Paljonko uuden auton hinnassa on tinkimisvaraa?
Jos ostaa käteisellä n. 25-28.000 eur auton autokaupasta ilman vaihtoautoa kannattanee yrittää tinkiä?
Kommentit (25)
Ilmeisesti olet ostamassa jotain ranskalaista autoa ku noin halpa?
No ei niistä voi juurikaan tinkiä. Pikemminkin siihen ns. listahintaan tulee aina useampi tonni lisää erilaisista enemmän tai vähemmän tarpeellisista rukseista, esim. metalli- tai erikoisväri, vetokoukku, toiset renkaat ja vanteet, lohkolämmitin, mattosarja....
Voi toki yrittää saada jotain kaupanlisiä, vaikka toiset renkaat, parin eka vuoden huollot tms. kaupan päälle.
Viisi prosenttia saa ainakin tingittyä ihan rahaa. Ja lisäksi kannattaa tinkiä varusteita kaupan päälle.
Viimeksi sain n. 3000, 1000 paremman hyvityksen vanhasta ja kaupan päälle metallivärin.
Vähän aina säälittää, kun lukee tällaisia aloituksia. Tinkimistä on hyvä harjoittaa joka paikassa ja totuttaa sekä opettaa jälkikasvu myös näin toimimaan.
Asiaan: soitapa, vaikka nyt kun näytät olevan ensimmäistä kertaa pappia kyydissä esim viiteen eri autofirmaan, jossa tätä kyseistä autoa myydään ja kerro soittavasi esim Posiolta ja et ole heiltä tulossa sieltä Helsingistä autoa ostamaan, mutta nyt kun ensimmäistä kertaa olet näin huomattavan kaupanteon äärellä ajattelit ammattilaiselta kysyä kuinka on tapana toimia näissä tilanteissa ja jos voisivat ihan ihmisenä ihmistä auttaa ja kertoa omista toimintamalleistaan ja tinkimisvarastaan. Otat sitten näistä luvuista vähän pois ja lähdet tekemään kauppaa ja kerrot siellä autokaupassa, että olet tosissasi ostoksilla ja se missä tämä tapahtuu riippuu nyt täysin kaupasta. Ja annat heidän tietysti kertoa ensin sen minkälaisesta hinnasta lähdetään liikenteeseen ja tingit sitten siitä pois jne. Ja sitten valitset sen halvimman liikkeen ja vielä tingit ja sitten, kun eivät enää tingi, tingit jotain kaupantekijäisiksi. Et ole kavereita hankkimassa vaan autoa ja voit miettiä miten monta kertaa enemmän kurvaat sinne työmaalle, jos maksat jonkun tietyn summan versus vähemmän.
Itse arvelisin olevani tällä hetkellä noin 100 000€ köyhempi kuin olen, jos täyden hinnan olisin asioista aina maksanut.
Käteisellä ostaessa ei juurikaan saa alennusta. Sillä myyjää ei saa provikoita ja eikä täten ole kovin innokas tinkimään palkkioistaan. Kannattaa ottaa se rahoitus ja maksaa sitä kautta suoraan pois.
4te sain listahinnasta alennusta, kyseessä jo Suomessa varastossa ollut yksilö,
hintaluokka 40te
rahoituksella kannattaa ostaa
Itse sain: 0 korko, 0 perustamiskulut, 0 kuukaismaksuun lisäkuluja
Lyhennän siis pelkästään lainaa, ei korkoja eikä muita kuluja
Autoa varten säästämäni rahat laiton sijoitustilille
Viis prossaa lähtee että heilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Käteisellä ostaessa ei juurikaan saa alennusta. Sillä myyjää ei saa provikoita ja eikä täten ole kovin innokas tinkimään palkkioistaan. Kannattaa ottaa se rahoitus ja maksaa sitä kautta suoraan pois.
Käteisellä saa aina sen viisi prosenttia. Plus ne muut tarjoukset. Nyt me ostimme juuri uuden, reilu käteisalennus plus automaatti kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
rahoituksella kannattaa ostaa
Itse sain: 0 korko, 0 perustamiskulut, 0 kuukaismaksuun lisäkuluja
Lyhennän siis pelkästään lainaa, ei korkoja eikä muita kuluja
Autoa varten säästämäni rahat laiton sijoitustilille
Ja paljonko sait tingittyä hinnasta? Käteisellä saa aina sen viisi prosenttia.
6% + kaupanpäälliset + parempi hyvityshinta vanhasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet ostamassa jotain ranskalaista autoa ku noin halpa?
Taidat elää kuplassa?
Riippuu monesta seikasta. Onko täysin uusi malli vai viimeisiä vanhasta mallista, onko tehdastilaus, malliston hinnat alkaen vai yläpään auto, käteisellä vai rahoituksella, oliko vaihdokkia, kuinka lähellä myyjän budjettikauden loppu on, oliko suhteita tai historiaa myyjään, kuinka suosittu malli on kyseessä, jne.
Kilpailu on koventunut hintavertailujen myötä ja 5 % tinkimisvarakin tiukassa. Ennen oli hinnoissa selvästi enemmän ilmaa.
Tuskin saat hinnasta tingittyä. Sen sijaan kannattaa yrittää tinkiä kaupan päälle niitä lisätilpehöörejä jotka pitää kuitenkin ostaa. Eli kuuluuko auton hintaan jo toiset renkaat, mattosarjat, metalliväri, varustepaketteja jne. Noista voi löytyä neuvotteluvaraa.
Ei saatu yhtään tingittyä itse auton hinnasta, joka oli 45 000 euroa.
Otettiin tehdastilaus, just niillä kuorrutuksilla ku haluttiin. Taidettiin saada joku rengaspaketti kaupan päälle, ei muuta. Niin ja maksettiin suoraan kaikki tililtä heti.
Tämä Helsingissä pari vuotta sit.
Kohta saa ilmaiseksi uusia dieselautoja.
Yrittäähän saa.