Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin kavereihin tutustuminen.

Vierailija
26.03.2019 |

Olen ollut suhteessa yli vuoden. Alusta asti, kun suhde voitiin mieltää jo seurusteluksi eikä vaan tapailuksi olen ollut halukas tutustumaan edes miehen parhaimpaan kaveriin jonka kanssa hän viettää aikaa viikottain, joskus useampanakin päivänä viikossa. Ikinä en ole kuitenkaan tätä hänen ystävää tavannut. Mies kyllä puhuu ystävänsä kanssa suhteestamme ja minusta miten nyt ihmiset yleensäkin ystävilleen juttelee, mutta kuitenkin aina tapasivat kahdestaan. Vaikka asia harmitti ja aika ajoin ehdotin yhteistä ajanviettoa niin yritin ymmärtää koska tottakai kahdenkeskinen aika ystävien kanssa tärkeää myös.
Kuvioihin tulikin tälle ystävälle salarakas joka alkoi alusta asti viettää heidän kanssaan aikaa. Yht'äkkiä heillä se kahdenkeskinen aika ei ollutkaan ilmeisesti tärkeää ja nykyään jo seurustelukumppaniksi vaihtunut naikkonen on pääosin aina heidän kanssaan jos käyvät kahvilla tm. Tunsin oloni loukatuksi, vähäpätöiseksi ja vastenmieliseksi, onhan minut tavallaan tuolla toiminnalla arvotettu tuon mieheni ystävän salarakkaan alapuolelle, jopa tuollaisella oli enemmän merkitystä ja häneen piti tutustua.
Nyt on miesystäväni tullut toisiin ajatuksiin ja haluaisi, että tutustuisin hänen ystäväänsä tai pikemminkin heihin ja oli jo kysynyt mitä mieltä olisivat jos tehtäisiin jotain yhdessä. Tunnen olevani nyt hankala, mutta en pääse irti näistä tunteista, siitä kuinka loukkaantunut ja vihainen olen. Tämä mieheni ystävän seurustelukumppani on viettänyt jo paljon aikaa heidän kanssaan muutaman kuukauden aikana ja tullut tutuksi mieheni kanssa ja nyt minun pitäisi tutustua mieheni ystävään ja hänen naikkoseen pakettina, kuin he molemmat olisivat mieheni pitkäaikaisia ystäviä vaikka tämä nainen on tuntenut mieheni vähemmän aikaa kuin minä. Haluan edelleen tutustua mieheni ystävään, mutta en pääse tästä eteenpäin. Tunnen tulevani loukatuksi lisää jos joudun mennä mukamas uutena porukkaan. Haluaisin ensin tutustua siihen ystävään ja vasta sitten hänen uuteen tyttöystäväänsä, kun olen päässyt yli näistä tunteista.
Olenko kohtuuton? Kuinka päästä tästä yli ilman, että mieheni lisäksi muille paljastuu se, että heidän takiaan minuun on sattunut?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua kutsuttaisiin naikkoseksi, en todellakaan haluaisi tavata miesystävän kaverin naista!

Tosin miestään kontrolloiva nainen on kamalinta, mitä tiedän. Jos ei uskalla päästää miesystäväänsä edes kahville kaverinsa kanssa, niin naisessa on jotain vialla.

Kuka tässä on niin toiminut?

Ap kirjoitti "naikkonen on pääosin aina heidän kanssaan jos käyvät kahvilla tm. Tunsin oloni loukatuksi, vähäpätöiseksi ja vastenmieliseksi, onhan minut tavallaan tuolla toiminnalla arvotettu tuon mieheni ystävän salarakkaan alapuolelle, jopa tuollaisella oli enemmän merkitystä ja häneen piti tutustua."

Vierailija
22/76 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua kutsuttaisiin naikkoseksi, en todellakaan haluaisi tavata miesystävän kaverin naista!

Tosin miestään kontrolloiva nainen on kamalinta, mitä tiedän. Jos ei uskalla päästää miesystäväänsä edes kahville kaverinsa kanssa, niin naisessa on jotain vialla.

Kuka tässä on niin toiminut?

Ap kirjoitti "naikkonen on pääosin aina heidän kanssaan jos käyvät kahvilla tm. Tunsin oloni loukatuksi, vähäpätöiseksi ja vastenmieliseksi, onhan minut tavallaan tuolla toiminnalla arvotettu tuon mieheni ystävän salarakkaan alapuolelle, jopa tuollaisella oli enemmän merkitystä ja häneen piti tutustua."

Ilmeisen takertuva jos ei voi keskenään kahvilla käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä parisuhteessa oleva aikuinen?mies roikkuu kaverinsa ja tämän uusimman hoidon kanssa noin paljon? Jätä se sika.

Haluaa nähdä kaveriaan ja muija vaan tulee mukana.

Vierailija
24/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan keksiä jotain tekemistä niin, että on vain miesystävä ja hänen ystävänsä, mutta uusi naisystävä ei tule mukaan.

Vierailija
25/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä häntä tässä kutsun. En arvosta häntä suuresti koska tiedän hänestä vain sen verran, että suhde alkoi hänellä salasuhteesta ja miesystävänikin sotkettiin kuvioon siinä määrin, että viettivät aikaa kolmestaan ja mieheni kuskasi heitä välillä joutuen välikäteen koska tunsi silloisen kaverinsa naisystävän jo vuosien ajalta.

Tähän mieheni ystävän uuteen seurustelukumppaniin en koe tällä hetkellä edes mitään halua tutustua, kun taas mieheni ystävään olisin halunnut tutustua jo aikaa sitten koska he ovat tärkeitä toisilleen. Omille läheisille ystävilleni olen miesystäväni esitellyt. Miehen ystävän kumppani voi jossain vaiheessa tulla siinä sivussa tutuksi, mutta tällä hetkellä en ole hyvässä mielentilassa hänen tutustumisen suhteen. En kuitenkaan halua olla epäkohtelias tai inhottava häntä kohtaan. Anonyymisti hänestä ikävän sävyisillä nimityksillä puhuminen on tavallaan tapani käsitellä tilanteeni loukkaavuuden aiheuttamaa vihantunnetta.

Jännä tilanne. Haluat siis tutustua myös miehen kaveriin ns. kolmestaan, kuten tuo toinenkin nainen on saanut tutustua miehensä kaveriin kolmestaan ilman sinua. Eli tavallaan haluat kostaa tälle naiselle sen että hän on tapaillut miestäsi kolmen kesken sillä, että sinäkin nyt haluat vastavuoroisesti että tämä nainen odottelee toisaalla kun sinä tapailet hänen miestään kolmen kesken?

Ettei nyt menisi kostotoimenpiteet, ja "taosihin" pääseminen vähän väärään henkilöä kohtaan. Se on sinun miehesi joka ei ole sinua ottanut mukaan, mutta on ottanut tämän toisen naisen mukaan, eikä niin että tämä nainen on halunnut tutustua mieheesi ilman sinua. Tämän takia et voi kostaa tapahtunutta tälle naiselle, vaan se tulisi kostaa miehellesi. Se miten se tapahtuisi, niin varmaan sinun pitäisi kehitellä joku tällainen kaverikuvio miehineen itsellesikin. 

Haluat päästä selkeästi tasoihin, ja saada jonkin hyvityksen, mutta epäilen että sitä ei tule tälä tavoin tapahtumaan. 

Vierailija
27/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä parisuhteessa oleva aikuinen?mies roikkuu kaverinsa ja tämän uusimman hoidon kanssa noin paljon? Jätä se sika.

Haluaa nähdä kaveriaan ja muija vaan tulee mukana.

Pointti onkin siinä, että toisten muijat ei haittaa kaverin tapaamista, mutta oma muija haittaa. Miksihän näin..

Vierailija
28/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on ap?

Vierailija
29/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parisuhteessa ei saisi olla jotain omaakin esim. kaverit? Miehesi haluaa pitää teidän suhteen irrallisena kaverisuhteista? Miehen kaveri ei ole miehesi ja tästä syystä hän otti naisen "kolmanneksi pyöräksi".

Ehkä kaverin nainen luo painetta, että teidän pitäisi tavata ja miehen mielipide ei ole tästä muuttunut?

Vierailija
30/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi parisuhteessa ei saisi olla jotain omaakin esim. kaverit? Miehesi haluaa pitää teidän suhteen irrallisena kaverisuhteista? Miehen kaveri ei ole miehesi ja tästä syystä hän otti naisen "kolmanneksi pyöräksi".

Ehkä kaverin nainen luo painetta, että teidän pitäisi tavata ja miehen mielipide ei ole tästä muuttunut?

Miehen kaveri ei ole miehesi, ja tästä syystä hän otti naisen kolmanneksi pyöräksi

Miä ihmettä tuo lause tarkkoittaa?? Voitko selventää?

Vierailija
31/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä kuvio jotenkin vaikuttaa siltä, että miehesi halusi vaalia ystävyyssuhdettaan, eikä siksi halunnut olla se joka ottaa sinut mukaan heidän kahdenkeskeisiin tapaamisiinsa. En minäkään rehaa miestäni sellaisiin juttuihin mihin menen vain tyttökavrin/kavereiden kanssa. Mutta sitten aivan yhtäkkiä näiden salasuhdekierteiden takia miehesi on ehkä tahtomattaan ajautunut siihen tilanteeseen että kaverin puolelta tyttöystävä on tullut mukaan kuvioihin. Eli kaveri "uskalsi" ensin ottaa kolmannen pyörän heidän kaveritapaamisiin mukaan. Tämän johdosta miehesi kokee nyt että muuttunieden olosuhteiden valossa kaverillekin onkin ok että naiset otetaan mukaan.

Ymmärrän hyvin sinun tunteitasi ja tätä pettymystä. Miehesi ei ehkä ole onnistunut tämän asian hoidossa hyvin. Mutta voisitko yrittää jättää tunteet hetkeksi sivuun ja kokeilla mennä mukaan? Älä tee tästä arvokysymystä sinun ja tuon naisen välillä, sitä se ei ole. Se on vain kavereiden välisestä dynamiikasta. Saatat pitääkin tuosta naisesta ja teistähän voi tulla keskenään hyvätkin ystävät. Anna mahdollisuus. Laske oma ylpeytesi hetkeksi, voit löytää jotain arvokasta ja hyvää. Jos et, jos osoittautuu pettymykseski koko sakki niin mieti sitten tarkemmin.

Vierailija
32/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä itse haluaisi edes tavata mitään pettäjäpaskoja ja salarakkaita ja kyseenalastaisin miksi poikaystävä on edes kaveri tuollaisten kanssa.

Vierailija
33/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä häntä tässä kutsun. En arvosta häntä suuresti koska tiedän hänestä vain sen verran, että suhde alkoi hänellä salasuhteesta ja miesystävänikin sotkettiin kuvioon siinä määrin, että viettivät aikaa kolmestaan ja mieheni kuskasi heitä välillä joutuen välikäteen koska tunsi silloisen kaverinsa naisystävän jo vuosien ajalta.

Tähän mieheni ystävän uuteen seurustelukumppaniin en koe tällä hetkellä edes mitään halua tutustua, kun taas mieheni ystävään olisin halunnut tutustua jo aikaa sitten koska he ovat tärkeitä toisilleen. Omille läheisille ystävilleni olen miesystäväni esitellyt. Miehen ystävän kumppani voi jossain vaiheessa tulla siinä sivussa tutuksi, mutta tällä hetkellä en ole hyvässä mielentilassa hänen tutustumisen suhteen. En kuitenkaan halua olla epäkohtelias tai inhottava häntä kohtaan. Anonyymisti hänestä ikävän sävyisillä nimityksillä puhuminen on tavallaan tapani käsitellä tilanteeni loukkaavuuden aiheuttamaa vihantunnetta.

Jännä tilanne. Haluat siis tutustua myös miehen kaveriin ns. kolmestaan, kuten tuo toinenkin nainen on saanut tutustua miehensä kaveriin kolmestaan ilman sinua. Eli tavallaan haluat kostaa tälle naiselle sen että hän on tapaillut miestäsi kolmen kesken sillä, että sinäkin nyt haluat vastavuoroisesti että tämä nainen odottelee toisaalla kun sinä tapailet hänen miestään kolmen kesken?

Ettei nyt menisi kostotoimenpiteet, ja "taosihin" pääseminen vähän väärään henkilöä kohtaan. Se on sinun miehesi joka ei ole sinua ottanut mukaan, mutta on ottanut tämän toisen naisen mukaan, eikä niin että tämä nainen on halunnut tutustua mieheesi ilman sinua. Tämän takia et voi kostaa tapahtunutta tälle naiselle, vaan se tulisi kostaa miehellesi. Se miten se tapahtuisi, niin varmaan sinun pitäisi kehitellä joku tällainen kaverikuvio miehineen itsellesikin. 

Haluat päästä selkeästi tasoihin, ja saada jonkin hyvityksen, mutta epäilen että sitä ei tule tälä tavoin tapahtumaan. 

En perusta parisuhdettani kostolle. Enkä koe kostavani sille naisellekaan mitään vaikka haluan asioiden menevän tavallaan oikeassa järjestyksessä. Se on tapa jonka koen minulle ainoaksi keinoksi tällä hetkellä päästä tästä eteenpäin jos haluaa suhteen kehittyvän.

En ole ajatellut sanoa, että en halua tavata sitä henkilöä vaan keksin menoja joihin hän ei pysty tulla mukaan, mutta mieheni ystävä pääsee halutessaan. Silloin ei edes tarvitse selittää heille mitään. Tavallaan tuo saattaisi olla jopa palvelus sille naiselle, kun on niin takertuva, ehkä siedätyshoito tuo jotain hyvää hänelle.

Vierailija
34/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En perusta parisuhdettani kostolle. Enkä koe kostavani sille naisellekaan mitään vaikka haluan asioiden menevän tavallaan oikeassa järjestyksessä. Se on tapa jonka koen minulle ainoaksi keinoksi tällä hetkellä päästä tästä eteenpäin jos haluaa suhteen kehittyvän.

En ole ajatellut sanoa, että en halua tavata sitä henkilöä vaan keksin menoja joihin hän ei pysty tulla mukaan, mutta mieheni ystävä pääsee halutessaan. Silloin ei edes tarvitse selittää heille mitään. Tavallaan tuo saattaisi olla jopa palvelus sille naiselle, kun on niin takertuva, ehkä siedätyshoito tuo jotain hyvää hänelle.

Niinniin, eli haet hyvitystä jollain kevätjuhlaliikkeillä. Yrität jotankin ottaa itsellesi kontorllia ja sitä mitä olet menettänyt. Mutta menee kyllä ohi maalista tuo, ja tulet itsekin ihmettelemään viimeistään 10v päästä omaa käytöstäsi nyt.

Vierailija
35/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä kuvio jotenkin vaikuttaa siltä, että miehesi halusi vaalia ystävyyssuhdettaan, eikä siksi halunnut olla se joka ottaa sinut mukaan heidän kahdenkeskeisiin tapaamisiinsa. En minäkään rehaa miestäni sellaisiin juttuihin mihin menen vain tyttökavrin/kavereiden kanssa. Mutta sitten aivan yhtäkkiä näiden salasuhdekierteiden takia miehesi on ehkä tahtomattaan ajautunut siihen tilanteeseen että kaverin puolelta tyttöystävä on tullut mukaan kuvioihin. Eli kaveri "uskalsi" ensin ottaa kolmannen pyörän heidän kaveritapaamisiin mukaan. Tämän johdosta miehesi kokee nyt että muuttunieden olosuhteiden valossa kaverillekin onkin ok että naiset otetaan mukaan.

Ymmärrän hyvin sinun tunteitasi ja tätä pettymystä. Miehesi ei ehkä ole onnistunut tämän asian hoidossa hyvin. Mutta voisitko yrittää jättää tunteet hetkeksi sivuun ja kokeilla mennä mukaan? Älä tee tästä arvokysymystä sinun ja tuon naisen välillä, sitä se ei ole. Se on vain kavereiden välisestä dynamiikasta. Saatat pitääkin tuosta naisesta ja teistähän voi tulla keskenään hyvätkin ystävät. Anna mahdollisuus. Laske oma ylpeytesi hetkeksi, voit löytää jotain arvokasta ja hyvää. Jos et, jos osoittautuu pettymykseski koko sakki niin mieti sitten tarkemmin.

Kirjoitat fiksusti ja arvostan ajatuksiasi.

Sen naisen kanssa meistä ei ikinä tulisi ystäviä eikä edes kavereita vaikka tätä tilannetta ei olisikaan, en koe tarvetta panostaa suhteeseen hänen kanssaan. Liian erilaiset luonteet ja arvot. Toki kykenen olla asiallinen jos ollaan samassa paikassa.

Olen miettinyt paljon tätä asiaa ja en kuitenkaan aio tässä nöyrtyä ja kumarrella. Jos tässä annan päästä ilman mitään vaivaa tai tunnontuskia niin olen kynnysmatto ja syrjään laitettava roska varmasti monessa muussakin asiassa tulevaisuudessa. Jossain kohtaa on pakko jotenkin näyttää raja ja kuinka sallii itseään kohdeltavan.

Vierailija
36/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinniin, eli haet hyvitystä jollain kevätjuhlaliikkeillä. Yrität jotankin ottaa itsellesi kontorllia ja sitä mitä olet menettänyt. Mutta menee kyllä ohi maalista tuo, ja tulet itsekin ihmettelemään viimeistään 10v päästä omaa käytöstäsi nyt.

Kyllä haen jollain tapaa hyvitystä, sitä arvoa jota poljettiin. Millä tavalla ohi maalista? Miten mieheni ystävä tai hänen naikkonen tilanteessa kärsivät? Mieheni on ainoa jolle asiasta on vaivaa mikäli jätän hänen kontolleen sopivan ajankohdan ym keksimisen.

Vierailija
37/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mäkin ihmettelin. Minulle on suhteessa itsestäänselvyys esitellä kumppanini perheelle ja ystäville ja odotan samaa myös puolisolta. Oudointa AP:n kuviossa on se, että mies kyllä viettää aikaa kaverinsa ja tämän naisen kanssa mutta oma nainen ei ole ollut tervetullut mukaan kuin vasta nyt. Ymmärrän aloittajaa, minunkin olisi vaikea sulattaa tuota asiaa.

Ei ikinä täysin täydellistä kumppania löydykään, muttei kannata tinkiä niissä itselleen todella tärkeissä asioissa. Jossakin joutuu aina tulemaan vastaan, mutta tämä ei vaikuta tässä AP:n tapauksessa olevan yksi niistä asioista eikä kyllä olisi sitä itsellenikään. 

Vierailija
38/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä välissäkin on jotain, että aina raahaa mukanaan tai että ei esittele ollenkaan? Kyllä minäkin ihmettelisin, jos mieheni ei ollenkaan haluaisi tutustuttaa minua lähimpiin ystäviinsä ja ottaisin sen loukkauksena. Toki siltikin voi harrastaa kaveri-iltoja ilman puolisoa mukana. 

Vierailija
39/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mäkin ihmettelin. Minulle on suhteessa itsestäänselvyys esitellä kumppanini perheelle ja ystäville ja odotan samaa myös puolisolta. Oudointa AP:n kuviossa on se, että mies kyllä viettää aikaa kaverinsa ja tämän naisen kanssa mutta oma nainen ei ole ollut tervetullut mukaan kuin vasta nyt. Ymmärrän aloittajaa, minunkin olisi vaikea sulattaa tuota asiaa.

Ei ikinä täysin täydellistä kumppania löydykään, muttei kannata tinkiä niissä itselleen todella tärkeissä asioissa. Jossakin joutuu aina tulemaan vastaan, mutta tämä ei vaikuta tässä AP:n tapauksessa olevan yksi niistä asioista eikä kyllä olisi sitä itsellenikään. 

Tuota juuri itse pyöritellyt mielessä, että kaveriaika keskenään ollut niin tärkeää, että minua ei ole haluttu missään vaiheessa osaksi ajanviettoon, mutta keskinäisestä ajasta pystyi tinkiä heti, kun se kaverin muija ekan kerran jalkojaan levitteli ja tavallaan mieheni loi oivan tilaisuuden tavata salarakasta silloiselta naisystävältä salaa. Monesti meidän yhteinen aika viikonloppuna jäi vähäiseksi, kun yhteinen leffailta saattoikin vaihtua minun yksinoloon, kun kaveri soitti kahville ja se venähti, kun piti heidät kuskatakin johonkin tm.

Olen nyt sanonut, että en tykkää heidän ajanvietosta kolmestaan koska tilanne on tämä, mutta en kuitenkaan rupea sitä kieltämäänkään koska se ei kuulu parisuhteeseen vaan jokainen edelleen tekee omat valintansa asioissa sen pohjalta kuinka asioita ajattelee ja omatunto antaa periksi.

Vierailija
40/76 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä välissäkin on jotain, että aina raahaa mukanaan tai että ei esittele ollenkaan? Kyllä minäkin ihmettelisin, jos mieheni ei ollenkaan haluaisi tutustuttaa minua lähimpiin ystäviinsä ja ottaisin sen loukkauksena. Toki siltikin voi harrastaa kaveri-iltoja ilman puolisoa mukana. 

Niinpä. Ei tarvitse olla yhteen liimattuna, mutta kyllä joskus hyvä tavata ystäviäkin yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi