Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomuksen Sanni Grahn-Laasonen ylisti Ylen aamu-tv:ssä työttömien aktiivimallia ja sanoi sen olevan osasyy miksi Suomessa on 140 000 työtöntä vähemmän

Vierailija
26.03.2019 |

Epäilen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin kuten kaikki kokkareet.

Vierailija
2/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni loistaa taas tiedoillaan. Se seiväshyppääjäkin oli pätevämpi opetusministeri. Sanni jakelee vain rahoja koulutusfirmoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sannilla ollut elämänsä aikana yhtään itse hankittua yksityissektorin työpaikkaa ihan tavallisessa firmassa? Dunning-Kruger ei ole pelkästään trumpin kaltaisten touhottajien ongelma vaan ihan kaikkien näennäisestä älykkyydestä ja jonkun alan koulutuksesta riippumatta. 

Vierailija
4/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se tuossa puhuu. Koulutusfirmat ovat saaneet palkattua käsipäivään opettamiseen muutaman tradenomin ja yhteiskuntatieteilijän, jotka muuten olisivat työttöminä sitä samaa opettelemassa.

Ja jos ne työsuhteet ovat määräaikaisia, seuraavalla kurssillä entinen oppilas opettaa entiselle opettajalleen samat asiat. Ikiliikkuja on siis keksitty.

Vierailija
5/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni nyt vaan ei ajattele itse, vaan on pelkästään kokoomuksen poikien söpö papukaija. 

Ja jokapaikassa pitää häärätä, lehdessä valitti kun taas täytyy viedä lapsi hoitoon, voivoi, kun on kirkkovaltuuston kokous… pitääkö joka paikkaan ängetä, mikään ei liene turhempaa kuin olla jossain Forssan kirkkovaltuustossa.

Nojaa, sannin cv:stä eduskunnan sivuilta löytyy myös sairaalaklovnit ry:n hallituspaikka. Varmaan se itse klownin homma on ihan arvokasta puuhaa (pun intended) mutta tarvitseeko noikin hallituksen yhdistykseensä. 

Vierailija
6/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannin ollessa opetusministerinä, on opetuksen tilannetta heikennettyä niin paljon, että en paljoa huutelisi tässä vaiheessa.

Vierailija
7/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aktiivimallin täyttävät työttömät ovat poissa tilastoista! Sanni myönsi, ettei uusia työpaikkoja ole syntynyt, vaan pupukursseille tungetut työttömät ovat poissa tilastoja rumentamasta, heidät lasketaan työllisiksi tai aktivoituneiksi ihan kuin ne 270 euroa 3 kuukaudessa yritystoiminnallaan tai työllään ansaitsevat työttömät.

Vierailija
8/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni loistaa taas tiedoillaan. Se seiväshyppääjäkin oli pätevämpi opetusministeri. Sanni jakelee vain rahoja koulutusfirmoille.

Joo, taas on fyrkat jaettu vuoden pupunpussauskursseille.

Vierailija
9/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se tuossa puhuu. Koulutusfirmat ovat saaneet palkattua käsipäivään opettamiseen muutaman tradenomin ja yhteiskuntatieteilijän, jotka muuten olisivat työttöminä sitä samaa opettelemassa.

Ja jos ne työsuhteet ovat määräaikaisia, seuraavalla kurssillä entinen oppilas opettaa entiselle opettajalleen samat asiat. Ikiliikkuja on siis keksitty.

Nämä koulutusfirmojen cv-pupukurssien opettajat tosiaan ovat usrin pätkätyöläisiä. Välillä opettavat cv:n tekemistä ja postimerkin liimaamista muille työttömille ja välillä osallistuvat itse cv-pupukursseille.

Ja jokainen joka on päässyt parin viikon kurssin vetämään, on työllistynyt. Sillä tavalla nämä toimenpiteet työllistävät aika monta ihmistä.

Olen itsekin vetänyt muutaman työvoimapoliittisen koulutuksen ja osallistunut oppilaana muutamalle vastaavalle kurssille 😆

Oppilaana oli kivempaa. Tulot olivat vain vähän pienemmät mutta vapaa-aikaa oli paljon enemmän.

Vierailija
10/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aktiivimallin täyttävät työttömät ovat poissa tilastoista! Sanni myönsi, ettei uusia työpaikkoja ole syntynyt, vaan pupukursseille tungetut työttömät ovat poissa tilastoja rumentamasta, heidät lasketaan työllisiksi tai aktivoituneiksi ihan kuin ne 270 euroa 3 kuukaudessa yritystoiminnallaan tai työllään ansaitsevat työttömät.

Niin, ja jos on töissä vaikka sen tarvittavan 18h/3kk, se ei vaikuta työttömyysturvaan vielä ollenkaan eli eihän tällä "valtion kassalle" mitään vaikutusta ole. Itse esim. käyn keikkatöissä sen verran että aktiivimalli täyttyy, pitkän matkan takana eli saan vielä matkakustannuksista lisää korvausta valtiolta.

Vierailija
11/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä koulutusfirmojen cv-pupukurssien opettajat tosiaan ovat usrin pätkätyöläisiä. Välillä opettavat cv:n tekemistä ja postimerkin liimaamista muille työttömille ja välillä osallistuvat itse cv-pupukursseille.

Mutta ei hätää, koulutusfirmat toimivat yksityissektorilla, joten siellä tehdään tuottavaa työtä! Toisin kuin peruskoulujen opettajat, terveyskeskusten lääkärit ja hoitajat, poliisit, eli koko julkinen sektori, joka vain syö vaivalla tienaamiamme verovaroja!

Vierailija
12/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanni nyt vaan ei ajattele itse, vaan on pelkästään kokoomuksen poikien söpö papukaija. 

Ja jokapaikassa pitää häärätä, lehdessä valitti kun taas täytyy viedä lapsi hoitoon, voivoi, kun on kirkkovaltuuston kokous… pitääkö joka paikkaan ängetä, mikään ei liene turhempaa kuin olla jossain Forssan kirkkovaltuustossa.

Nojaa, sannin cv:stä eduskunnan sivuilta löytyy myös sairaalaklovnit ry:n hallituspaikka. Varmaan se itse klownin homma on ihan arvokasta puuhaa (pun intended) mutta tarvitseeko noikin hallituksen yhdistykseensä. 

Yhdistys ilman hallitusta ei taida olla yhdistys.

Vierailija
13/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokikkailua kuten kaikilla vuorollaan töidensä jälkiä esittelevillä hallituspuolueilla. Demokratia on ryöstetty puolueille kansalta.

Vierailija
14/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni, sairas klovni. Toivottavasti kompastuu banaaniin ja taittaa niskansa.

Vierailija
15/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mutta miksi nuo tarvitsevat poliitikkoja/ministereitä hallitukseensa pönöttämään.

Vierailija
16/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa n. 500 000 ihmistä tekee ilmaistöitä.

Vierailija
17/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei hätää, koulutusfirmat toimivat yksityissektorilla, joten siellä tehdään tuottavaa työtä! Toisin kuin peruskoulujen opettajat, terveyskeskusten lääkärit ja hoitajat, poliisit, eli koko julkinen sektori, joka vain syö vaivalla tienaamiamme verovaroja!

Niin, miksei kaikki yritystoiminta voisi olla valtion omistuksessa. Kuten neuvostolii... tai tarkemmin ajateltuna, unohda. 

Vierailija
18/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mutta miksi nuo tarvitsevat poliitikkoja/ministereitä hallitukseensa pönöttämään.

Mitä kummaa siinä on? Yhdistys jolla on hallituksessa valtakunnantason poliitikko on vähän paremmassa asemassa rahoituksen haalimisen suhteen kuin jos yhdistyksen hallituksessa olisi vaikkapa Ritvis Pihtiputaalta.

Vierailija
19/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien alttius ottaa hakea keikkatyötä ja muutenkin työtä enemmän on aktiivimallin ansiota. Aktiivimalli toimii hienosti, vaikka elämäntapatyötön siitä ei pidäkään.

Vierailija
20/54 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa siinä on? Yhdistys jolla on hallituksessa valtakunnantason poliitikko on vähän paremmassa asemassa rahoituksen haalimisen suhteen kuin jos yhdistyksen hallituksessa olisi vaikkapa Ritvis Pihtiputaalta.

Normalisoit sitten valtion rahan ohjaamisen yksityisille tahoille "kaverinkaupoilla". Hieno homma.