Terveellinen ruoka on kallista
Joka muuta väittää, ei ymmärrä terveellisyydestä mitään.
Kommentit (242)
Älä puhu palturia ap.Syön erittäin terveellisesti ,paljon juureksia,puhtaita marjoja,kalaa ,kanaa ja puhdasta vettä ymm tori tervellistä. Ei mene rahaa paljon.
Kalaahan ne KALAMIEHET syövät ;) Ja halavalla!
Tottahan tuo on. Esimerkiksi eineslihapulla versus jauheliha. Makaroni versus linssit. Hedelmä versus halvimmat makeiset. Terveellisempi on aina kalliimpi. Aina vaan jaksetaan vetää tähän iänikuinen kaali, haukotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. terveellinen ruoka ja ns. hallitsematon ilmastonmuutos, kumpikin mielikuvitusta ja fiksustelua, eli eipä hintakaan merkitse mitään, loppujen lopuks.
Merimiehiähän ruokittiin entisaikaan juuri halvoilla lantuilla ja porkkanoilla yms.
Niitä vain tuppasi kuolemaan kuin kärpäsiä keripukkiin ;)
Sinccis
Keripukki tulee c-vitamiinin puutteesta, eli lanttua syömällä se kyllä ei iske (lantussa on c-vitamiinia).
Mulla on päivän ateriana borssia, jossa on
- punajuuria
- porkkanaa
- kaalia
- sipulia
- hapanta omenaa
- selleriä (kilohinnaltaan kallein osa, mutta ei pakollinen)
- tomaattimurskaa (jotain halvinta sorttia)
- sikanautajauhelihaa ilta-alesta ostetuna
- suolaa, sokeria, etikkaa.
On monipuolista, terveellistä ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Esimerkiksi eineslihapulla versus jauheliha. Makaroni versus linssit. Hedelmä versus halvimmat makeiset. Terveellisempi on aina kalliimpi. Aina vaan jaksetaan vetää tähän iänikuinen kaali, haukotus.
Eihän tässä ketjussa ole tarkoitus verrata paskaa hyvään syötävään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. terveellinen ruoka ja ns. hallitsematon ilmastonmuutos, kumpikin mielikuvitusta ja fiksustelua, eli eipä hintakaan merkitse mitään, loppujen lopuks.
Merimiehiähän ruokittiin entisaikaan juuri halvoilla lantuilla ja porkkanoilla yms.
Sinccis
Keripukki tulee c-vitamiinin puutteesta, eli lanttua syömällä se kyllä ei iske (lantussa on c-vitamiinia).
Aijaijai taisi olla lantut niin huonolaatuisia.
Sinccis
Siinäpä se nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Aijai sipuli-kaali-porkkanaa öljyllä. Kyllä nyt nautitaan pojat!!
Sinccis
No se on sun ongelma, jos sulla ei oo ruuanlaittotaitoja tehdä edullisista juureksista hyvää ruokaa. Mulla on. Kyllä mäkin mielellään käyttäisin vaihtelevammin kalliimpiakin kasviksia, pähkinöitä, tuoreita yrttejä jne., mutta kyllä mä halvemmistakin osaan järkyttävän hyvää ruokaa laittaa.
No ehkä sitten niillä kaikilla laivanvarustajilla ei ollut lanttuja tarjolla. Pointti oli lähinnä se, että niille syötettiin halpoja kasviksia, ettei tulisi turhia kustannuksia ja niitä tapettiin sillä ravinnolla kasapäin.
Eli ei ne halvat kasviksetkaan mikään kaiken ratkaisu ole. Tätä tahdoin sanoa.
Ihminen tarvitsee myös lihaa ja hyviä rasvoja ynnä muuta. (juurikin mainittu c vitamiini, itse kasvatan / juon tyrniä +muita marjoja kasvatan myös)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
Siinäpä se nähdään.
Eiköhän siellä syöty lähinnä viljaa ja jotain säilyviä eläintuotteita, ja siks jäi se c-vitamiini puuttumaan. Asiaa sit jossain vaiheessa opittiin ratkaisemaan esim. sitruunoilla tai hapankaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Mulla on ongelma se, että tulee haalittua lähikaupan ilta-alesta punalaputettua lihaa ja kalaa pakastimeen vähän liikaakin. Ei ole kallista se jauheliha. Osta ne linssit kuivattuina niin ei tule kalliiksi. Linsseillä ja makaronilla muutenkin eri ravintosisältö joten älytöntä verrata. Ja halvimmat omput meillä on euron kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
No se on sun ongelma, jos sulla ei oo ruuanlaittotaitoja tehdä edullisista juureksista hyvää ruokaa. Mulla on. Kyllä mäkin mielellään käyttäisin vaihtelevammin kalliimpiakin kasviksia, pähkinöitä, tuoreita yrttejä jne., mutta kyllä mä halvemmistakin osaan järkyttävän hyvää ruokaa laittaa.
