Kuinka monta vauvaa nainen voi korkeintaan saada elämänsä aikana?
Jos hän alkaisi saamaan lapsia heti kun tulisi lisääntymiskykyiseksi, saisi koko ajan uusia lapsia ja saisi niitä kunnes vaihdevuodet alkaisivat?
Kommentit (6)
Vähänkin aktiiviselle lestadiolaisäidille parinkymmenen lapsen saaminen on ainakin ihan normi juttu.
No jos kuvitellaan, että nainen saa kuutoset jokaisella raskaudella ja kuvitellaan, että lisääntyisi vaikka 30 vuoden ajan. Aina uusi raskaus kun on heti edellisestä selvinnyt. 30 vuotta = 360 kuukautta, ja kun se jaetaan 9:llä, saadaan raskauskertojen määräksi 40. Ja kun se kerrotaan 6:lla, saadaan määräksi 240.
Eli teoriassa 240 lasta tai jopa enemmän! Mutta todennäköisyys tuolle on niin pieni, että sitä ennen voitetaan miljoona kertaa lotossa 7 oikein.
Vierailija kirjoitti:
Suurin yhden äidin virallisesti saama lapsimäärä on rouva Feodor Vasiljevin (Suja, Venäjä) saamat 69 lasta.
Pakko olla paljon monikkovauvoja tuossa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin yhden äidin virallisesti saama lapsimäärä on rouva Feodor Vasiljevin (Suja, Venäjä) saamat 69 lasta.
Pakko olla paljon monikkovauvoja tuossa mukana.
Onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkin aktiiviselle lestadiolaisäidille parinkymmenen lapsen saaminen on ainakin ihan normi juttu.
Itse olen kotoisin lestadiolaisalueelta, enkä tunne yhtään 20 lapsen äitiä. Eräällä oli 18 lasta, ja hän oli jo todella sairas ja uhmasi lääkäriä viimeisten kohdalla.
Itse yritin saada lapset (3 kpl) "putkeen", mutta imetyksen vuoksi ikäeroa heidän välilleen tuli kuitenkin aina vähintään kaksi vuotta. Ensimmäinen sai alkunsa kertalaakista, joten lähtökohtaisesti kai olin ihan hedelmällinen. Mutta vaikka olisin "tehnyt" lapsia 20 vuotta putkeen, alle kymmeneen oltaisiin jääty.