Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kertoma ja omin silmin näkemäni eivät täsmää

Vierailija
26.03.2019 |

Mitä ajattelisitte miehestä (40+), joka omien sanojensa mukaan on seurustellut hyvissä parisuhteissa koko aikuiselämänsä ja tienannut erittäin hyvin haasteellisissa töissä ennen masennukseen sairastumistaan 40-vuotiaana. Miehellä ei kuitenkaan ole mitään omaisuutta (vuokra-asunto kaupungilta), kaikki huonekalut/astiat mallia kirppis ja käsitys siisteydestä lähinnä tasoa opiskelijakommuuni. Omistaa lähinnä siis vaatteet päällään.

Mihin aikuonen ihminen on saanut rahaa kulumaan järjettömät määrät kun kodin askeettisen sisustuksen perusteella voisi olettaa tyypin elelleen toimeentulotuella koko aikuiselämänsä?

Huumeet? Joku muu riippuvuus? Miehen tekemät matkat ovat kuulemma olleet nekin melko askeettista reppureissaamista. On myös asunut yhdessä naisystäviensä kanssa >> voisi kuvitella tämänkin tuoneen säästöä, joka näkyisi EDES JOSSAKIN.

Ihmettelijöille tiedoksi se, että netistähän tämä helmi on löytynyt. Miten voisin tarkistaa miehen kertomuksen puolensapitävyyden? Kaverinsa on jotain omistuista mutta kai miehet ovat ihastuneena aina kummallisia.

Viilataanko minua nyt pahasti linssiin? Lähtökohtaisesti haluan uskoa ihmisistä hyvää siitäkin huolimatta, että sama ominaisuus on saanut minut ottamaan sekä henkisesti että konkreettisesti turpaani aiemmissa ihmissuhteissani.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää ikinä ottaisi miestä jonka historiaa en pysty mitenkään tsekkaamaan. Eli täytyy olla jotain konkreettista esittää elämästään. Kaikki miehet joiden kanssa olen treffaillut tuntematta heitä etukäteen mitenkään, ovat kertoneet elämästään aivan jotain muuta kuin mitä se oikeasti on ollut, eli valehdelleet. Nykyisen mieheni tapasin niin että monikin kaverini tiesi hänet etukäteen. Olimme myös kavereita pari vuotta ennen seurustelua, joten hänellä ei syytä valehdella kaverilleen. Tämä sulkee tietysti automaattissti pois nettituttavuudet, mutta mieluummin valitsen pienestä porukasta, kuin koko maailman kusettajista.

Vierailija
22/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten elän nyt elämää, jossa on hyvät tulot, vaativa työ ja pari miljoonaa omaisuutta. Käytännössä silti MIKÄÄN meillä kotona tai mun vaatteissa ei silti näytä siltä, että rahaa olisi. Huonnekalut on mikä mistäkin, osa huonossa kunnossa, osa korjattuja, jotkut alunperinkin halpiksia ja suuri osa perintösohvistakin olisi pahasti puhdistuksen tarpeessa. Astiat on ostettu vuonna 1 tai 2 ja entisten rikkoutuessa on täydennetty eri sarjan tavaralla. Meillä ei ole siistiä, villakoirat juosevat sohvien alla ja vaatekasoja löytyy monesta paikkaa. Vaatteet on myös vanhoja, vähän kerrallaan hankittuja eli ihan sillisalaattia, eikä suuri osa niistä ole istunut hyvin edes ostohetkellä (vihaan vaateshoppailua, mulla ei ole siihen aikaa eikä suomessa ole kunnollisia ps-palveluja, lisäksi olen vähän ylipainoinen mikä tekee hommasta vielä vähän vaikeampaa). Pihassa seisoo vanha pakettiauto ja natiseva fillari. Ainoa, mistä omaisuuden arvoa voi päätellä, on asunnon koko ja sijainti, mutta jos käyöhtyisin ja vaihtaisin sen pois, mitään jälkiä menneestä varallisuudesta ei näkyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ihan hyväpalkkainenkin elelee kädestä suuhun. Muun muassa kolmekymppinen eksäni tienasi lähes 4000 euroa kuussa ja laittoi kaiken sileäksi joka ikinen kuukausi. Ei vain osannut käyttää rahaa, poltteli näpeissä suorastaan. 

Onko muuten mahdollista että miehellä on lapsia vaikka ei olisi kertonut?

Vierailija
24/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin hyvä palkka, että velkaa on ollut rutosti enemmän kuin tuloja. Kun tulot katosi, katosi velalla ostettu omaisuuskin... ja naiset ovat varmaan vieneet omansa mukanaan eli kaikki kodintavarat, miehen rahat on todnäk menneet komeaan autoon.

Vierailija
25/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aikuiset hetero miehet harvemmin shoppailee hienoja kalusteita ja vaatteita.

Vierailija
26/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis nyt ihan varma, että hän on käyttänyt ne rahat? Mulle tulee kuvauksesta mieleen pihi rikas ihminen, jolla on paljon rahaa tilillä, mutta ei ole ostellut sillä mitään itselleen. Masennuskin voi liittyä siihen, että ei ole ollut energiaa shoppailla eikä ole ehkä tuntenut olevansa itsensä hemmottelun arvoinen. Eli olisi töissä ollessaan tienannut hyvin ja sitten masennuskauden aikana käyttänyt niitä rahoja vain minimielämiseen eikä sitä ennenkään kauheasti muuhun. Kaikissa kaupungin tms. vuokra-asunnoissa ei välttämättä ole tulo- tai varallisuusrajoja. Joillekin tuollainen pihistely on mieluinen elämänmuoto. Mutta jos rahat ovat todella kadonneet johonkin, sitten on toinen tilanne ja enemmän ihmeteltävää.

Vierailija
27/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo mies valehtelee niin naiset saa syyttää siitä ihan itseään.

Aika usein mies ei kelpaa jos ei ole "menestynyt".

Valehtelukin on parempi vaihtoehto kuin saada aina ne "olet mukava mutta.." pakit

Vierailija
28/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi olla varma, kun en kyseistä miestä mitenkään tiedä, mutta tulee sellaiset fiilikset, että mies yrittää tehdä itsestään paremman silmissäsi kuin mitä todellisuudessa on, koska eipä tuollaisessa elämäntilanteessa oleva mies ole kovin "catch" kenellekään.

Ei siinä mitään, jos on rehellisesti sitä mitä on, mutta jo valehtelu olisi minulle syy pistää välit poikki toiseen.

Vierailija
29/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo mies valehtelee niin naiset saa syyttää siitä ihan itseään.

Aika usein mies ei kelpaa jos ei ole "menestynyt".

Valehtelukin on parempi vaihtoehto kuin saada aina ne "olet mukava mutta.." pakit

Kuinka pitkään kuvittelet tuollaisen valehtelemisen kantavan?

Vierailija
30/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että sua viilataan linssiin. Oletko itse pienituloinen tavis? Jos ihmisellä on ollut vähänkään enemmän menestystä elämässä, niin Googlesta pitäisi löytää tietoja. Mutta onhan se selvä, jos et saa mitään konkreettista tietoa tarkastettavaksi, niin sitä tietoa ei sitten ole olemassakaan.

Vierailija
31/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten elän nyt elämää, jossa on hyvät tulot, vaativa työ ja pari miljoonaa omaisuutta. Käytännössä silti MIKÄÄN meillä kotona tai mun vaatteissa ei silti näytä siltä, että rahaa olisi. Huonnekalut on mikä mistäkin, osa huonossa kunnossa, osa korjattuja, jotkut alunperinkin halpiksia ja suuri osa perintösohvistakin olisi pahasti puhdistuksen tarpeessa. Astiat on ostettu vuonna 1 tai 2 ja entisten rikkoutuessa on täydennetty eri sarjan tavaralla. Meillä ei ole siistiä, villakoirat juosevat sohvien alla ja vaatekasoja löytyy monesta paikkaa. Vaatteet on myös vanhoja, vähän kerrallaan hankittuja eli ihan sillisalaattia, eikä suuri osa niistä ole istunut hyvin edes ostohetkellä (vihaan vaateshoppailua, mulla ei ole siihen aikaa eikä suomessa ole kunnollisia ps-palveluja, lisäksi olen vähän ylipainoinen mikä tekee hommasta vielä vähän vaikeampaa). Pihassa seisoo vanha pakettiauto ja natiseva fillari. Ainoa, mistä omaisuuden arvoa voi päätellä, on asunnon koko ja sijainti, mutta jos käyöhtyisin ja vaihtaisin sen pois, mitään jälkiä menneestä varallisuudesta ei näkyisi.

Tässä tapauksessa luulisi että on sitten säästöjä, mutta apn treffikumppanillahan ei ollut niitäkään.

Vierailija
32/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku ylipäätään kokee tarpeelliseksi mainita että joskus on ollut menestynyt kertoo epävarmuudesta. Mies määrittää oman arvonsa sen kautta onko menestynyt vai ei.

Uskon että kyseinen mies ei ole koskaan menestynyt ollutkaan, sillä mitä hän kostuisi kun saat tietää että hän on OLLUT muinoin menestynyt? Miten se vaikuttaa nykyhetkeen? Ai kun kiva, sä olet joskus ollut rikas ja vaikutusvaltainen, joten olet paljon ihanampi nyt köyhänä ja varattomana kuin joku sellainen, joka olisi aina ollut köyhä ja varaton...ööh? Itse laittaisin pillit pussiin. Jo se että teet tällaisen avauksen kertoo että asia vaivaa ja epäilyttää sinua. Parempi etsiä sellaista tyyppiä, josta tulee heti hyviä viboja! Nimim. Kokemusta on.

Vierailija
33/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tyypilliseltä suomalaismieheltä, joka on ryypännyt kotinsa ja omaisuutensa.

En sinuna elättäisi häntä.

Vierailija
34/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mistä on kyse? Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
35/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työelämässä menestynyt välttämättä vielä tarkoita mitään suuria rahoja. Sitä pystyy yllättävän paljon hukkaamaan ihan tavalliseen elämään. Vaihtaa uutta autoa parin vuoden välein ja ostelee viihde-elektroniikkaa. Muutaman vuoden kuluttua ne on kaikki arvotonta romua ja arvo kadonnut.

Se aikanaan hieno ja kallis kuvaputkitelkkari ei tänä päivänä ole minkään arvoinen. Kukaan ei tulisi hakemaan edes ilmaiseksi sellaista. Vaikka se olisi uutena maksanut tuhansia euroja.

Vierailija
36/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ajattelen niin vanhanaikaisesti, että tapailu ja seurustelu ovat juuri sitä varten, että opitaan tuntemaan toisiaan. Tavataan sukulaisia, ystäviä, vietetään juhlapyhiä yhdessä, matkustellaan (jos molempia kiinnostaa), harrastetaan ja puhutaan. Jos olet ihastunut mieheen, niin jatka tutustumista. Kuuntele vaistojasi mutta kuuntele myös sitä miestä. Rahaa älä sido suhteeseen.

Kauanko olette olleet yhdessä?

Huhuu, ap?!

Vierailija
37/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä. Jutut on suuria, mutta todellisuudessa on ex-vaimo, lapsia (joita ei tapaa), menestyksekäs ura = on ollut hanttihommissa jossain, saattanut olla oma mies ja koira yritys, menestys on ollut sitä, että on voinut tehdä ja mennä miten huvittaa. Vanhat kalusteet yms on siellä entisellä vaimolla. Nyt kun työllisyystilanne on parempi, on päässyt vakituisiin töihin ja masentunut syystä tai toisesta. Elää sairauspäivärahalla kädestä suuhun ja rahat aina loppu. Syy on aina kaikissa muissa kuin itsessä. JUOKSE.

Vierailija
38/38 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen näitä. Jutut on suuria, mutta todellisuudessa on ex-vaimo, lapsia (joita ei tapaa), menestyksekäs ura = on ollut hanttihommissa jossain, saattanut olla oma mies ja koira yritys, menestys on ollut sitä, että on voinut tehdä ja mennä miten huvittaa. Vanhat kalusteet yms on siellä entisellä vaimolla. Nyt kun työllisyystilanne on parempi, on päässyt vakituisiin töihin ja masentunut syystä tai toisesta. Elää sairauspäivärahalla kädestä suuhun ja rahat aina loppu. Syy on aina kaikissa muissa kuin itsessä. JUOKSE.

Äläkä missään tapauksessa hanki lapsia kroonisesta masennuksesta kärsivän kanssa, jos tämä ei ole valmis hakemaan ammattiapua. Lapsille tällainen vanhempi tuottaa paljon kärsimystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän