Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö on neuropsykiatristen ongelmien hoito?

Vierailija
11.04.2013 |

Tiedättekö onkohan tuo ketju ihan oikeasti totta vai vaan provo? TOIVOTTAVASTI se on provo. Nimittäin minua järkyttää kyllä pahemman kerran jos todellisuudessa on ihan oikeastikin niin, että neuropsykiatristen ongelmien kuten ADHD, Dysfasia, Aspergerin syndrooma, lievä kehitysvamma, oppimisvaikeudet, Touretten syndrooma jne hoitomuotona ja kuntoutuskäytäntönä käytetään sitä, että asetetaan tavoitteeksi vaan oman huonon aseman ja oman tilanteen hyväksyminen, sen hyväksyminen, että henkilöä nyt vaan haukutaan tontuksi, vajokiksi ja hölmöksi kun "muilta ihmisiltä ei voi odottaa erilaisuuden hyväksymistä" yms? Ja terapiassa tavoitteena on henkilön kohdalla kohtaloonsa alistuminen ja kiusatuksi alistuminen yms. Muita tavoitteita terapiassa henkilöllä on muun muassa se, että henkilön pitää oppia luottamaan muihin ja elää toisten ihmisten mielipiteiden mukaan ja laittaa oma mielipide taka-alalle ja omiin päätöksiin ja valintoihin ei ole oikeutta. Myös piilossa pysyminen ettei häiritse tavallisten ihmisten normaalia elämää yms on tavoitteena.

Mitä mieltä olette tuosta? Minusta tuo on väärin eikä onneksi minun hoitooni eikä kuntoutukseeni kuulu tuollainen suoraan sanottuna PASKA meininki! Sellaista paskaa minä en ainakaan suostu kuuntelemaan ja jos yrittävätkin tuollaista sontaa minulle niin ei tuu onnistumaan, minä pistän AINA kerrasta poikki kun sellaista on eikä minua sellaiseen kukaan ole pakottanut eikä myöskään voi pakottaa.

Minun kohdalla on ollut nykyään ja viime vuosinakin jo sellainen käytäntö, että itse määrittelen apuni määrän, tarpeen, sisällön ja toteutustavan ja on ollut onnistuneita ratkaisuja joihin olen ollut tyytyväinen. Myös sama osallistumisen oikeus ja ihmisoikeudet kuin mitä muillakin on, on kuuluneet minunkin arkeen.

Mielenkiintoista olisi tietää, että missä päin suomea tuo ihme käytäntö jossa henkilö sopeutetaan aliarvoisen ihmisen osaan, on hoitokäytäntönä esim Aspergerin syndroomaan? Itse veikkaan että olisikohan vaikka jossakin Lapin perukoilla jossakin hyvin pienessä korpikylässä josta lähimpään kauppaankin on matkaa 100 kilometriä ja jossa kaikki tuntee toisensa ja tietää toistensa asiat? Ja jossa ei tiedetä Aspergerista eikä olla siitä kiinnostuneita vaan panostetaan lähinnä kunnan omien virkamiesten aseman pönkittämiseen, teatteriesityksiin, urheilukisoihin ja kaiken maailman muihinkin kissanristiäisiin joissa rahat menee poliitikkojen omaan pussiin ja mikään muu ei kiinnosta kuin kunnan omat kissanristiäiset, viis kaikesta muusta.

Se viestiketju löytyy sivuilta http://www.vauva.fi/keskustelu/1697309/ketju/lievasti_kehitysvammainen_aiti 

ja jos sen naisen joka tuohon kirjoitti, oma terapeutti tunnistaa itsensä tuosta jutusta niin minusta sen terapeutin PITÄÄ KERTOA tuolle potilaalle diagnoosista eikä salata sitä ja lisäksi Pitää muistaa että tuolla asiakkaalla on kaikki samat oikeudet kuin muillakin ja jos tuo ketju ei ole provo vaan todellisuutta niin terapeutti on tehnyt rikoksen ihmisyyttä vastaan ja jos minä tietäisin sen terapeutin nimen, minä tekisin rikosilmoituksen poliisille siitä terapeutista ja sen lisäksi myös kantelu lähtisi ylemmille tahoille siitä kun noin kohtelee asiakastaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi