YLE vaalitoimittaja sen juuri sanoi radiossa; hän kysyy tenteissä vain kysymyksiä, jotka kokee itselle tärkeiksi ! ! !
Kuunelkaa LIVE yle radio suomi nyt. Kun toimittaja Seija Vaaherkummulta kysyttiin, että kysyykö hän tenteissä itselle tärkeitä kysymyksiä?
Seija Vaherkumpu sanoi, että hän kysyy itselle tärkeitä kysymyksiä, eikä kysy sellaisia kysymyksiä, jotka eivät ole itselle tärkeitä.
ELI PIILOTELLUSTI TOIMITTAJAN OMA PUOLUEKANTA EITTÄMÄTTÄ VAIKUTTAA siihen mitä kysytään.
Kommentit (24)
Häh? Sehän kuuluu toimittajan työhön ne kysymykset itse miettiä, ei kukaan niitä valmiiksi tuo eteen.
Hölmöt.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Sehän kuuluu toimittajan työhön ne kysymykset itse miettiä, ei kukaan niitä valmiiksi tuo eteen.
Hölmöt.
Et varmaan ole niin tyhmä kuin esität. Vihervasemmistolainen toimittaja esittää vihervasemmistolle tärkeitä kysymyksiä. Hän ei kysy miksi m_uslimit r_aiskaavat niin paljon. Mutta hän saattaa kysyä miksi Suomeen ei oteta 60 miljoonaa m_uslimia.
No voi kauhea nillitys taas, onko aivot mädänneet? Tottakai ne kysyy tärkeiksi kokemiaan asioita, onko yllätys, itse vaan hakeudutte toimittajaksi niin voitte sitten kysellä typeryyksiä ja hihitellä keskenänne
Ohhoh, on taas niin tyhmä aloitus, että huimaa. Totta kai toimittajat kysyy minkä kokevat tärkeäksi. Ei toimittajille koulutusvaiheessa anneta valmista kysymyslistaa.
Kuullun ymmärryksessä vikaa? Sanoi, että kysymyksiä mietitään isomman porukan kesken ja -kyllä, saattaapa kysymys olla toimittajankin elämää koskettava. Ihmisiä kait nekin on?
Toimittajan pitää kysyä Suomen kansalaisille tärkeitä asioita. Ja kyllä se sen tietääkin.
No sitten ei vanhusten laillista rääkkäämistä käsitellä tenteissä.
On hienoa että meillä on verovaroin kustannettu puolueeton ja objektiivinen YLE. /s
Ja tästä propagandasta me maksetaan :D
Yle toimittajalle on tietysti tärkeitä seikkoja monikulttuurisuus, tuulivoimalat, sukupuolineutraalius jne.
Vtun passka yle. Me maksamme veroja puoluettomalle tiedonvälitykselle, joka ei toteudu! Persut tai mikä tahansa joka lopettaa tämän perseilyn!!!
Huomaa myös ylen ja Hyyssärin vaalikoneissa, että sieltä puuttuu sellaiset kysymykset, jotka ovat monille suomalaisille tärkeitä koskein maaha nmuuttoa.
Taattua laatua nykyiseltä yleltä. Piti se Korkkikin ulos saada. Ei enää jäänyt mitään hyvää tältä politiikan saralta.
Ilmankos maa han muutos ta ei ole kysytty esim rinteeltä ja orpolta. Tenteissä käytetään hyvin paljon aikaa ilmastolle, vaikka muitakin tärkeitä asioita on. Suomi on joka tapauksessa sitoutunut päästöjen vähentämiseen, jottei ilmasto lämpene 1,5 astetta enempää, niin keinot on jokaisella puolueella monet. Ne muut asiat erottavat puolueet enemmän toisistaan ja äänestäjänä haluan kuulla niistä enemmän, jotta tiedän, mille puolueelle annan ääneni.
Vierailija kirjoitti:
No voi kauhea nillitys taas, onko aivot mädänneet? Tottakai ne kysyy tärkeiksi kokemiaan asioita, onko yllätys, itse vaan hakeudutte toimittajaksi niin voitte sitten kysellä typeryyksiä ja hihitellä keskenänne
Olin vielä 10v sitten hesarilla duunissa ja parissa muussakin... Hyvä toimittaja kysyy ja tutkii asiat perustellisesti ja puolueettomasti. Hyvä toimittaja kertoo asiat niin kuin asiat on ja kysyy asiat mitkä on tärkeitä koko kansalle, kun kyse on politiikasta. Hyvä toimittaja ei näytä puoluettaan eikä arvostele muita puolueita vaan pitää mölyt mahassa ja kysyy ne edelleen tärkeimmät kysymykset ja mielellään hieman hiillostaen. Hyvä toimittaja ei puhu pskaa eikä jätä uutista kertomatta oli se uutinen mikä vain, mutta hyvä toimittaja ei hyökkää esim juuri kuolleen ihmisten omaisten kimppuun ainakaan syyttävästi ja ymmärtää jos haastateltava ei anna juttua heti.
Yksi syy miksi lopetin, oli kun en saanut tehdä journalismia vaan kaikki alkoi mennä delete pöydälle ja ei me voida noin ja noin kirjoittaa, koska ehkä tulee se leima.... Tack och adjö ja siihen loppu mun ura.
Hyvin yle vetää. Jotkut ottavat vastaan lahjuksia (Kirsi Heikel https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3a3532c4-2564-4057-94ad-802bad43fba4), ja toiset sitten ohjaavat yleistä keskustelua täysin omien aatteiden mukaisesti.
Aika törkeetä !