Niin no. Se mikä on sun mielestä hyvää ei välttämättä ole minun mielestäni.
Mä räin härkikset roskiin. En tajua miten kasviksista saa jotain niin pahan makuista edes tehtyä.
Sinccis
Jotkut kuitenkin vetää ilolla.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sitten niillä kaikilla laivanvarustajilla ei ollut lanttuja tarjolla. Pointti oli lähinnä se, että niille syötettiin halpoja kasviksia, ettei tulisi turhia kustannuksia ja niitä tapettiin sillä ravinnolla kasapäin.
Ihminen tarvitsee myös lihaa ja hyviä rasvoja ynnä muuta. (juurikin mainittu c vitamiini, itse kasvatan / juon tyrniä +muita marjoja kasvatan myös)
Sinccis
Luulen, että sulla on väärää tietoo tosta.
Väärää tietoo sulla on ainakin siitä, että ihminen tarviis lihaa. Oikein hyvin pärjään ilman :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Jep. Keripukkia oli silloin, kun merimiesten ruoka koostui esim. suolakalasta ja laivakorpuista. Siihen lisättiin sitten ne hyvin säilyvät kasvikset torjumaan keripukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
Siinäpä se nähdään.
Eiköhän siellä syöty lähinnä viljaa ja jotain säilyviä eläintuotteita, ja siks jäi se c-vitamiini puuttumaan. Asiaa sit jossain vaiheessa opittiin ratkaisemaan esim. sitruunoilla tai hapankaalilla.
Mitä sä sössötät? Että lihat säilyy lämpöisessä kuukauden ? ? ?
Kyllä siellä kasviksia syötiin. Juuri sen takia ettei liha säily. Lihaa yritettiin epätoivoisesti saada kalastamalla. Eikä avomerellä ja tuulissa useinkaan onnistunut. Se oli tervetullutta herkkua merimatkoilla.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Niin no. Se mikä on sun mielestä hyvää ei välttämättä ole minun mielestäni.
Mä räin härkikset roskiin. En tajua miten kasviksista saa jotain niin pahan makuista edes tehtyä.
Sinccis
Jotkut kuitenkin vetää ilolla.
Joo, ei kaikki voi pitää kaikesta. Mun laittamasta ruuasta kuitenkin on sadat ja sadat ruokailijat pitäneet. Härkiksestä, nyhtökaurasta ym. en kyllä pidä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä makaronia voi kalorien tarpeeseen syödä, jos on ensin hankkinut välttämättömät suojaravintoaineet muualta eikä ole ns. omasta takaa kaloreita varastossa (suomeksi: ei ole ylipainoa). Ei se silloin niin haitallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinccis
Siinäpä se nähdään.
Mitä sä sössötät? Että lihat säilyy lämpöisessä kuukauden ? ? ?
Kyllä siellä kasviksia syötiin. Juuri sen takia ettei liha säily. Lihaa yritettiin epätoivoisesti saada kalastamalla. Eikä avomerellä ja tuulissa useinkaan onnistunut. Se oli tervetullutta herkkua merimatkoilla.
Sinccis
Viljat, sanoin. Eläintuotteet niinkuin joku kuivaliha, suolakala jne. Kasviksia syömällä ei saa keripukkia, usko jo, vaan kasvisten puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Luulen, että sulla on väärää tietoo tosta.
Väärää tietoo sulla on ainakin siitä, että ihminen tarviis lihaa. Oikein hyvin pärjään ilman :).
Ja kun inuiittia, jota seurattiin ja joka söi vain vuoden lihaa oli terve kuin pukki tuon vuoden seurantajakson jälkeen.
Sinccis
Rasvahan se on tärkein, pitää kylläisenä, mutta kyllä lihaakin trvitaan terveeseen syömiseen. (ja se rasva tarkoittaa aitoa rasvaa, ei mitään margariinia tai muuta siemenöljyjä)