Eikös 22 tuntia töitä kahdessa päivässä riitä yhdelle ihmiselle...?
Mä olen niin väsynyt!!! Onneks viikonloppu on vapaata. Tällästä on vanhainkodissa työskentely nykyään...
Kommentit (12)
mieheni teki töitä aamu kuudesta ja oli seuraavana " aamuna" puoli kolme minun vieressä
Tietoisia ollaan noista vakuutusjutuista, mutta kun sijaisia ei yksinkertaisesti ole tarjolla!!! Tää tilanne on oikeasti melkein kestämätön. -ap-
ystyä kieltäytymään tuollaisesta. Nykyään vakuutusyhtiöt ovat todella tiukentaneet tarkastuksiaan hoitovirhetapauksissa. 3 viikon työvuorolistassa saisi olla enintään 2 " ylipitkää " vuoroa normaalien yövuorojen lisäksi, eikä nekään saa olla peräkkäin.
Jos vakuutusyhtiö voi todistaa, että hoitovirhe saattoi johtua työvuoroista johtuvasta väsymyksestä, voi asianomistaja joutua maksamaan omasta pussistaan kaikki oikeuskulut ja jopa esimerkiksi elatusmaksuja ( siis menehtyneen potilaan lapsille )
Kun on työputki, niin päälle kuluu pari päivää toipuessa. Olo on sellaisen putken päälle ihan kuin humalainen, kun on niin tattis.
Kurjinta on, ettei juuri lapsia näe, eikä ehdi yhtään tehdä kotihommia.
Välissä saattaa olla " vapaata" muutama tunti, mutta mitä sillä tekee jossakin vieraassa kaupungissa?
on tullut myös esim. hoidon pitkittymisestä hoitovirheestä johtuen yms.. Ja hoitoalan kolmivuorotyö on itsessään todella rasittavaa ja vaativaa. Joten jos lisäksi tekee liian tiukkoja työputkia, niin virhemahdollisuus moninkertaistuu. Esimerkiksi yövuorossa hoit
T. nro 2
Mutta seiskan mainitsema veturinkuljettaja sen sijaan voi tappaa kerralla aika monta ihmistä, useamman kuin hoitaja.
Ja onhan näitä...
-6, ammatiltaan toimittaja-
niin heikoilla jäillä ollaan. Varsinkin esim. keskussairaaloissa toiminta on yhtä vaativaa sekä yöllä että päivällä, ehkä jopa vaativampaa, koska tuolloin henkilökuntaa on niin paljon vähemmän.
ytyy aina, kun jossakin on lääkärin tarvetta. Mutta lääkärit ovat itse halunneet säilyttää päivystyksensä, ovathan ne rankkuudestaan huolimatta rahakkaita. Lääkäreille ehdotettiin jossain vaiheessa varsinaista kolmivuorotyötä, mutta eivät halunneet siihen lähteä.
Jää yöuni vähäiseksi ja muutenkin stressaavaa, kaiken lisäksi palkkakin vain 1500 bruttona ja vastuullista työtä teen eli ihmisiä saattaa kuollakin, jos teen työni huonosti.
e. Jos teet hoitovirheen tuollaisen työputken aikana, niin vakuutusyhtiö voi evätä kaikki korvaukset! Oletko siitä tietoinen? Ongelmia tulee sekä työntekijälle, että esimiehelle, joka on hyväksynyt tuollaisen.
T. Esimiesasemassa keskussairaalatasolla