta rakennehoito saataisiin alkuun. Joskus juuri tämän vuoksi voi tuntua ettei hoito tehoa, mutta se johtuu vain siitä, että " alla" on hoitamattomia sairauksia ja/tai käsittelemättömiä mielentiloja (suru, masennus..jne)
Minusta homeopatia on kokeilemisen arvoinen asia. Useimmat jotka sitä kokeilevat, sille tielle jäävät :) Suosittelen myös tutustumista osteopatiaan. Aivan käsittämättömän ihana, hyvä ja tuloksia aikaansaava hoitomuoto. Ei ole mitään noitatiedettä sekään, vaan osteopaatit ovat ihan kouluja käyneitä ihmisiä (Englannissa yliopisto, Suomessa AMK, näin olen ainakin ymmärtänyt).
Miksi käyttää kemiallisia myrkkyjä kun voi hoitaa itseään luonnonmukaisesti? Olemmehan itsekin osa luontoa.
http: // www. skepsis. fi/jutut/homeopat. html
Vierailija:
Sitten tuli joku viisas (lue idiootti) tiedemies, joka totesi, että nämä lääkkeethän ovat niin hyviä ja tehokkaita, että niitä pitää saada kaikelle kansalle. Sen jälkeen hän tajusi ja huomasi, että ei olekaan kovin helppoa kerätä näitä ainesosia tarpeeksi ja tarpeeksi nopeasti ja vielä tienatakseen näillä paljon.
Niimpä hän alkoi kehittämään lääkkeitä keinotekoisesti, käyttäen apunaan erilaisia kemikaaleja ja muita myrkky paskoja, joita ei oltu missään nimessä tarkoitettu ihmisen elimistöön käytettäväksi.
Näin syntyi apteekin lääkkeet, joita koululääketiede suosii, pääasiassa.Tämä on tieto jonka joskus jostain luin, mutta jos jollain asiaa tuntevalla on asiasta parempaa tietoa niin kertokaa ihmeessä!!!
Apua löytynyt meidänkin perheeseen.
Minulla on kolme lasta ja kaikilla astma ja pahat allergiat sekä miiehelläni astma. Kaikki ovat saaneet apua homeopatiasta. Ja itse viimeisimmän raskausaikana käytin homeopaattisia ja nyt lapseni on aalergia vapaa ja uskon kyllä homeopatiaan. Ja tietysti välillä auttaa myös pieni rukous sehän ei tee pahaa kenellekkään se vain auttaa. Enkä ole pahemmin mikään uskovainen. Aina kannattaa kokeilla jos oma mieli antaa myöten.
Homeopatia nimenomaan on uskomushoito, ja sen tulokset ovat kaikkea muuta kuin kiistattomat. Itse asiassa sen tulokset ovat plasebotasoa.
Vierailija:
Homeopatia ei ole mikään uskomushoito, sen tulokset ovat ihan kiistattomat.
Homeopatian ongelma on se, että sitä ei voida tutkia samoin menetelmin, kuin koululääketiedettä. Jos otetaan summanmutikassa 100 korvasärystä kärsivää lasta ja annetaan kaikille samaa homeopaattista ainetta, aine tehoaa vain niihin, joihin valittu lääkeainekuva sopii. Eli saattaa olla, että noista sadasta vain muutama sopii tähän valittuun lääkeainekuvaan, tai kenties ei kukaan. No ei tule tuloksia silloin ei.
Homeopaattisen lääkeaineen valinta tehdään aina huolellisesti kyseisen yksilön oireet huomioonottaen. Eli jos kerrot homeopaatillesi vain, että sinulla on silmätulehdus, hänen on täysin mahdotonta päätellä mikä lääke sinua auttaisi. Mutta jos kerrot, että silmästä tulee vihreää rähmää, niitä kirvelee kuin olisi teräviä piikkejä silmissä ja että kipu alkoi oltuasi päivän kovassa tuulessa merellä (oireet täysin keksittyjä) - niin homeopaatti pystyy antamaan sinulle lääkkeen, jolla tulehduksesi luultavasti alkaa parantua samantien ja viimeistään kahden päivän kuluttua on kokonaan poissa. Apteekin kirvelevillä silmätipoilla samaa tulosta saa odottaa viikon - ja senkin jälkeen voi käydä ilmi, että valittu silmätippa ei autakaan ko. bakteeriin ja saat aloittaa uuden kuurin eri lääkkeellä. (Nimim. juuri tämän koki 2 v lapseni - homeopaattisesti krooniset silmätulehdukset sen sijaan hoituivat mukavasti parissa päivässä ja nykyään niitä ei ole enää ollenkaan)
lajia, jos haluaa kotiapteekin. Valmiita kotiapteekkeja myydään samassa paikassa 10 aineen setteinä ja 20 aineen setteinä - ainakin. Hintoja en tarkkaan muista, mutta oisko jotain 50 e:n luokkaa se 20 aineen setti, saatan muistaa pieleen, mutta sinne päin.
Homeopaatilla käydessä hän antaa aina määräämänsä lääkkeet ilmaiseksi ja monet homeopaatit lähettävät aineita myös postissa kotiin puhelinkonsultaation jälkeen, jos on kyse lyhyestä hoidosta, eikä olisi mitään järkeä hankkia purkillista ainetta, josta syö muutaman rakeen. Siis jos olet jonkun homeopaatin asiakas.
Mun homeopaatti ohjasi mut paikkaan, jossa kertomalla olevani hänen potilaansa saan lääkkeet tukkuhintaan. Ja siskoni on eläinhomeopaatti, joten hänen kauttaan saan myös tukkuhintaan, jeeee!
Hyvä idea on myös pitää lähistöllä asuvien kavereiden kanssa yhteistä kotiapteekkia, koska suurimmalla osalla aineista on vain harvoin käyttöä. Kaikkein tarpeellisimmat kuten arnica, joka auttaa moniin traumoihin (mustelmat, ruhjeet, venähdykset) ja sen sellaisia kannattaa pitää kotona aina.
Kannattaa tutustua kirjallisuuteen ensin. Itsehoitoakin voi " harrastaa" , niin itse teen kun en ole saanut aikaiseksi mennä homeopaatille. Homeopaattejakin on monenlaisia. Osalla on myös lääkärin koulutus. Googletapa niin löydät homeopattiyhdistyksen, sieltä saat lisätietoa. Noi homeopaatilla käynnit maksavat käsittääkseni jotain 50 euron tietämillä tai enemmän.
Suosittelen. Itse olen saanut PALJON apua, vaikka ihan omatoimisesti olen itseäni ja perhettäni hoitanut niillä!
Todella tehokasta varsinkin lapsilla. Harmittavan kallista homeopaatilla käynti on mutta itse olen jonkin verran opiskellut ja jo ison lääkevaraston itselleni haalinut.
eli syvällinen alkuhaastattelu, johon varataan vähintään tunti, maksaa sitten puolet enemmän. Lääkkeet kuuluu aina hintaan ja lisäksi kaikki homeopaatit jotka mä tiedän antaa neuvoja ilmaiseksi puhelimessa ja sähköpostitse, eli vastaanotolla ei välttämättä tarvitse käydä kovin usein, itse käyn kerran pari vuodessa.
Yleisimpiin itsehoidettaviin vaivoihin voi hankkia kotiapteekin, se maksaa jonkin verran, mutta siitä onkin sitten iloa joka lähtöön - kerran kun sellaisen hankkii, niin riittää moneksi vuodeksi eteenpäin.
Kun sairastuin viime vuonna keuhkokuumeeseen ja jouduin turvautumaan rajumpiin hoitoihin terveyskeskuksessa ja sairaalassa poliklinikkamaksut ja lääkekulut olivat moninkertaiset siihen verrattuna, mitä olen koskaan maksanut homeopaatista. Angiinat, silmätulehdukset, jalkasieni, allergiat ja vaikka mitä on hoituneet tosi näppärästi.
Mutta kuten 2 neuvoi, kannattaa katsoa homeopaattiliiton sivuilta pätevä ammattilainen - homeopaatit . org, sieltä voi hakea paikkakunnittain.
Multa saa halvalla myös voodoo-nukkeja ja muuta kivaa hömppää.
Sillä taikavettä (tai etanolia tai leivinjauhetta) ne homeopaattiset lääkkeet on, silkkaa taikauskoisten huuhaata.
Tätä hämmästelivät kyyniset tohtorit ja ottivat vielä uudestaan koepalan syyniin ja totesivat, että on se perhana ehta syöpä ja parani. Lääkäripäivien suuri hämmästyksen aihe.
Ja juuri ihan näillä pikkuruisilla rakeilla, joita laimennetaan ja laimennetaan ja laimennetaan ja sitten ne toimii.
Homeopatia ei toimi siinä tapauksessa, että diagnoosi on väärä ja valittu lääke on väärä. Silloin pitää jaksaa pohtia asia uudestaan ja kokeilla toista ainetta. Joissain tapauksissa paraneminen tapahtuu nopeasti, toisissa pitää jaksaa odottaa.
Syöpä olisi yhtä varmasti parantunut vaikka hoitona olisi ollut kansantanhuja.
että homeopatia ei riitä.
Mun ystävällä on täti, joka oli aikanaan kätilönä sairaalassa, mutta opiskeli sitten homeopaatiksi ja tekee nyt kotisynnytyksiä n. 40 kpl vuodessa. On parhaillaan Suomessa ja minä päivänä hyvänsä syntyy ystäväni lapsi kotona tätinsä kätilöimänä. Erittäin pätevissä käsissä on ystävä - äitinsäkin on talossa paikalla, hän työskentelee suomalaisessa sairaalassa kätilönä myös - syntyneitten osastolla.
Kirkkonummen kunnaneläinlääkäri on myös homeopaatti, siis hoitaa eläimiä ensisijaisesti homeopaattisesti, jos se asiakkaille sopii.