Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teiniä ei voi pakottaa

Vierailija
26.03.2019 |

Teini halusi muuttaa toisen vanhemman luo. Tämä toinen lupasi teinille vapauksia, arvosteli toisen vanhemman tiukkaa ruutuaikapolitiikkaa, kotia, ammattia, työtä jne. Tämä toinen myös uhkaili tuon tuostakin lastensuojeluilmoituksilla, jos hänen vaatimansa asiat toteutuisi.

Lasta ei saa pakottaa. Näin hänelle oli kerrottu. Uusi lähivanhempi oli myös mitätöinyt toisen vanhemman auktoriteetin kyseenalaistaessaan vuosien saatossa kaiken ja luvaten, että hänen luonaan olisi kaikki paremmin. Oltaisiin aina yhdessä hän kun on pitkäaikaistyötön, saisit rahaa ja päättää omista asioistasi.

Harrastuksia ei ole enää yhtään. Poissaoloja koulusta on enemmän kuin koko kouluaikana yhteensä aiemmin. Jatkuvasti sairas. Keskiarvo on laskenut yli numerolla. Käytöshäiriöitä koulussa, aiemmin ei ole ollut kuin kaksi tappelua esikoulusta lähtien. Painoa kertynyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kasvattanut tyhmän teinin.

Vierailija
2/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt olette kaikki istuneet alas koulun palaveriin ja miettineet miten jatkossa toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te nyt olette kaikki istuneet alas koulun palaveriin ja miettineet miten jatkossa toimitaan.

Lähivanhemman mielestä ei ole mitään ongelmia. Hän sanoo, kuten tuossa ensimmäinenkin, että minun syytäni jos joku asia ei nyt ihan mene putkeen. Pitää saada pelata ja kun koulu on niin rankkaa niin ei tarvi harratuksiakaan (eikä halua maksaa, koska ei ole toimeentulotuen alaista). Vaikka minä maksaisin, ei kannusta teiniä harrastamaan, kun ei itsekään tee mitään.

Vierailija
4/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähivanhemman mielestä ei ole mitään ongelmia. Hän sanoo, kuten tuossa ensimmäinenkin, että minun syytäni jos joku asia ei nyt ihan mene putkeen. Pitää saada pelata ja kun koulu on niin rankkaa niin ei tarvi harratuksiakaan (eikä halua maksaa, koska ei ole toimeentulotuen alaista). Vaikka minä maksaisin, ei kannusta teiniä harrastamaan, kun ei itsekään tee mitään.

Koulu kyllä ottaa yhteyttä, kun on tarpeeksi poissaoloja tai muuta huonoa käytöstä. Tietysti ottaa ensiksi yhteyttä lähivanhempaan, mutta luulisin, että tieto tulee kyllä sinullekin. Jos lähivsnhempi kieltäytyy palaverista useaan otteeseen, koulusta laitetaan lastensuojeluilmoitus. Sinuna minä olisin kyllä itse nyt heti kouluun yhteydessä.

Vierailija
5/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu kyllä ottaa yhteyttä, kun on tarpeeksi poissaoloja tai muuta huonoa käytöstä. Tietysti ottaa ensiksi yhteyttä lähivanhempaan, mutta luulisin, että tieto tulee kyllä sinullekin. Jos lähivsnhempi kieltäytyy palaverista useaan otteeseen, koulusta laitetaan lastensuojeluilmoitus. Sinuna minä olisin kyllä itse nyt heti kouluun yhteydessä.

Hän on nyt jo yhdeksännellä. Nelosia voi tulla kokeista poissaolojen takia, mutta muuten on varaa keskiarvossa laskea niin, että saavat nuoren pois koulusta. Enää on kaksi kuukautta aikaa, enkä usko, että ovat motivoituneita mitään tekemään. Periaatteessa kunnan poissaolo-ohjeistuksen mukaiset rajat ovat jo ylittyneet huimasti, mutta koska mukana ei (vielä) ole esimerkiksi päihteitä, niin resurssoivat niihin. Olen ollut yhteydessä jo ennen kuin tilanne eskaloitui ja opettajat ovat periaatteessa olleet varhaisen puuttumisen mallin puolella, mutta ei koulullakaan varsinaisesti ole paljon toimivaltaa silloin, kun lähivanhempi ei yhtään välitä. 

Vierailija
6/6 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis resurssoivat niihin tapauksiin, joilla on häiriökäyttäytymistä, poissaoloja ja päihteitä.